Erfaren testmanager til testmanagement og -metode på strategisk niveau, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen | it-jobbank
Find job

Erfaren testmanager til testmanagement og -metode på strategisk niveau

Vil du være ambassadør for kvalitetssikring og test som fagdisciplin i en stor organisation? Har du erfaring med test og testmetode i et agilt set-up? Og kan du omdanne denne erfaring til strategiske rammer og retningslinjer for resten af organisationen?

I kontoret Kvalitetssikring og Test arbejder vi med at definere de strategiske rammer og retningslinjer for test i forbindelse med systemudvikling. Du bliver en del af et mindre team, der består af ”erfarne rotter” inden for test og kvalitetssikring, og hvor alle er kendetegnet ved en høj grad af faglighed inden for området.

Dit fokus som testmanager er på den tværorganisatorisk strategi for kvalitetssikring og test. Formålet med dette er at sikre, at arbejdet med test i forbindelse med systemudvikling udføres så effektivt og så omkostningsbevidst som muligt. Der er derfor to overordnede fokuspunkter:

  1. Test som fagdisciplin på strategisk niveau på tværs af organisationen
  2. Test management fra et strategisk perspektiv i en agil eller planbaseret udviklingsorganisation.
     

Du skal således udarbejde rammer og retningslinjer for kvalitetssikring og test samt understøtte konkrete projekter med at implementere rammerne og retningslinjerne i deres udviklingsarbejde.

Dine opgaver omfatter bl.a. at:

  • Etablere og vedligeholde de strategiske rammer for test
  • Udarbejde og vedligeholde overordnede testprocesser
  • Sikre, at de strategiske rammer hænger sammen med de øvrige strategier, fx udviklingsstrategi
  • Medvirke til at implementere rammerne for test i projekter og opgaver i UFST
  • Udarbejde og implementere model til måling af modenhed i testarbejdet
  • Løbende afsøge markedet for nye metoder og relevante erfaringer og herigennem sikre anvendelse af best practice
  • Lejlighedsvis tage del i arbejdet med teststrategi, -metode og -processer samt testmanagement i konkrete projekter.
     

Om dig

Du har en relevant videregående uddannelse inden for it og har solid erfaring med test som fagdisciplin, gerne fokuseret på test management. Derudover har du:

  • Bredt kendskab til testværktøjer, både til testmanagement og -afvikling
  • Teknisk flair og gerne kendskab til testautomatisering på alle niveauer
  • Erfaring med flere testmetoder, fx TMap og ISTQB, samt modeller for måling af modenhed i testarbejdet, fx TPI Next eller TMMI.
     

Kendskab til udviklingsmetoder, såvel traditionelt vandfald som agil (SAFe) og DevOps vil være en fordel.

Som person er du åben og udadvendt og har let ved at etablere relationer til andre mennesker. Du har en stærk forretningsmæssig forståelse og blik for det politiske spil i det daglige arbejde, og du er i stand til at begå dig i en politisk organisation. Du evner at forklare komplekse problemstillinger kort og præcist og er god til at kommunikere på skrift såvel som i tale til alle niveauer i en organisation.

Om din nye arbejdsplads

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering i Danmark. Med stor indflydelse følger et stort ansvar, hvorfor vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være dybt fagligt specialiserede, samtidig med at vi har øje for hele samfundets behov – det er her din faglighed kommer ind i billedet og hjælper til med, at de bedste forudsætninger findes for forskellige grupper af fagspecialister.

Vi hjælper hinanden og arbejder sammen for hele tiden at øge kvaliteten af alt, hvad vi gør. Kernen i vores arbejde er høje ambitioner, et fælles mål om integritet og transparens, hvorfor der er stort fokus på optimal ledelse og udvikling af samtlige ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har vi en uformel omgangstone, og da vores daglige sparring, medarbejdere imellem, er en forudsætning for skabelsen af gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen, er vi alle på lige fod.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest 9. september 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Preben Wermuth på tlf. 72 38 93 85.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.