Faglig koordinator til programkontor for ejendomsdata, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen | it-jobbank
Find job

Faglig koordinator til programkontor for ejendomsdata

Brænder du for at arbejde med data som grundlag for digitalisering og forretningsudvikling? Har du lyst til at indgå i et samarbejde med forretningen og de interne og eksterne datamyndigheder på et politisk fokusområde? Så er du måske én vores nye faglige koordinatorer i vores kommende programkontor for ejendomsdata.

Et ejendomsdataområde i forandring

Der sker store og spændende ændringer i disse år på tværs af det samlede ejendomsdataområde. Grunddataprogrammet er på vej i drift, der udsendes nye ejendomsvurderinger fra 2020. I forlængelse af aftalen om Tryghed for Boligejerne implementeres en række ændringer af ejendomsbeskatningen. Du kommer som faglig koordinator til at indgå i et nyetableret programkontor, som skal bygges op til at koordinere og gennemføre en række initiativer, som sikrer en sammenhæng på ejendomsdataområdet. Vi forventer, at kontoret vil bestå af ca. 13 medarbejdere, der hovedsageligt har en akademisk og/eller en it-teknisk baggrund.

Kontoret får ansvaret for at igangsætte foranalyseprojekter med henblik på efterfølgende at igangsætte egentlige udviklingsprojekter på tre områder:

  • Implementering af nye datamodeller som følge af grunddataprogrammet, herunder den nødvendige tilpasning og test af en række eksisterende systemer i Skatteforvaltningen.
  • Sikring af en hensigtsmæssig integration mellem Skatteforvaltningens systemer og den fælles offentlige datafordeler (DAF) herunder etablering af en samlet dataplatform for ejendomsdata i Skatteforvaltningen
  • Sikring af videreførelse af de nuværende ejendomsdata- og vurderingssystemer i forbindelse med den gradvise implementering af nye ejendomsvurderinger og ny boligbeskatning.
     

Udviklingsprojekterne forventes igangsat primo 2020 og ventes at blive gennemført frem mod 2024.

Kontoret yder bistand til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens direktion og koordinerer forhandlinger med eksterne parter (andre styrelser, KL og leverandører) i forhold til de store datamæssige omlægninger og de nødvendige tilpasninger af vurderings- og beskatningssystemerne. Desuden får enheden en central, tværgående opgave med at sikre koordinering af øvrige aktiviteter i Skatteforvaltningen, som berøres af ændringerne på ejendomsdataområdet, herunder grunddataprogrammet. 

Som faglig koordinator i det nye programkontor på ejendomsdataområdet i Data og Analyse får du ansvaret for følgende opgaver:

  • Bidrage til overblik over de datamæssige initiativer og afhængigheder på tværs af de igangværende og kommende projekter på ejendomsområdet
  • Sikre kravafklaring med de interne interessenter
  • Facilitere et tæt samarbejde med de eksterne interessenter
  • Udarbejde beslutningsoplæg og planer for sammenhængende udvikling af ejendomsdataområdet
  • Udarbejde projektgrundlag og businesscases
  • Sikre opfølgning og ledelsesrapportering og bidrage med direktionsbetjening
     

Du vil blive tilknyttet ét eller flere af de tre projekter.

Erfaren profil, der har mod på mere 

Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.scient.soc., cand.polit. el. lign.), er ingeniør eller har en baggrund som landinspektør eller anden relevant uddannelsesbaggrund. Du har allerede oparbejdet solide kompetencer og erfaringer på data- og digitaliseringsområdet, som du brænder efter at videreudvikle i en politisk styret organisation. Du er:

  • I stand til at formidle et godt samarbejde på tværs af interne og eksterne organisatoriske enheder
  • Analytisk stærk og i stand til at strukturere komplekse problemstillinger
  • Har en solid forståelse for dataområdet og it- og digitalisering
  • En god formidler – skriftligt og mundtligt
     

I forbindelse med dit arbejde vil det være en fordel, men ikke en forudsætning, hvis du har kendskab til ejendomsdata, og har erfaring med at arbejde i et politisk miljø.

Et job med udviklingsmuligheder og mulighed for at løfte din faglighed til nye højder

Du bliver en vigtig del af et team på 13 kollegaer og en kontorchef, som skal opbygges i løbet af 2019, hvor du får mulighed for at være med til at præge udviklingen af opgaven. Du får i stillingen en unik mulighed for at udvikle dine kompetencer og oparbejde eller videreudvikle din indsigt i forskellige autoritative datakilder på ejendomsområdet. I tillæg får du bred erfaring med det daglige arbejde i en innovativ styrelse. Du tilbydes et fagligt miljø i data og analyse-området, som løbende arbejder på at udvikle de datamæssige muligheder som afsæt for digitalisering og forretningsudvikling.

Samarbejde og videndeling er vigtigt for os, så vi udnytter vores kompetencer bedst muligt og hele tiden lærer af hinanden. Derfor indgår du også i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 22. september 2019. Spørgsmål besvares gerne af Jørgen Pedersen på telefon 72 37 37 45. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler forventes afholdt i oktober.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt samles Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.