It-projektkoordinator med erfaring fra store it-transformationsprojekter


Har du lyst til at være en del af et af de største og mest komplekse agile it-transformationsprogrammer i staten og opleve den politiske verden på tæt hold? Og vil du være en del af et team som arbejder med bl.a. de nyeste teknologier, stor hastighed og skala – og de allerstørste leverandører i markedet? Så har vi brug for dig!  
    
Den nye EU-toldlovgivning medfører væsentlige ændringer både for erhvervslivet og i Toldstyrelsen i Danmark, herunder udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet. Det vil have meget stor betydning for den danske import og eksport, for det indre marked, for vores danske virksomheder og for vores kolleger i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med. Du bliver tilknyttet toldprogrammet (EUTK) i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som er et af de største it-transformationsprogrammer i Danmark.

Indgå i et dynamisk og tværfagligt udviklingsmiljø med højt til loftet og rig mulighed for at gøre en forskel

Du bliver ansat i kontoret for IT Udvikling EUTK, men i det daglige vil du deltage i et af programmets projekter. Her er du sammen med projektets ledelse med til at sikre rettidig levering af de mange forretningskritiske leverancer. Du indgår i vores dynamiske og ambitiøse tværfaglige team, der arbejder på at udvikle og implementere en række nye, moderne it-løsninger til det danske toldvæsen. Derudover kommer du også til at arbejde sammen med medarbejdere fra Toldstyrelsen, leverandører samt interne tværfaglige ressourcer.

Vi arbejder ud fra rammeværktøjet SAFe (Scaled Agile Framework). I det daglige anvender vi Jira og Confluence, som er værktøjer, du vil blive lært op i.

Dine primære arbejdsopgaver er at: 

  • Indgå i tæt samarbejde med projektets projektledere
  • Støtte projektlederen i fremdriftsstyring med fokus på risici, afhængigheder, planer mv.
  • Hjælpe med områder som ledelsesrapportering og styregruppebetjening
  • Selvstændigt og drivende sikre styring og opfølgning på mindre opgaver i projektet
  • Deltage i planlægning og gennemførsel af møder, workshops mv. 
     

Om dig

Du har erfaring fra arbejde i en it-organisation enten som projektkoordinator, konsulent eller anden relevant position, hvor din dagligdag har været præget af deltagelse i forskellige opgaver omkring koordinering, styring mv. Du må meget gerne have et ønske om at udvikle dig i retning af en rolle som it-projektleder eller en agil ledelsesrolle i fremtiden.

Vi forventer, at du fagligt:

  • Har erfaring som projektkoordinator eller lignende roller i en it-organisation
  • Har erfaring med det at arbejde i it-projekter - meget gerne i en offentlig organisation
  • Har mindst et par års erhvervserfaring i en it-organisation
  • Har du derudover erfaring med at arbejde i et PMO, vil det være en fordel
     

Vi forventer, at du som person: 

  • Er en holdspiller, der holder humøret højt - også når vi har ekstra travlt 
  • Er dynamisk og serviceminded med god forståelse for it og teknik
  • Tager ansvar for opgaver og får dem afsluttet med – både selvstændigt og i samarbejde med dine kolleger
  • Er god til at kommunikere og samarbejde på forskellige niveauer i en organisation
  • Er venlig og imødekommende og god til at skabe relationer i det daglige arbejde
  • Ikke er bange for at kaste dig ud i nye opgaver 
     

EUTK-programmet

I EUTK-programmet er vi ca. 100 medarbejdere, både interne medarbejdere og eksterne konsulenter. Vi har forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Stemningen er god mellem os, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode. Som medarbejder i EUTK-programmet kan du bl.a. glæde dig til vores ”Social Crew”, der arrangerer løbeklub, torsdagstons og fredagsbar m.m. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm Station og har gratis parkering i kælderen.

Ansættelsesvilkår og tiltrædelse  

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 6. december 2019. Samtaler afholdes løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef for IT Udvikling EUTK Heidi Ringholm på tlf.: 7237 0261.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.  

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.  

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.  

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver, og på www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for organiseringen af Skatteforvaltningen frem mod 2021.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 19. november 2019

Arbejdssted

Location Frederiksberg