IT Løsningsarkitekt

Hos LB Forsikring har vi travlt med at ibrugtage vores nye forsikringskernesystem og med at ”sætte strøm til” vores nye strategi. Vi søger derfor en dygtig og dynamisk løsningsarkitekt, der ønsker at arbejde i hjertet af de systemer, som understøtter vores digitaliseringsdagsorden og ønske om konstant at forbedre services til medlemmer og interne brugere.

Vil du arbejde med at sikre gode, fremtidsorienterede og stabile IT-løsninger?

I rollen som løsningsarkitekt kommer du til at have ansvaret for at designe, kvalitetssikre og komme med anbefalinger til udvikling af LBs forretningskritiske applikationer og integrationer – alt sammen med et godt øje for sammenhænge til omverdenen. Opgavernes art spænder over alle niveauer fra vedligeholdelse til udvikling, hvorfor der vil være stor variation i opgaverne. Du vil indgå i et stærkt fagligt arkitektteam, hvor omgangstonen er uformel og viljen til at hjælpe er høj. Da arkitektteamet generelt er ved at opbygge nye kompetencer, vil der være stor mulighed for personlig og faglig udvikling med udgangspunkt i dit nuværende ståsted.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte, at:

  • sikre principper, retningslinjer og standarder efterleves samt deltage i justeringen af disse
  • designe, reviewe og eksekvere løsninger i forhold til den ønskede applikations- og målarkitektur
  • sikre løbende opdatering af dokumenteringen af systemer og integrationer
  • bistå forretningen og systemejere med at finde de rette tekniske IT-løsninger og det rigtige setup, der imødekommer ønskerne om at udvikle sig effektivt og forbedre processer
  • fungere som sparringspartner for Application Managers, PO’ere, Projektledere m.fl. indenfor arkitekturmæssige valg og konsekvenser, kravspecifikation, estimering og vurdering af løsninger
  • bidrage til videreudvikling af change management processen med fokus på kernesystemer
  • bidrage til en løbende udvikling og vedligeholdelse af LBs entreprisearkitektur på alle niveauer i samarbejde med de øvrige arkitekter.
     

Du bliver en del af en IT-organisation i stor udvikling, hvor du vil indgå i et team med fem dygtige og engagerede arkitekter, som er de toneangivende kræfter i udviklingen af IT-løsninger i forhold til vores ønskede målarkitektur. I dagligdagen vil du arbejde tæt sammen med både forretningsvendte funktioner og internt rettede IT-funktioner (indenfor udvikling og drift). I stillingen refererer du til afdelingschefen for IT Strategi & Arkitektur.

Analytisk og nysgerrig IT Løsningsarkitekt, der både kan tænke i helheder og grave sig ned i konkrete problemstillinger

For at komme i betragtning til stillingen forventer vi, at du har en relevant videregående uddannelse indenfor IT eller datalogi kombineret med erfaring fra en lignende stilling indenfor løsningsarkitektur eller forretningsarkitektur (med teknisk flair). Derudover ser vi gerne, at du har en god forretningsforståelse og indsigt i data management, samt at du har kendskab til elementer indenfor infrastruktur, integration, sikkerhed og de tilhørende tekniske aspekter.

Det forventes, at du kan kommunikere på engelsk i skrift og tale, og det er en fordel, hvis du har kendskab til TOGAF eller principperne herfor.

Som person leder vi efter en kollega, der er analytisk stærk og som evner at bevare roen i pressede situationer. Du er nysgerrig, stiller undersøgende spørgsmål og har en pragmatisk tilgang til opgaverne. Herudover er det vigtigt, at du formår at formidle din tekniske viden både mundtligt og skriftligt til kollegaer, der ikke nødvendigvis har samme IT-kendskab. Endelig er du detaljeorienteret, metodisk og i stand til selv at organisere din tid.

Medlemsejet virksomhed med godt omdømme i hjertet af København

Vi tilbyder dig at blive en del af en medlemsejet virksomhed, der har et godt omdømme som arbejdsplads, og hvor vi går på arbejde for andet end at skabe profit. Hos os handler det om vores næsten 400.000 medlemmer, fordi vi har som vision, at pengene alene skal arbejde til fordel for dem. Vores kontor ligger i hjertet af København, hvorfra du har nem adgang til offentlig transport. I juni 2020 flytter vi til et nyt moderne domicil på Amerika Plads (Østerbro). 

Send os din ansøgning, eller ring hvis du vil vide mere

Hvis du synes, jobbet lyder spændende og ønsker mere information, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Jesper Sejr på tlf. 33 48 51 35 eller HR Konsulent Tina Søe Nygaard på tlf. 82 30 44 76.

For at søge stillingen skal du sende os din ansøgning og dit CV via ansøgningslinket her på siden.

Vi gør opmærksom på, at der anvendes test i forbindelse med rekrutteringen.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Gem job

LB Forsikring
Publiceret: 26. november 2019

Arbejdssted

Location København