Servicemindede og løsningsorienterede supportkonsulenter til Statens It’s udvidet Servicedesk, Statens IT | it-jobbank
Find job

Servicemindede og løsningsorienterede supportkonsulenter til Statens It’s udvidet Servicedesk

Statens IT-servicedesk har åbent til kl. 23.00 i hverdage samt i weekenden kl. 08:00-23:00.

I den forbindelse søger vi faste medarbejdere til aften og weekendarbejde.

Er du mødestabil, serviceminded og har analytisk sans? Og har du lyst til at gøre en forskel for ca. 20.000 ansatte i staten ved at levere en professionel, kompetent og serviceminded it-support, så er det dig, vi søger.

Om stillingen

 Som supportkonsulent skal du:

  • Yde faglig 1. og 2. level support pr. telefon og registrere alle henvendelser i vores registreringssystem ServiceNow.
  • Løse sager og kommunikere med brugerne telefonisk og skriftligt.
  • Vurdere og prioritere incidents og service requests.
  • Vurdere og prioritere sager, der skal visiteres videre til andre teams.
  • Udføre daglige driftstjek på baggrund af driftsinstrukser.
  • Håndtere central overvågning, udføre instrukser og eskalering af incidents på baggrund af alarmer.
  • Vurdere og gennemskue sammenhænge på baggrund af de forskellige overvågningsbilleder. 
  • Skabe et samlet overblik over driftssituationen både på service-, system- og kundeniveau.
  • Bidrage til knowledge på tværs af Statens It.
  • Udføre statistik- og analyseopgaver. 
     

Om dig

Vi forventer, at du har erfaring med klientsupport, herunder VPN og Citrix. 

Du kan fejlsøge på klientniveau og løse installationsopgaver og har kendskab til ITIL version 3.

Du skal bidrage til at sikre tilfredse kunder og brugere, så vi lever op til vores kundeaftaler, det er derfor vigtigt, at:

  • du er serviceminded, brugerorienteret og villig til at tage fat og gøre en forskel.
  • du har basisviden og erfaring med overvågning af en stor driftsplatform med mere end 19.000 brugere, shared services som fx exchange samt fagsystemer.
  • du har grundlæggende viden om infrastruktur.
  • du vil indgå i en vagtturnus, hvor du som udgangspunkt skal dække aften og weekend/helligdage.
     

Som person er det vigtigt at:

  • du er selvstændig, opsøgende og har overblik.
  • du følger sagerne til dørs og får dem eskaleret eller afsluttet.
  • du er fagligt dygtig og har solidt kendskab til brugersupport af bla. Windows 7 og 10, Office 2010, 2016 og 365. 
  • du kan kommunikere professionelt med vores brugere og give dem en god serviceoplevelse.
     

Om os

Vi tilbyder en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling. I Statens It vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring. 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten. 

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen generelt er du velkommen til at kontakte souschef Derya Balci på telefon 72 31 15 80. For mere teknisk viden om stillingen kan Yves Nadau kontaktes på telefon 24 22 61 95.

Ansøgning

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via "søg jobbet her" senest den mandag den 16. september.

Vi forventer at holde jobsamtaler løbende.

Statens It opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

Statens It er en styrelse i Finansministeriet. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.