IT Service & Operations Manager

Drømmer du om at arbejde med ledelse og drift i en global IT-organisation, hvor din indsats hver dag er med til at gøre en forskel? Og hvor du sammen med kollegaerne i en af verdens største humanitære organisationer sætter sikkerhed, digitalisering og brugertilfredshed på dagsordenen?

Et internationalt miljø med vigtige opgaver

Du bliver en del af vores IT-afdeling i hovedkvarteret i København, hvor vi er ca. 30 engagerede medarbejdere, der understøtter Dansk Flygtningehjælps vigtige arbejde i mere end 40 lande. Vi er et mangfoldigt team med mange forskellige baggrunde – vi har et fælles mål om at støtte op om de høje ambitioner, som vores organisation har for digitale løsninger. Vores systemlandskab er funderet på Azure cloud med Office365 og Dynamics365 som de bærende globale platforme. Stort fokus har også en transition af decentrale on-premise systemer til skalerbare løsninger og services i clouden, hvor datasikkerhed og GDPR har høj prioritet.

On-boarding og ledelse af nyt nearshore team

Din opgave vil være at varetage den daglige ledelse af IT-driftsteamet i hovedkvarteret i København samt on-boarding og ledelse af nyt operationelt team i vores kommende nearshore-kontor. Opbygningen af  nearshore-kontoret vil ske i samarbejde med chefen for IT, som også vil være din nærmeste leder.

Du vil blandt andet blive ansvarlig for:

  • Etablering og udrulning af processer for Service og Change Management på tværs af de forskellige teams i IT-afdelingen.
  • Forvaltning og udvikling af vores service management system ServiceNow.
  • Den daglige IT-support til vores brugere i HQ og superbrugere globalt.
  • Løbende tiltag til forbedring af Cyber security generelt.
  • Alle aspekter af den daglige IT-drift og sikring af høj stabilitet på vores forretningskritiske systemer (herunder indgåelse af SLA/OLA).
  • Ledelse, coaching og instruktion af teamet herunder etablering og opfølgning på KPI’er.
  • Håndtering af IT-licenser.
     

Erfaring med ledelse og teamudvikling

Alle medarbejdere hos Dansk Flygtningehjælp skal besidde vores fem kernekompetencer, som er: Kvalitet, Samarbejde, Medansvar, Kommunikation og Integritet.

Derudover skal du kunne sætte retning for dit team og kommunikere klart omkring opgaver og prioriteter. Du er problemløseren, der med den rette grad af delegering og opfølgning sikrer, at IT-driftsorganisationen udvikles og lever op til forventningerne om at levere et højt serviceniveau til en organisation med mange vigtige opgaver.

Du har:

  • Minimum 2 års ledelseserfaring fra en lignende position i en IT-driftsorganisation
  • Erfaring med distanceledelse af et eller flere nearshore/offshore team(s)
  • Erfaring med ITIL/DevOps-processer
  • Erfaring med implementering af cybersecurity og datasikkerhed
  • Driftserfaring med cloud infrastruktur
  • Kendskab til drift og support af Microsoft O365 og D365.
     

Vi tilbyder

Vi tilbyder et spændende job i et uformelt arbejdsmiljø med alsidige opgaver, et højt tempo og mange udviklingsmuligheder såvel ansvarsmæssigt som fagligt. Derudover har vi fleksibel arbejdstid, engagerede kollegaer og et dejligt uformelt arbejdsklima med både respekt og humor.

Startdato: 1. januar 2020 eller snarest herefter

Arbejdssted: Borgergade 10, 1300 København K

Løn- og ansættelsesvilkår: Vilkår er i henhold til gældende overenskomst indgået mellem Dansk Flygtningehjælp og Lederne.

Stillingen er permanent. Du ansættes på en national kontrakt og det er en forudsætning, at du har ret til at arbejde i Danmark - enten via nationalitet eller opholds- og arbejdstilladelse.

Ansøgningsproces

Stillingen kan kun søges online via "Søg jobbet her". Du er velkommen til at kontakte Head of IT, Lea Gustavsen på lea.gustavsen@drc.ngo for flere oplysninger om stillingen.

Ansøgningsfrist: 12. december 2019

Da det er vigtigt for os at besætte denne stilling hurtigst muligt, forbeholder vi os retten til at interviewe kandidater før ansøgningsfristen.

Dansk Flygtningehjælp ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handikap eller etnisk baggrund.

DFH’s evne til at sikre beskyttelse og assistance til flygtninge, internt fordrevne og interessenter afhænger af vores ansattes evne til at opretholde og promovere de højeste standarder af etisk og professionel adfærd i relation til DFH’s værdier og adfærdskodeks, inklusiv beskyttelse imod seksuel udnyttelse, misbrug og chikane. DFH udfører et omfattende og grundigt baggrundstjek som del af rekrutteringsprocessen. Besøg flygtning.dk for at læse mere om hvad vi gør for at sikre robuste beskyttelsesmekanismer.

Hvis du har spørgsmål til eller problemer med at søge online, kan du kontakte vores support på flygtning.dk/jobsupport.

OM DFH

Dansk Flygtningehjælp hjælper flygtninge og internt fordrevne overalt i verden: Vi giver akut nødhjælp, kæmper for deres rettigheder og styrker deres fremtidsmuligheder. Vi er til stede i konfliktområderne, langs flugtruterne og dér, hvor flygtningene bosætter sig. Vi samarbejder med de lokale samfund om ansvarlige og bæredygtige løsninger. Vi arbejder for en vellykket integration og – når det er muligt – for, at flygtninge og fordrevne kan få opfyldt ønsket om at vende hjem.

Dansk Flygtningehjælp blev stiftet i Danmark i 1956 og er i dag en international humanitær organisation med flere end 7000 medarbejdere og over 8000 frivillige. Vores vision er et værdigt liv for alle på flugt.

Alt vores arbejde er baseret på vores værdikompas: menneskelighed, respekt, uafhængighed og neutralitet, inddragelse samt ærlighed og gennemsigtighed.

Gem job

Dansk Flygtningehjælp
Publiceret: 22. november 2019

Arbejdssted

Location Copenhagen