Find job

Motiverende og fagligt velfunderet leder til it-driftsafdeling

Vær med til at sikre, at den IT, der understøtter driften af det danske el- og gasnet, kører stabilt. Hos Energinet forsyner vi Danmark med el og gas, og med fokus på høj forsyningssikkerhed sikrer vi, at forbrugerne altid har strøm i stikkontakten og gas i hanen. Som afdelingsleder for IT Service og Drift bliver du en del af en strategisk vigtig it-organisation, som har et fælles mål om at understøtte omstillingen til grøn energi. Din nye arbejdsplads bliver på vores hovedkontor i Fredericia.

Dedikeret fokus på operationel drift og leverandør- og licensstyring

Energinets it-organisation er i en forandringsfase, hvor vi skal omstille os fra at være en meget teknisk it-organisation, hvor vi laver alt selv, til at være en forretningsorienteret partner, der forstår at omsætte krav og behov til virkelighed - i form af services leveret enten direkte af IT eller via en ekstern leverandør. Fokus skal være på løbende at optimere vores it-understøttelse med tidssvarende kompetencer til konkurrencedygtige priser, ligesom vi skal sikre skalerbarhed i it-løsningerne.

Som afdelingsleder for IT Service og Drift får du personaleansvar for 12 specialiserede medarbejdere med forskellige tekniske baggrunde og kompetenceområder. Afdelingen er etableret i foråret og varetager License og Vendor Management, Service Delivery Management og Operation Management. I forbindelse med at udvalgte driftsopgaver outsources til eksterne leverandører i 2020 har afdelingen fået ansvaret for at etablere velfungerende samarbejde og effektiv opfølgning med de eksterne leverandører, samtidig med at vi sikrer overblik over driftsstatus og agerer hurtigt på hændelser. Sideløbende har afdelingen til opgave at sikre, at der er godt styr på vores kontrolmiljø og compliance, herunder såvel økonomi som licenser og kontrakter.

'Vi understøtter kritisk national infrastruktur, og det kræver en velfungerende drift. Jeg lægger vægt på, at du med et godt humør og tydelig ledelse udstikker retningen og involverer dine medarbejdere i alle dele af afdelingens arbejde - og dermed bidrager til at skabe høj arbejdsglæde og engagement', fortæller områdeleder Anders Dalgaard.

Glæd dig til at blive en del af ledergruppen i en spændende og udviklingsorienteret it-afdeling, der tager ansvar for, at IT anvendes til at udnytte energien effektivt og intelligent - og som med ca. 150 medarbejdere er en af Trekantområdets største it-arbejdspladser. Samtidig kan du se frem til at indtage en lederrolle i en virksomhed, som lægger vægt på fremragende ledelse. Det betyder, at du skal have lyst til hele tiden at udvikle dig som leder, ligesom du skal evne at sætte retning for dine medarbejdere fremfor at give løsningen.

Solid ledelsesbaggrund og stærke samarbejdsevner

Du har minimum 8 års erfaring med it-drift fra en større virksomhed kombineret med ledelseserfaring fra et lignende job - og du motiveres af at arbejde med og udvikle driftsområdet. Samtidig er du fortrolig med at have et selvstændigt budgetansvar, ligesom du er vant til at arbejde aktivt med kommunikation internt såvel som eksternt. Du kan naturligvis begå dig mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk på forhandlingsniveau.

På det personlige plan har du en struktureret og løsningsorienteret tilgang til opgaverne. Du skal i høj grad selv være forandringsparat, men skal også kunne drive store forandringer og gå foran. Som person er du grundig, pålidelig og kan samarbejde og kommunikere på alle niveauer i organisationen. Det er især vigtigt, at du ser muligheder og ikke begrænsninger, og at du kan handle proaktivt og skabe en fælles kampånd i pressede situationer.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med cv og andre relevante bilag via linket "søg jobbet her". Vi holder samtaler løbende og lukker rekrutteringen, når vi har fundet den rette kandidat, så vent ikke for længe med at sende din ansøgning.

Ansøgningsfrist: 31. oktober 2019.

Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte områdeleder Anders Dalgaard på telefon 23 33 88 37. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.


Energinet Forretningsservice understøtter Energinet-koncernen med ydelser inden for IT, HR, Beredskab, Riskmanagement, QHSE, Indkøb samt Økonomi og Facility Service. Hos Forretningsservice arbejder vi på at opnå synergier på tværs af Energinet og bidrager til fælles værdiskabelse. Vi er datterselskab i Energinet-koncernen, som varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og gas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vores kultur hænger tæt sammen med vores samfundsansvar. Vi bestræber os på at lytte, involvere og dele vores viden. Kun sådan vil vi lykkes med effektiv udvikling af fremtidens grønne energiforsyning. Med afsæt i værdierne tillid og mod, lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Fredericia

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.