Systemejer/Application Manager til forretningskritisk sagsbehandlingssystem, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen | it-jobbank
Find job

Systemejer/Application Manager til forretningskritisk sagsbehandlingssystem

Brænder du for at sikre og vedligeholde optimal it-understøttelse af centrale forretningsprocesser sammen med kompetente og engagerede kollegaer? Er du proaktiv og værdsætter at samarbejde på tværs af en organisation? Så er du måske den systemejer/Application Manager, vi søger til et af skatteforvaltningens centrale systemer.

Koordinering af applikationsudvikling og -vedligehold 

Du bliver en del af kontoret ESDH- og Motorsystemer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), som har ansvar for drift af outsourcede it-systemer, herunder ESDH-systemer, motorsystemer og sagsbehandlingssystemer. Kontorets formål er at sikre stabil drift og udføre forretningsudvikling og vedligehold af it-systemerne. Du får ansvaret for drift og vedligehold af Skatteministeriets departements sagsbehandlingssystem cBrain F2.

Leverandørstyring og samarbejde

I rollen som systemejer/Application Manager har du fokus på et godt samarbejde med dine interessenter – bl.a. procesejer i Skatteministeriets departement, Infrastrukturkontoret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen samt it-leverandøren.

Du arbejder på at opnå et forsat godt leverandørsamarbejde og sikrer kontraktoverholdelsen fra start til slut. Det er dig, der sikrer, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknik, økonomi og sikkerhed. F2 er et yderst forretningskritisk system i Skatteministeriet. En af dine meget vigtige opgaver er derfor at sikre høj tilgængelighed af systemet, gode supportprocesser og hele tiden at skabe forbedringer i forretningens it-understøttelse.

Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:

  • Bidrage aktivt til governance af Skatteforvaltningens it-løsninger
  • Koordinering i forbindelse med ændringshåndtering
  • Sikre forbedringer af digitale løsninger
  • Overvåge at systemer driftes teknisk optimalt og effektivt
  • Sikre at vedligehold sker med størst mulig økonomisk effektivitet, herunder kvalitetssikring og vurdering af leverandørernes estimater og tilbud
  • Kravspecificering baseret på forretningskrav i samarbejde med de forretningsansvarlige.
     

Serviceminded, opsøgende og struktureret 

Du arbejder målrettet og struktureret med dine opgaver samtidig med, at du kan bevare overblikket i pressede situationer. Som person er du proaktiv, serviceminded, kommunikerende og professionel i tilgangen til dit arbejde. Du er god til – og bliver motiveret af – at tilegne dig ny viden og sætte dig ind i nye faglige problemstillinger.

Det ligger dig naturligt at være opsøgende og du har gode kommunikations- og samarbejdsevner. Du kan begå dig sammen med kolleger med forskellige opgaver og baggrunde og fungerer godt i situationer, hvor opgaver løses i fællesskab.

Du har en uddannelsesmæssig baggrund indenfor it og økonomi, administrativ it eller er generalist med flere års erfaring fra it-branchen.   

Dine faglige kvalifikationer omfatter:

  • Relevant erfaring med koordinering af applikationsudvikling og -vedligehold fra en tilsvarende rolle eller fra arbejde i en it-leverandørvirksomhed
  • Solidt kendskab til ESDH, og meget gerne erfaring med F2
  • Erfaring med kravspecificering, test, drift, support og vedligehold
  • Erfaring med styring af leverandører ved outsourced it-drift og vedligehold
  • Erfaring med at arbejde i et komplekst set-up, hvor du skal samarbejde med mange interessenter er en fordel
  • Erfaring med eller kendskab til ITIL.
     

Din nye arbejdsplads

Du bliver en del af et kontor, som består af 18 engagerede medarbejdere med forskellige baggrunde. Vi har et uhøjtideligt fællesskab og vægter samarbejde og arbejdsglæde højt. Der er også et tæt samarbejde på tværs af kontorerne, hvor du især samarbejder med andre systemejere, platformsejere og det relaterede forretningsområde. Du indgår i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne. 

Ansøgning og kontakt 

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet her” senest 2. oktober 2019.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Anders Wolff på tlf. 72 38 99 73.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 

Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. 

Arbejdsstedet vil være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet flytte til Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, tæt på Flintholm Station.  

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’ 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.