Business Analysts til udvikling af fremtidens skatteforvaltning, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen | it-jobbank
Find job

Business Analysts til udvikling af fremtidens skatteforvaltning

Skatteforvaltningen er i gang med en historisk transformation af it-kernesystemer på tværs af koncernens mange forretningsområder. For at kunne løse denne opgave, har vi bruge for flere Business Analysts, der vil være med til at gøre en forskel og sikre, at der oparbejdes større forretningskompetencer samt afdækkes og kortlægges IT-vendte processer (forretning, lovgivning).

Kontoret Viden og Processer, der er et nystartet kontor med fokus på bl.a. opbygning af systemindsigt og procesforståelse af væsentlige systemer hos Skatteforvaltningen, søger flere Business Analysts, som kan indgå i det eksisterende team. Vi afdækker og kortlægger systemer og processer, og opbygger tværgående IT- og forretningskompetencer til den historiske transformation. Kontoret søger kandidater/analytikere med forskellig erfaringstyngde, både erfarne analytikere såvel som mindre erfarne, der gerne vil fortsætte deres karriere et sted med mange muligheder.

Afdækning og optimering af IT-forretningsprocesser

Sammen med eksisterende kolleger gennemfører du afdækninger af forretningsprocesser med baggrund i forretningsbehov og lovgivning, og sammenholder dem med systemopsætninger. Du assisterer med at optimere IT-vendte processer og forretningsgange. Du arbejder på tværs af organisationen og med leverandører, for at opnå målet om større forretningskompetence i Viden og Processer. Du bliver en vigtig spiller i opbygningen af et fælles sprog mellem IT og forretning.

Dine primære opgaver er:

  • Kortlægge IT-vendte processer og arbejdsgange for nogle af de væsentligste IT-systemer.
  • Assistance med at optimere sammenhæng mellem lov/ forretningskrav og IT-systemer. Herunder tværgående analyser med henblik på at opbygge mere forretningsviden i kontoret.
  • Assistere med at forbedre understøttende arbejdsprocesser og/eller værktøjer for at skabe bedre sammenhæng mellem lov/forretningskrav.
  • Dokumentere use-cases og deltage i kravspecifikationsarbejde.
  • Støtte til kontoret i IT-forretningsrelaterede beslutninger, herunder vurdering af tværgående konsekvenser for systemændringer.
     

Du har et tæt samarbejde med den del af organisationen, der står for drift og videreudvikling af den eksisterende portefølje og også på tværs af hele Udvikling- og Forenklingsstyrelsen. Derudover vil du indenfor nogen systemområder også have et samarbejde med eksterne leverandører.

Der vil være gode muligheder for indflydelse på arbejdets gennemførsel samt medvirken til udvikling af forretningsafdækning, IT-procesudvikling og informationsmodellering i Viden og Processer  

Analyserende specialist med IT-viden

Vi forstiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse og har erfaring med analyse af komplekse problemstillinger, herunder et højt niveau af forretningsforståelse. Du har stor interesse for at analysere på et dybere niveau samt for at forstå sammenhængen mellem tekniske-, lovmæssige- og forretningskrav. Du har forståelse for tekniske integrationer og opbygning af forskellige IT-komponenter (databaser, interfaces, kommunikationsteknologier, o.l.) samt kendskab til en eller flere kravspecificeringsmetoder (f.eks. use-case, storytelling o.l.).

Endvidere er følgende forhold efterspurgte:

  • Erfaring med dokumentation, visualisering og simulering af processer vil være en klar fordel.
  • Det er en fordel at have erfaring med grafiske værktøjer til procesfremstilling og kravsspecifikationer (Visio, Qualiware eller lignede værktøjer).
  • Det er en fordel at have erfaring med begrebs- og informationsmodellering.
  • Erfaring med samarbejde med slutbrugere og forretning.
     

Som person er du lyttende og kan indgå kompromiser for at skabe fremdrift. Du er god til at kommunikere på forskellige niveauer og evner at samarbejde bredt på tværs af organisationen. Du går grundig til værks og har fokus på detaljerne.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via linket ”Søg jobbet her” senest den 2. oktober 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Kontorchef Lars Hansen på telefon 24374014 eller mail Lars.Hansen@ufst.dk.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted indtil videre vil være på Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet blive Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.