Project Manager

Vil du være en del af Danmarks største IT-udviklingshus og vil du være en del af en virksomhed, hvor der er højt til loftet, og hvor du får mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt? Brænder du derudover for at arbejde agilt og vil du være med til at sikre leverancen af fremtidens IT-løsninger? Så er du måske den Project Manager som KMD søger netop nu.

KMD er Danmarks største IT-udviklingshus, og er den virksomhed, der investerer mest i at udvikle digitale løsninger, der kommer danskerne til gavn. Vi har nogle af branchens dygtigste medarbejdere, som dagligt udfordrer og gør hinanden bedre. Og lige nu har vi en ledig stilling i vores forretningsenhed Energy & Utility.

Om jobbet

Som Project Manager bliver du en del af forretningsenheden Energy & Utility. Kerneopgaven er at udvikle og vedligeholde KMD Elements, der er afløser for vores klassiske system Panda på energi- og forsyningsområdet. KMD Elements udvikles og driftes i Microsoft Azure Cloud. Kunderne er private og offentlige.

I Energy & Utility arbejder vi efter agile principper. Vi forventer derfor, at du har erfaring med agile metoder og agil softwareudvikling.

I rollen som Project Manager vil du i tæt samarbejde med Projekt Director og udviklingsteams i både Danmark og Polen stå for udviklingen og leverancen af KMD Elements. Du vil bevæge dig i spændingsfeltet mellem forretning og it og du vil have en tæt dialog med både udviklingsteams, fagspecialister og kunder.

Dine ansvarsområder vil være

  • Effektiv ledelse og styring af projekter med respekt for indgående kontrakter, økonomi, deadlines og aftalte processer/styringsprincipper, så kunder og samarbejdspartnere oplever tilfredshed i samarbejdet
  • Løbende kommunikation med projektdeltagere og kunder
  • Udarbejdelse af og opfølgning på projektplaner
  • Opfølgning på aftalte deadlines/milepæle
  • Opfølgning på aftalte KPI’er
  • Udarbejdelse af styregruppe- og gatemateriale
  • Ad hoc-projektledelsesopgaver
     

Om dig

  • Vi forventer, at du har en relevant uddannelse inden for spændingsfeltet IT og forretning. 
  • Du har 1-3 års erfaring med ledelse af alle faser i et it-udviklingsprojekt
  • Du har kendskab til Scrum og erfaring med at arbejde med softwareudvikling efter agile principper
  • Du er god til at kommunikere og kan hurtigt sætte dig ind i nye områder.
  • Du er struktureret og analytisk i din tilgang til opgaveløsning.
  • Planlægning, vedholdenhed og opfølgning er blandt dine nøglekompetencer
  • Du sikrer optimal styring af opgaverne, så de kommer helt i mål
  • Du er positiv, selvstændig og har masser af energ
  • Du er flydende både mundtligt og skriftligt i dansk og engelsk
     

Er det dig vi har beskrevet, og har du lyst til at høre mere om stillingen og KMD som arbejdsplads, vil vi se frem til at høre fra dig.

KMD som arbejdsplads

KMD er en førende leverandør af forretningskritisk software, løsninger og it-tjenester primært til Danmarks offentlige sektor, men med et voksende fodaftryk i den private sektor både i hjemlandet og i Sverige og Norge. Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation. KMD A/S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. kr. og ca. 3200 ansatte.

I KMD mener vi, at god kommunikation er nøglen. Vores pragmatiske ledere tror på flade strukturer, og de stoler på deres medarbejdere til at gøre deres job. Vi arbejder hårdt på at udvikle eller implementere innovative løsninger, der gør forskel for danske borgere. Vi lærer af vores kunder og hinanden.

Vil du vide mere?

Vil du vide mere, så er du velkommen til at kontakte Head of Development & Project Director Thomas Hvilsom på 25104144. Vi afholder samtaler løbende og ansætter når vi har fundet den rigtige, så send din ansøgning allerede i dag.

Gem job

KMD A/S
Publiceret: 26. november 2019

Arbejdssted

Location Odense