DevOps tekniker som brænder for automatisering, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen | it-jobbank
Find job

DevOps tekniker som brænder for automatisering

Er du vild med automatisering, infrastruktur, containerteknologi og cloud native? Har du mod på at indgå i agile udviklingsteams med ansvaret for infrastrukturen og udviklings-teknologistakken? Vil du sætte dit præg på skatteforvaltningens fremtidige it-løsninger? Så er du måske vores nye kollega.

I DevOps-teamet arbejder vi med at bringe udvikling og drift sammen for at sikre fremtidens skatteforvaltning de bedste it-løsninger. Vi har fokus på forretningsudvikling gennem teknologi, innovation og brugercentreret design, samt på sikker drift gennem automatisering, containere og cloud. Vi arbejder tæt sammen med udviklingsprojekter, som vi bistår med løsninger og infrastruktur, samt infrastrukturafdelingen, som har ansvaret for underliggende netværk og hardware.

Vi arbejder i sprints og er ikke bange for at eksperimentere og udfordre opgaver, teknologier og løsninger. Hvert 4. sprint er tilegnet innovation, og her får du mulighed for at udforske og afprøve f.eks. nye teknologier, infrastruktur og løsninger efter eget ønske og interesse. Det er derfor vigtigt, at du er nysgerrig af natur og trives i et uformelt, dynamisk og til tider hektisk miljø, hvor du lærer løbende og opbygger viden i tæt samarbejde med dine kolleger.

Samarbejde, ansvar og dine arbejdsopgaver

Som DevOps-tekniker bliver du en del af et passioneret og agilt, tværfagligt team med ansvar for styrelsens continuous integration & delivery-værktøjer samt infrastrukturplatform.

Du bliver ansvarlig for at opbygge, implementere og vedligeholde infrastruktur og middleware i tæt samarbejde med løsningsarkitekter, udviklere og sikkerhedseksperter.

Gennem automatisering og infrastructure-as-code er du bl.a. med til at sikre at agile projekter kan:

  • oprette miljøer on-demand
  • etablere en infrastruktur, der er nemmere at genskabe frem for at reparere.
     

Kompetencer og erfaring

Vi forventer, at du besidder en relevant it-faglig uddannelse med et par års erfaring fra en lignende stilling. Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med Scrum eller SAFe. Hvis du har erfaring med automatisering og containerteknologier, er det en også fordel.

For at få succes i stillingen er det vigtigt, at du altid tænker sikkerhed ind i løsningerne samt har relevant teknisk kendskab inden for et eller flere af emnerne:    

  • infrastrukturteknologier – Linux, OpenShift
  • udviklingsværktøjer – Github, Artifactory   
  • CI/CD – Jenkins, Helm, Spinnaker
  • automatisering – Ansible, Molecule
  • monitorering – Grafana, Kibana, ElasticSearch, AppDynamics  
  • cloudteknologi – Microsoft Azure eller AWS.
     

Som person er du engageret, løsningsorienteret og opsøgende, når det gælder ny teknologi. Du er teamorienteret med evne og lyst til at arbejde i selvstyrende teams.

Herudover er det vigtigt, at du:

  • er udadvendt
  • arbejder med stor ansvarsfølelse
  • kommunikerer klart og kan samarbejde professionelt på alle niveauer
  • trives i et komplekst miljø og har et godt overblik.
     

Det vi tilbyder

Du kan se frem til varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der er gode muligheder for læring og kompetenceudvikling. Vi sørger vha. et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for, at du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Vi har det sjovt når vi går på arbejde, med en velfungerende personaleforening, et spændende udvalg af klubber og aktiviteter og sociale arrangementer, udover de events vi selv arrangerer i DevOps-kontoret.

Ansøgning og kontakt   

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 22. september 2019. Spørgsmål besvares gerne af Aske Jørgensen på 72 37 55 28 eller Vanessa Tyndeskov på 72 38 88 13. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil blive afholdt samtaler løbende.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Sluseholmen 8B, 2450 København SV og på sigt flyttes arbejdsstedet til Osvald Helmutsvej 4, 2000 Frb.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.