Forretningskonsulent til Lending & Mortgage

Har du stort kendskab til pengeinstitutternes end-to-end process indenfor ejendomsfinansiering, samt erfaring med forretningsmodellering? Og synes du, det lyder spændende at få mulighed for at præge et område, der har stor berøringsflade med mange funktioner både i pengeinstitutterne og internt i BEC? Så er det dig, vi søger.

Du skal være med til at sikre nutidige og stabile løsninger, der understøtter pengeinstitutternes behov

Som forretningskonsulent i Lending & Mortgage, vil du med dit gode overblik og høje faglighed, spille en aktiv rolle i optimering af ejendomsfinansieringsprocessen, samt sikre at forretningsprocessen BEC tilbyder, er særdeles effektiv. Du vil gennem din professionalisme, skulle håndtere dialogen med BEC's forskellige interne og eksterne kunder om kommende leverancer. Det vil være nødvendigt, at du hurtigt kan sætte dig ind i kundens forretning og behov som afsæt i dialogen om optimale forretningsløsninger. Et succeskriterie i jobbet, er din evne til samt erfaring med at nedbryde forretningsviden til funktionsdygtige it-processer, så du i samarbejde med kunder, product owner, løsningsarkitekt og teamet generelt sikrer konkurrencedygtige leverancer.

Du skal bl.a. arbejde med at:

  • bidrage til udarbejdelse af beslutningsoplæg til Business Owner Group
  • sikre at opgaver og tiltag i teamet, prioriteres i overensstemmelse med kundernes prioritering, i tæt samarbejde med product owner
  • udarbejde produktstrategi på forretningsområdet i samarbejde med product owner
  • facilitere møder, præsentationer og workshops med nye og eksisterende kunder
  • nedbryde og prioritere features til user-stories samt definere acceptkriterier hertil
  • afklare og forventningsafstemme kundernes behov i samarbejde med teamets product owner
  • deltage i det daglige arbejde omkring support og test af løsningerne
  • agere sparringspartner for teamet omkring forretningen
     

Du evner at tænke ud af boksen, og tør udfordre nuværende processer

Vi forestiller os, at du er involverende og dygtig til at samarbejde på alle niveauer og med alle persontyper. Du er en teamplayer, der sagtens kan arbejde selvstændigt, samtidig med at du er ansvarsfuld og besidder evnen til at lede og supervisere. Din arbejdsgang er struktureret, og du er især drevet af dine høje ambitioner.

Vi forventer at du:

  • er bankuddannet eller har en anden relevant baggrund som fx cand.merc. cand.polit. el.lign.
  • har tidligere erfaring indenfor både forretning og IT
  • kan kommunikere ansvarsfuldt og professionelt med mange forskellige stakeholders
  • har erfaring med forretningsanalyse - og udvikling af finansiel IT
  • behersker engelsk både mundtligt og skriftligt på et højt fagligt niveau.
     

Hvem er vi?

Afdelingen består af 25 fastansatte medarbejdere, hvoraf de 6 sidder i bolig- og ejendomsfinansieringsteamet. Afdelingens primære opgave er drift og support samt nyudvikling og videreudvikling af løsninger, der understøtter ejendomsfinansieringsprocessen. Det agile udviklingsteam består af forretnings- og IT-udvikler kompetencer, en agil scrum master samt en product owner. Vi tilhører en ART (agile release train), som udvikler og supporterer løsninger der både dækker fællesskabet og kundeindividuelle behov. Samspillet i teamet er tillidsfuldt og afslappet, der er en god stemning med rig mulighed for vidensdeling. Vi tilskynder en åben og ærlig dialog, hvor vi tør sige tingene, som de er.

Kan du se dig selv hos os?

Så glæder vi os til at få din ansøgning og cv hurtigst muligt, da vi holder samtaler løbende og senest den 15.12.2019. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Anette Møller på tlf. 6156 7590.

Gem job

BEC
Publiceret: 22. november 2019

Arbejdssted

Location Roskilde