Find job

Erfarne Scrum Masters til ambitiøs agil transformation

Vil du være med til at optimere den måde, vi udvikler offentligt IT på? Er du skarp på de agile metoder og processer, og vil du gerne hjælpe med at skabe en transformation ind i det agile? Brænder du for at lede og coache agile teams? Så er det dig, vi leder efter!

Vi står over for en spændende og ambitiøs opgave, hvor vi nytænker den måde, vi udvikler offentligt IT på, og som du kan blive en vigtig del af. Vi har i ca. ½ år kørt en agil pilot, og denne skal nu transformeres til en udrulning af den agile leverancemodel på tværs af hele fagdirektørområdet Data & Analyse.

Du bliver en del af vores kontor Samarbejde og tværgående styring og får en tværgående rolle og funktion på hele fagdirektørområdet. I kontoret er vi under opbygning af et Scrum Master team/CoE, der skal sikre rammerne, best practice og facilitering af en fleksibel og effektiv tværgående leveranceorganisation, hvor løsninger hyppigt og hurtigt kommer i produktion, og det vi leverer er værdiskabende og i ønsket kvalitet. 

Vær med til at sikre vi kommer i mål med vores leverancer og den agile transformation

Som Scrum Master i fagdirektørområdet Data og Analyse, bliver du servant leader for et agilt team, og du vil varetage opgaver, der omhandler teamets leverancer og succes. Dine opgaver vil derfor blandt andet omfatte følgende:

  • Skabe en teamdynamik, hvor teammedlemmerne har lyst til at tage ansvar for leverancerne og er motiverede for at lykkes sammen
  • Drive og facilitere de agile ceremonier fx backlog refinement, sprint planning, stand-ups og retrospective
  • Tage ansvar for, at teamet kontinuerligt forbedrer sig og arbejder mod at blive mere agile
  • Løbende ”fjerne sten fra vejen” og skærme dit team for at sikre fremdrift og forudsigelighed fra udefrakommende forhold
  • Tage aktivt del i at flytte teamets modenhed og styrke det agile rammeværk
  • Kommunikere teamets fremdrift via fremdriftsmøder, ledelsesrapportering mv.
     

Samtidigt vil du, som erfaren Scrum Master, være med til at opbygge et fælles Scrum Master Centre of Excellence, samt være med til at understøtte en succesfuld implementering af agile teams på tværs af hele fagdirektørområdet.

Opgaven rummer både planlægning på et overordnet niveau samt praktisk eksekvering i form af:

  • Opbygge og aktivt drive et CoE og CoP for Scrum Masters
  • Understøtte og facilitere udrulningen af nye agile teams 
  • Videreudvikle og vedligeholde det agile rammeværk.
     

Da de agile teams har forskellig grad af erfaring med scrum og agile metoder, har du også til opgave at coache og uddanne teams løbende, så alle opnår den ønskede agilitet.

Tillidsskabende Scrum Master med agil erfaring

Vi forventer, at du har en bevist erfaring med Scrum og evt. SAFe og KanBan i store eller mellemstore projekter, gerne med flere teams. Du er en naturlig diplomat og er dygtig til at samarbejde med forskellige faglige kompetencer i et alsidigt miljø med mange interessenter, hvor klar kommunikation og information er nøglen til en god arbejdsgang og succes.

Vi lægger derudover vægt på følgende:

  • Erfaring med at coache i agile metoder
  • Erfaring med at arbejde i en IT-udviklings organisation
  • Erfaring med forandringsledelse og kan motivere og skaber en kultur, hvor selvledende teams er i fokus.
     

Derudover, er det en fordel, hvis du:

  • Har stærke stakeholder management-egenskaber
  • Er bekendt med JIRA og confluence
  • Kendskab til emner som RPA, Data Management, BI, Analytics, NLP, Machine Learning mv. vil være en fordel, men ikke et krav.
     

Det vil desuden være relevant med erfaring i at implementere en agil leverancemodel på tværs af en organisation, så du kan være med til at udfordre og forme måden, vi arbejder på.

Som person er du tillidsskabende og i stand til at engagere både medarbejderne i dit team samt andre interessenter i organisationen. Da vi er en forholdsvis ny organisation i rivende udvikling, er det også vigtigt, at du er forandringsparat og evner at se og kommunikere muligheder.

Ansøgning og kontakt 

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 30. oktober 2019. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Mie Sachmann Svane på telefon 72 37 67 07 eller funktionsleder Christian Gehler på telefon 72 37 31 56. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt forventes arbejdspladsen at flytte til Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.  

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.