Teknisk driftsspecialist til data og analyseafdeling, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen | it-jobbank
Find job

Teknisk driftsspecialist til data og analyseafdeling

Vil du være med til at løfte en meget vigtig samfundsmæssig opgave med at sikre stabil, effektiv og sikker drift af data- og analyseløsninger på tværs af Skatteforvaltningen? Brænder du for at arbejde med it-infrastruktur og for at sætte dig ind i nye teknologier og værktøjer og for at bidrage til kontinuerlig forbedring af drift? Så har vi et spændende job til dig!

Bredt ansvar for teknisk drift

Som teknisk specialist bliver du ansvarlig for drift og optimering af driften af applikationer og tekniske platforme som fx Attunity, NiFi samt det øvrige Hadoop-økosystem og vores it-infrastruktur, der kører på både Linux og Windows. Du vil spille en central rolle ift. at stabilisere og effektivisere den eksisterende drift og ift. at bane vejen til produktion for de nye data- og analyseløsninger, der er under udvikling på data- og analyseområdet.

Afhængigt af dine kompetencer og interesser vil dine primære opgaver være at:

  • optimere og opgradere applikationer og platforme i tæt samarbejde med leverandører og konsulenter
  • sikre løbende overblik over driftsinfrastrukturen og styre ændringer af infrastrukturen i tæt koordinering med interne samarbejdspartnere og vores driftsleverandører
  • analysere system-/applikations- og sikkerhedslogfiler
  • identificere forbedringspotentialer, udbygge overvågning og logning, gennemføre root cause-analyser og sikre effektiv systemunderstøttelse af processer og et fokus på kontinuerlig forbedring
  • samarbejde med leveranceteams og sikre, at de udviklede data- og analyseløsninger overholder de etablerede standarder, at de er veldokumenterede, og at der er udarbejdet solide driftsinstrukser
  • følge den teknologiske udvikling bredt
  • bidrage til implementering af et DevOps-mindset i organisationen.
     

Om dig

Vi søger en person, der har lyst til at arbejde i et travlt miljø, hvor der er store muligheder for at blive udfordret i arbejdet med at løfte den meget vigtige samfundsopgave, det er at etablere en stabil, effektiv og sikker drift af data- og analyseløsninger til de syv styrelser i Skatteforvaltningen samt til Skatteministeriets departement. Du motiveres af at have overblik, arbejde struktureret og tage ansvar for dit fagområde. Du er god til at skabe stærke tværgående samarbejdsrelationer, og du går positivt til dine opgaver og hjælper gerne kollegaer og deler din viden.

For at få succes i stillingen er det afgørende, at du:

  • har erfaring med at læse system-/applikations- og sikkerhedslogs
  • har erfaring med 2nd eller 3rd level support af applikationer og platforme
  • har erfaring med scripting, udvikling af pakker og med Perl, Python og/eller Ansible
  • har erfaring med administration af Linux-servere
  • er nysgerrig over for nye teknologier og har et skarpt blik for forbedringspotentialer og kreative måder at angribe tekniske problemer på
  • kan bryde problemstillinger ned og anvende strukturerede metoder i analysen af disse, herunder finde fejl og uklarheder samt se muligheder for forbedringer og forenklinger.
     

Du har en relevant uddannelse, god teknisk forståelse og erfaring med udvikling og/eller drift i større virksomheder eller organisationer. Mangler du erfaringen, kan en solid nysgerrighed og teknisk forståelse sagtens opveje dette, så tøv ikke med at søge stillingen, hvis du er nyuddannet. Har du kendskab til metoder og rammeværker som ITIL, Lean, Kanban, DevOps, Scrum og gerne SAFe, vil det være en fordel, men det er ikke et krav.

Grundig introduktion og onboarding

Du kan se frem til at arbejde i et dynamisk miljø. Vi har et godt sammenhold med plads til humor og en uformel omgangstone, samtidig med at vi tager ansvar og har ambitioner om hele tiden at forbedre os. Du får et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 30. august 2019. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mikael Kristiansen på telefon 40 88 88 23 eller IT-Specialist Martin Jørgensen på telefon 72 38 56 07. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Tiltrædelse snarest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil enten være Østbanegade 123, 2100 København Ø eller Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart. Når du sender ansøgningen, vil du blive bedt om at angive, hvilken by du søger til. På sigt vil Østbanegade skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København eller Middelfart

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.