Digital analytiker til TV 2 analyse

Brænder du for analyse af digitale tjenester og ikke mindst formidlingen af værdifulde insights? Har du lyst til at arbejde med analyser af TV2.DK og TV 2 PLAY og samtidig indgå i et ambitiøst og uformelt team i TV 2s analyseafdeling? Er du en stærk analytiker, der kan orkestrere mange, store datasæt og identificere mønstre og relevante informationer? Så er det måske dig vi leder efter?

Om TV 2

TV 2 sendte sin første udsendelse i 1988 og brød derved DR’s monopol på landsdækkende tv-nyhedsformidling. Dengang havde vi bare en enkelt kanal, men i dag består kataloget af TV 2 som hovedkanal samt seksforskellige nichekanaler, foruden TV 2 PLAY som er TV 2s streamingtjeneste, hvor tv-kanalernes programindhold kan ses både live og on demand. TV2.DK er et af Danmarks største nyhedssites og er også en alternativ vej ind til vores store programunivers.

TV 2’s vision er at engagere danskerne og sikre kvalitetsindhold i en omskiftelig medievirkelighed, og det gør de ved at tage fat i nære og relevante emner i varierede dokumentarer og livsstilsprogrammer, ved at skabe store fælles oplevelser med fiktion som fx ’Badehotellet’ med dækning af store sportsbegivenheder som ’Tour de France’ og ’Wimbledon’, og velgørenhedsarrangementer som ’Danmark planter træer’.

Ansvars- og jobområder

Dine primære opgaver vil være at lave adfærdsanalyser på TV2.DK og TV 2 PLAY. Her vil du bidrage med at styrke TV 2’s beslutningstagere til at træffe datainformerede beslutninger. Foruden adfærdsanalyser på TV2.DK og TV 2 PLAY vil du få følgende ansvars- og jobområder:

  • Avancerede brugeranalyser med primært fokus på brugerrejser på tværs af TV2.DK og TV 2 PLAY
  • Avancerede analyser af PLAY-abonnementer, herunder statistisk modellering
  • Ekspertbruger i Power BI, herunder at arbejde med power query editor – du vil også få mulighed for at præge sammensætningen af de rigtige værktøjer, som kan supplere Power BI
  • At sikre anvendelighed og kvalitet i de data vi benytter fra Adobe Analytics og TV 2’s datawarehouse. Dette sker i samarbejde med, og som kravstiller overfor TV 2’s BI-team samt tracking-ansvarlige.
     

Din profil

Du har den analysemæssige værktøjskasse i orden, du kan orkestrere mange, store datasæt, ligesom du kan finde de mønstre og relevante informationer, der kan hjælpe os til det næste niveau af forståelse.

Den ideelle kandidat har erfaring med både Power BI og Adobe Analytics enten fra en anden større virksomhed eller fra konsulentsiden. Du har måske en uddannelsesbaggrund fra DTU, CBS, ITU eller lignende, der kombinerer datatekniske discipliner med forretningsforståelse. I relation til analytiske og datatekniske kompetencer vil erfaring indenfor et eller flere af følgende områder være en fordel, men ikke et krav:

  • Analyser af brugerdata og streamingdata
  • Cohortanalyser af abonnementsdata
  • Teknisk indsigt i hvordan tracking implementeres i digitale produkter
  • Matematisk modellering og avancerede dataanalyser
  • Python, R, SQL, Alteryx eller lignende sprog og programmer
  • Databasedesign og dataarkitektur.
     

Du har en meget hands-on tilgang til dit arbejde, og er vant til at arbejde med analyse af digitale tjenester. For at få succes i rollen er det vigtigt, at du har en udviklet evne til at gøre det komplekse simpelt og forståeligt. Du ved, hvordan man finder værdifulde insights i komplekse mængder data og ikke mindst, hvordan man formidler dem. For du vil komme til at arbejde med mange forskellige ikke-analytiske stakeholders, så derfor er gode kommunikative evner et absolut must.

Som person er du ambitiøs og energisk og arbejdsmæssigt er du proaktiv og får arbejdet fra hånden. Du er passioneret omkring analyser og anvendelsen af dem i beslutningsprocesser. Ud over at have en veludviklet analytisk hjerne, så har du også en kreativ tilgang til analysearbejdet, der gør, at du ser nye analysemuligheder, når de dukker op og kan angribe problemstillinger fra nye vinkler. Det er derfor vigtigt, at du af natur er nysgerrig og har en veludviklet sans og interesse for de nyeste trends indenfor analyse af digitale tjenester.

Vi tilbyder til gengæld et uformelt, ambitiøst og udfordrende miljø med stor handlefrihed og indflydelse. TV 2 Analyse er en social afdeling, hvor vi har det sjovt, og du vil få 23 glade, engagerede kolleger at sparre med, således du kontinuerligt udvikler dine kompetencer.

Ansøgning

Arbejdsstedet er Teglholmen i København. Når du søger stillingen, beder vi dig vedhæfte din motiverede ansøgning, CV, eksamenspapirer og evt. relevante udtalelser. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamchef Rasmus Thaarup på tlf. nr. 30 10 02 14.

Vi indkalder løbende til samtaler.

Ansøgningsfrist:

5. januar 2020

Såfremt du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte

Rasmus Thaarup
Teamchef
rtha@tv2.dk
Tlf.: 30100214


TV 2 DANMARK er en medievirksomhed med digitale ambitioner og en mangeårig, stærk position på det danske tv-marked. Virksomheden driver public service-kanalen TV 2 og nichekanalerne TV 2 ZULU, TV 2 CHARLIE, TV 2 FRI, TV 2 NEWS og TV 2 SPORT, og samlet set er kanalfamilien Danmarks mest populære. Streamingstjenesten TV 2 PLAY er virksomhedens digitale betalingsunivers, mens tv2.dk og apps er TV 2s frit tilgængelige platforme. På tværs af kanaler og platforme har TV 2 kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. TV 2 driver public servicevirksomhed på et kommercielt grundlag, og årsomsætningen på ca. 2,8 milliarder kroner udgøres af både reklame- og abonnementssalg. TV 2 har omkring 1200 ansatte og hovedkontor i Odense.

Gem job

TV 2
Publiceret: 3. december 2019

Arbejdssted

Location København

Job hos virksomheden