Find job

Systemadministrator til Infrastruktur Drift

Vi søger en ny kollega, som der har lyst til at arbejde med administration og videreudvikling af Windows Server-platformen, og dermed være med til at gøre en forskel for infrastrukturen i politiet. Som systemadministrator består din hverdag primært af driftsopgaver, og af og til deltagelse i tværgående projekter.

Ansvar for hele politiets infrastruktur

Du er en del af Center for Drift i sektionen Infrastruktur, som består af 20 engagerede medarbejdere, der alle har forskellige fagspecifikke baggrunde. I sektionen arbejder vi med drift af systemer og infrastruktur, og vores vigtigste opgave er at sikre stabil drift af politiets basis infrastruktur - servere, databaser, mail, AD mm. Sektionen er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og en god kollegial ånd med plads til god humor. Vores arbejdsmiljø er præget af stor aktivitet og faglig sparring. Vi går alle op i at yde vores bedste for at bidrage til, at politiet kan løse vigtige samfundsmæssige opgaver.

Du har en travl og udfordrende hverdag i en dynamisk organisation. Derudover indgår du i en vagtordning, hvor du ca. 5 gange om året har ansvaret for servere uden for normal arbejdstid - der er tale om en tilkaldeordning, og hver vagt er af en uges varighed.

Koncern IT er en beredskabsorganisation, og derfor må det forventes, at nogle opgaver til tider ligger uden for normal arbejdstid – f.eks. opdatering af et givent system kan foregå om natten.

Skarpe systemadministratorer til Windows Server og AD

Du vil blive en del af vores Windows Server-team, og vil som administrator og specialist, have en praktisk og udførende funktion, ligeledes fungerer du også som rådgiver på tværs af organisationen. Du arbejder selvstændigt med at tilrettelægge administrationsopgaver, ligesom du tager ansvar for at sikre en tæt dialog og et velfungerende samarbejde på tværs.

Dit primære fokus er drift af Windows-servere, primært hosted på VMware, samt Microsoft AD. Du arbejder konkret med opsætning, konfiguration, fejlsøgning og vedligeholdelse af både Servere og AD. Sammen med 4 kollegaer har du ansvaret for at sikre den videre udvikling inden for området samt at sikre fortsat stabil drift, ved virtualisering af fysiske servere og optimering af eksisterende systemer.

Du arbejder med Windows-servermiljøer samt Microsoft Identity Suiten og bidrager med automatisering og standardisering herunder plementering af nye løsninger og vedligeholdelse af eksisterende løsninger. Du indgår også i tværgående projekter og udviklingsopgaver og har et tæt samarbejde med bl.a. vores løsningsarkitekter og øvrige udviklingsafdeling.

Hvem er du? 

Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men du har formentlig en it-teknisk uddannelse. Til gengæld er det vigtigt for os, at du har solid erfaring med drift. Har du kendskab til Windows-server baseline, hardning og andre discipliner inden for sikring af driftsmiljøer er det en fordel. Derudover vil det være en fordel, hvis du har et indgående kendskab til ADFS, IIS og certifikater, men dette er ikke et krav.

Som person arbejder du yderst systematisk og struktureret, og det falder dig naturligt at tage ejerskab og ansvar for dine opgaver. Du har gennemslagskraft, et fagligt mod og en drivkraft, som sikrer, at du overkommer eventuelle udfordringer, finder løsninger og kommer hurtigt og sikkert i mål med dine opgaver.

Du arbejder selvstændigt, trives i en travl og afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver og du forstår at prioritere mellem disse. Du har et stort overblik og kan holde hovedet koldt i pressede situationer.

Da du arbejder med forskellige komponenter på tværs af politiet, vil du indgå i samarbejde med interessenter på mange forskellige niveauer. Dine samarbejdspartnere spænder fra ledere til udviklere og driftskollegaer, og du kommunikerer lige godt på alle niveauer.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Mark Henriksen på telefon 5352 1514.

Du kan finde information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Alle dokumenter skal være i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler den 2. september og 2. samtaler den 5. september.

Ansøgningsfrist: 27. august 2019.


Koncern IT

Cirka 430 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Hvidovre

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.