Find job

Søfartsstyrelsen søger skarp projektleder til digitalisering og forretningsudvikling

Søfartsstyrelsen er i gang med en stor omlægning af vores IT-systemer, der skal sikre en professionel service til vores kunder i en digital fremtid og implementering af vores IT-arkitektur. 

Da vi har rivende travlt søger vi en ny dygtig projektleder til at hjælpe os med at realisere vores ambitiøse målsætninger og digitale strategi.

Om stillingen

Din vigtigste opgave er at sikre, at dine projekternes scope, økonomi og tid styres skarpt, samtidigt med at de forretningsmæssige behov tilgodeses på bedste vis, og at vores it-arkitektur forbliver simpel, sund og fremtidssikret. Du vil både få ansvar for egne projekter/opgaver og indgå i samarbejde med kollegaer på tværs af enheden og styrelsen for at sikre koordinering og udviklingen af brugervenlige og sammenhængende digitale løsninger for alle vores kunder.

Du vil skulle arbejde med uformel ledelse i projekter og skal derfor både have gennemslagskraft, kunne agere diplomatisk og være i stand til at finde løsninger på såvel store som små udfordringer.

Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • udføre professionel projektledelse og sikre fremdrift af høj kvalitet
  •  koordinere med de andre projektledere
  • udarbejde behovsafklaring og business case sammen med projektholdet
  • styre vores eksterne IT-leverandører 
  • varetage styregruppebetjening
  • samarbejde på tværs af hele styrelsen og andre myndigheder og 
  • sikre en professionel dialog med projektets interessenter.
     

Der vil være rig mulighed for at sparre med centrets øvrige projektledere.

Om dig

Du er struktureret og systematisk og kan arbejde selvstændigt med at skabe fremdrift både med projektdeltagere fra andre enheder og leverandører. Det vil være en fordel, hvis du har en relevant IT-teknisk uddannelse, erfaring med leverandørstyring, med den agile arbejdsmetode, og/eller som projektleder inden for digitalisering, datahåndtering og større it-projekter, gerne fra den offentlige sektor. 

Du har et personligt drive, kommer i mål med dine opgaver og er serviceorienteret. Du er fortrolig med at arbejde projektorienteret og er god til at skabe overblik og struktur i dine opgaver. Du forstår vigtigheden af brugerinvolvering, kan lide at udfordre vanetænkning med humor og nytænkning og er proaktiv og opsøgende i dit arbejde. Du kan kommunikere med brugere, kunder og leverandører i øjenhøjde og trives i tværfaglige udviklingsmiljøer.

Om os

Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af de maritime erhverv i Danmark og for et højt niveau af sikkerhed til søs. 

Afdelingen for Data og Forretningsudvikling består af 11 projektledere, der sammen med IT-drift/-arkitekter arbejder med at udvikle IT-systemer og tilhørende arbejdsgange og eksekvering af Søfartsstyrelsens digitale strategi. Vores IT-systemer skal understøtte vores digitale forretningsudvikling, så vi kan servicere Det Blå Danmark, herunder rederier, maritime udstyrsproducenter, søfarende, fritidssejlere og andre brugere af vores maritime data og digitale services. Vi har et globalt udsyn, da styrelsen arbejder med maritim erhvervspolitik, regler, love og for at fremme Danmarks stærke position på det internationale maritime marked. 

Vi har fokus på IT-sikkerhed, en gennemtænkt IT-arkitektur, genbrug af data, standardisering og samarbejde på tværs af myndigheder og landegrænser. Vi arbejder sammen med erhvervet om modige og nytænkende løsninger, benytter os af testbeds og pilotprojekter til teknologier som blockchain og AI og tænker i deling af viden, løsninger og åbne data, som både skal spille sammen med en globalt orienteret branche og det offentlige Danmark.

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag, men hvor vi støtter hinanden i at udvikle os til at møde stadigt større og mere spændende udfordringer. Vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse og lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv. Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt.

Du kan læse mere om os på www.sfs.dk og jobisoefartsstyrelsen.dk      

Ansættelsen

Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Stillingen er som fuldmægtig og evt. med mulighed for tillæg afhængig af kvalifikationer.

Søg stillingen via nedenstående knap "søg jobbet her."

Din ansøgning, cv samt eksamensbeviser skal være modtaget senest fredag den 18. oktober 2019 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 43. Der kan forventes anvendt test i rekrutteringsprocessen.

Arbejdsstedet vil være i Korsør, men der kan komme mødeaktivitet andre steder, bl.a. i Københavnsområdet, hvor mange af vores samarbejdspartnere er placeret. 

Kontakt

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anette Dybdal Fenger på telefon 91 37 61 98. For information om ansættelsesvilkår og rekrutteringsprocessen kan du kontakte HR-partner Pernille Sloth på tlf. 91 33 70 95.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Korsør

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.