Find job

Udadvendt og serviceminded IT Specialist

Har du lyst til at arbejde i en dynamisk og anderledes virksomhed med brugere over hele verden, så er det måske dig, vi mangler!

Program for It-konsolidering og Transformation (PIT) under Forsvarsministeriets Materiel og indkøbsstyrelse (PIT) søger en IT Specialist til Servicecentersektionen.

Om os

Vi kan tilbyde et job hos en af Danmarks største leverandører af digitale systemer og services. Vores godt 350 medarbejdere leverer IT-løsninger og rådgivning til hele Forsvaret; fra åbne mailsystemer til klassificerede krisestyringsnetværk, fra Arktisk Kommando til Adenbugten. Vi leverer den digitale infrastruktur, der gør at 19.000 brugere i Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet og Beredskabsstyrelsen kan arbejde effektivt, og vi administrerer de kommunikationskanaler og logistiksystemer, der er afgørende for, at Forsvaret kan løse alt fra demografiskunderstøttende opgaver til indsatser i forbindelse med forurening, katastrofer og redning.

Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø i moderne rammer med en arbejdsuge på gennemsnitlig 37 timer, fleksibel arbejdstid og betalt frokostpause.

Om stillingen

Vi søger en udadvendt, selvstændig og servicemindet IT-specialist til IT Servicentersektionen.
Afhængig af dine kompetencer, vil du komme til at indgå i et team på mellem 4 og 10 medarbejdere, der modtager og behandler 1. level-henvendelser samt indgå i en vagtturnus. Du vil også blive sagsbehandler og skulle løse opgaver indenfor dit eget ansvarsområde - herunder f.eks. bidrage til projektarbejde eller opstart af support på nye IT-services eller systemer.

Om dig

Vi forventer, at du har en informatikfaglig uddannelse eller anden relevant faglig uddannelse, gerne suppleret med en Microsoftcertificeret uddannelse og/eller godt kendskab til SAP. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra tidligere IT-supportfunktion. Videre håber vi på, at du har et godt kendskab til Forsvaret.
Vi forventer, at du er en teamplayer, der er fleksibel, og som kan tage ansvar og kan lide at arbejde i en omskiftelig hverdag samt har et stort servicegen.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat i en stilling, der er omfattet af fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-S). Du bliver ansat og aflønnet efter gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK). Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opnå en godkendelse samt at denne kan opretholdes under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat i Forsvaret pligt til at forrette tjeneste udenfor landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktbyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Hvis du ansættes som militært ansat, er ansættelsen betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Kontaktperson og ansøgning

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte major Hans Henrik Blumensaadt på telefon 72 81 47 31 eller pr. mail FMI-PIT-CHSC@MIL.DK. Alternativ kan du kontakte seniorsergent Niels L. Jensen på telefon 72 81 47 46 eller pr. mail FMI-PIT-SC31@MIL.DK.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-sagsbehandler Mette Sanggaard Kristensen på telefon 32 66 52 11 ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse.

Ansøgningsfristen er d. 6. november 2019 og ansættelsessamtaler forventes at blive gennemført i uge 45, 46 eller 47. Stillingen er til besættelse pr. 1. december eller snarest herefter.

For at komme i betragtning til stillingen, skal vi bede dig om at fremsende din ansøgning med tilhørende bilag elektronisk via linket.

Forsvarsministeriets område er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingerne, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.


OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har, som styrelse under Forsvarsministeriets område, det overordnede ansvar for Forsvarsministeriets materiel- og informatiksystemer fra 'vugge til grav'. FMI har ca. 1.900 medarbejdere. Omkring 1.400 er civile, imens 500 er militære. Knap 850 af FMI's ca. 1.900 medarbejdere er placeret i domicilet i Ballerup.
FMI's hovedopgave er at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materiel til hele Forsvarsministeriets koncern, lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til IT-udstyr, feltrationer og lommeknive. Til at gøre dette administrerer FMI årligt ca. 9 mia. kr. svarende til ca. 1/3 af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder, da det er støtten hertil, som altid er i centrum.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies. Du kan altid trække samtykke tilbage ved at slette cookies.