Find job

Erfarne Scrum Masters

Brænder du for teamledelse og agil udvikling, og vil du være med til at præge den fortsatte agile transformation i Skatteforvaltningen?

Vi søger Scrum Masters, der har lyst til at tage del i udviklingen af fremtidens digitale, kundeorienterede og datadrevne Skatteforvaltning og være med til at skabe fundamentet for hele den offentlige sektor.

På baggrund af EU's nye toldlovgivning sker der væsentlige ændringer i tolden i Danmark. Det medfører udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet. Det vil have meget stor betydning for den danske import og eksport, for det indre marked, for vores danske virksomheder og for vores kolleger i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med. Du bliver tilknyttet toldprogrammet (EUTK), som er et af de største It-programmer i Danmark.

Som Scrum Master på EUTK-programmet får du ansvaret for et dedikeret team, og du skal varetage opgaver, der omhandler teamets leverancer og succes. Dine opgaver omfatter derfor blandt andet følgende:

  • Sikre teamets fokus på fremdrift og leverancer
  • Udvikle team til high performance team
  • Coache det agile team i det agile rammeværk
  • Facilitere diskussioner, beslutningsprocesser samt konfliktløsning i dit team
  • Opbygge en kultur, hvor man løbende reflekterer og optimerer, hvordan teamet skaber værdi
  • Skærme dit team for at sikre fremdrift og forudsigelighed fra udefrakommende forhold
  • Facilitere backlog refinement, sprint planning, stand-ups og retrospective
  • Kommunikere teamets fremdrift via fremdriftsmøder, ledelsesrapportering og Scrum of Scrum
  • Deltage aktivt i CoP for Scrum Masters.
     

Vi arbejder i et Agilt Release Train, og det betyder, at dine opgaver også inkluderer at forberede og deltage i PI Planning i samarbejde med de øvrige agile teams og ART ledelsen.

Ud over de klassiske agile discipliner, er der løbende behov for, at du deltager i arbejdet med projektgrundlag og udbudsprocesser, da vi i offentligt regi er underlagt rammerne for Statens it-projektmodel.

Om dig

Tillidsskabende Scrum Master med erfaring inden for teamledelse og agil udvikling

For at lykkes i stillingen er det vigtigt for os, at du har indgående erfaring med teamledelse, og gerne i regi af scrum, SAFe eller andre agile metoder. Du kommer fra en rolle som teamleder, Scrum Master eller projektleder, og du arbejder engageret i at øge organisations agile forståelse samt at sikre, at teamet leverer. Uddannelsesmæssigt forestiller vi os, at du har en baggrund som udvikler eller anden relevant akademisk uddannelse. Det er en fordel, hvis du er bekendt med SAFe-rammeværket, JIRA og confluence, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du brænder for teamledelse og agil udvikling.

Som person er du tillidsskabende og i stand til at engagere medarbejderne i dit team og andre interessenter i organisationen. Du motiverer og skaber en kultur, hvor selvledende teams er i fokus. Da vi er en forholdsvis ny organisation i rivende udvikling, er det også vigtigt, at du er forandringsparat og ser muligheder. Du er struktureret og har gode faciliteringskompetencer.

EUTK-programmet

I EUTK-programmet er vi ca. 100 medarbejdere, herunder både interne medarbejdere og eksterne konsulenter. Vi har forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Stemningen er god mellem os, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode. Som medarbejder i EUTK-programmet kan du bl.a. glæde dig til vores ”Social Crew”, der arrangerer løbeklub, torsdagstons og fredagsbar m.m. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm Station og har gratis parkering i kælderen.

Ansøgning og kontakt

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. 

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.  

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Stina Klysner fra kontoret Agil Ledelse & Metode 2 på tlf. 51 40 09 59 eller chefkonsulent Eddy May 72 38 96 91.

Ansøgning med CV og relevante dokumenter sendes via nedenstående link senest d. 4. november 2019. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet og vi holder samtaler løbende.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.  

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk   

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.