Find job

Project Portfolio Manager

Som vores nye Project Portfolio Manager, søger vi dig, som vil være med til at skabe værdi for SDC og PMO, dig som bidrager med initiativ og positiv energi. I PMO er vi i en spændende periode, hvor vi er i gang med videreudvikling af agil projekt- og porteføljestyring.

I PMO er vi ansvarlig for projekt, program og portefølje governance for alle projekter, porteføljerapportering, udvikling og drift af vores projektledelsessystemer, processer og metoder, projektsupport til projektledere samt strategisk porteføljestyring.

Projekterne anvender i stadig højere grad agil metode, og PMO vil gerne understøtte den udvikling på tværs i SDC.

Lidt om dit ansvar og arbejdsopgaver

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • Klassiske PMO-opgaver såsom opfølgning på porteføljen, håndtering af projektøkonomi, porteføljerapportering til ledelsen mv.
  • Understøttelse af kapacitetsstyring.
  • Teknisk support til projektledere samt bidrage til teknisk videreudvikling af vores PPM-platform.
  • Løbende udvikling af metoder, systemer, processer og værktøjer til gavn for projektledere og porteføljeejere både i forhold til vandfald og agil udvikling.
     

Opgaverne spænder bredt, og der vil være stort og småt. Vigtigst er dog, at du tager ansvar og alle opgaver lige seriøst og leverer med kvalitet.

Lidt om dig

Vi ser gerne, at du har en kandidatuddannelse og flere års erfaring, gerne som projektleder eller konsulent, samt at du har:

  • erfaring med både agil og vandfalds IT-projektledelse i praksis
  • har styr på projektmetode, processer og begreber og kan rådgive projektledere
  • har styr på projektøkonomi og relation til Finance
  • erfaring med brug af PPM-løsning - MS Project som en serverløsning er en fordel
  • kendskab til Sharepoint
  • gerne certificering i SAFe, Scrummaster, IPMA, PRINCE2 eller lignende.
     

Derudover har du fokus på at holde overblik samtidig med, at du eksekverer på opgaverne med høj kvalitet. Du tager ansvar og fungerer godt med varierende arbejdsopgaver. Du er udadvendt, er god til at kommunikere og har erfaring med Change Management.

Vi tilbyder

En spændende, udfordrende og fleksibel arbejdsdag med engagerede og dedikerede kollegaer. Gode medarbejderforhold og mulighed for personlig og faglig udvikling.

Som medarbejder hos os, får du rigtig fine og fleksible arbejdsvilkår, herunder flekstid, pensionsordning og sundheds- og tandlægeforsikring, og det stopper ikke her, ud over den lovbetingede ferie får du en 6 ferieuge, 5 ekstra fridage, forhøjet feriegodtgørelse m.v.

Alt det praktiske

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Mette Marie (se faktaboks).
Vi indkalder løbende til samtale.

Vi opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen, da vi finder mangfoldigheden som værende en styrke som bidrager til vores fælles succes.

Læs meget mere om SDC her: https://www.sdc.dk/


ABOUT SDC

SDC is a modern, business-oriented IT partner for the Nordic financial sector. Our core services are system development and maintenance. Our ambition is simple: We emphasize professional use of technology and have a strong customer focus and a cost-effective business model in order to become the leading IT partner in the Nordic financial sector measured on quality, price and business support.

Ansøgningsfrist:

24. november 2019

Stillingskategori:

Projektledelse

Afdeling:

Project Management Office

Kontaktperson:

Project Management, PMO & Integration Mette Marie Christtreu

Telefon:

+45 5148 1517

Stillingsbetegnelse:

Project Portfolio Manager

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.