Release- og Deployment Specialist til dataløsninger i et af de største it-programmer i Danmark, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen | it-jobbank
Find job

Release- og Deployment Specialist til dataløsninger i et af de største it-programmer i Danmark

Vil du være med til at løfte en meget vigtig samfundsmæssig opgave med at sikre stabil, effektiv og sikker drift af dataløsninger på ejendomsvurderingsområdet? Brænder du for at arbejde med drift, dataflows og it-infrastruktur og for at bidrage til implementering af driftsprocesser og kontinuerlig forbedring af drift? Så har vi et spændende job til dig!

Bred erfaring med drift

Som release- og deploymentspecialist får du ansvar for at implementere deployment- og driftsprocesser for de dataflows, der er under udvikling og implementering på ejendomsvurderingsområdet. Data er fundamentet for de nye ejendomsvurderinger. Stabil, effektiv og sikker drift af dette fundament er af afgørende betydning for de nye ejendomsvurderinger. Teknisk set er der tale om en SAS Enterprise-løsning på en serverbaseret SQL-database samt en tilhørende cloudbaseret SQL-database (driftet i Amazon Web Services). Du kommer til at spille en central rolle i forhold til at koordinere releases, idriftsætte dataflows og stabilisere og effektivisere den eksisterende drift i samspil med Implementeringscenter for Ejendomsvurdering (ICE).

Afhængigt af dine kompetencer og interesser vil dine primære opgaver være at:

  • etablere og udbygge de nødvendige udviklings-, test- og releaseprocesser i datateamet, herunder automatisering af test
  • koordinere med release management-funktionen på tværs af services på ejendomsvurderingsområdet
  • etablere og udbygge den understøttende tool chain
  • etablere og udbygge konfigurationsstyring af både ETL-flows og databaseskemaer
  • udarbejde driftsinstrukser, driftsplan, samarbejdshåndbog, SLA’er og OLA’er
  • sikre, at der bliver taget backup og udarbejdet beredskabsplaner
  • etablere og udbygge logning og monitorering
  • samarbejde med leveranceteams og sikre, at de udviklede data- og analyseløsninger overholder de etablerede standarder, at de er veldokumenterede, og at der er udarbejdet solide driftsinstrukser.
     

Udsyn, ansvar og samarbejde

Du har lyst til at arbejde i et travlt miljø med gode muligheder for at blive udfordret i arbejdet med at løfte den meget vigtige samfundsopgave det er, at etablere en stabil, effektiv og sikker drift af dataløsninger på ejendomsvurderingsområdet. Du motiveres af at have overblik, arbejde struktureret og tage ansvar for dit fagområde. Du er god til at skabe stærke tværgående samarbejdsrelationer, og du går positivt til dine opgaver og hjælper gerne kollegaer og deler din viden.

For at få succes i stillingen er det afgørende, at du:

  • har erfaring med SQL-databaser
  • har erfaring med change-, release- og deploymentprocesser
  • har erfaring med 2nd eller 3rd level support af applikationer og platforme
  • kan bryde problemstillinger ned og anvende strukturerede metoder i analysen af disse, herunder finde fejl og uklarheder samt se muligheder for forbedringer og forenklinger.
     

Du har en relevant uddannelse, god teknisk forståelse og erfaring med drift i større virksomheder eller organisationer. Har du kendskab til metoder og rammeværker som ITIL, Lean, Kanban, DevOps, Scrum og gerne SAFe, vil det være en fordel, men det er ikke et krav. Kendskab til SAS og cloudbaserede databaseløsninger vil også være en fordel.

Grundig introduktion og onboarding

Du kan se frem til at arbejde i et dynamisk miljø. Vi har et godt sammenhold med plads til humor og en uformel omgangstone, samtidig med at vi tager ansvar og har ambitioner om hele tiden at forbedre os. Du får et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 16. september 2019. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mikael Kristiansen på telefon 40 88 88 23 eller transition manager Morten Lauenborg Sørensen på telefon 72 37 46 35. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Tiltrædelse snarest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil Østbanegade skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.