Business architect til Team Customer Lifecycle Solutions

Kan du omforme din brede viden på arbejdsprocesser i pengeinstitutter til nye, effektive løsninger, med fokus på at lette bankrådgiverens hverdag? Er du tændt på det agile i stor skala, og trives du med tæt kundekontakt? Så er det dig, vi søger.

Du skal være med til at udvikle effektive selvbetjeningsløsninger

Du bliver en del af et agilt team, der udvikler og drifter løsninger som rådgiverne bruger i hverdagen - herunder opgavelister og aftalehåndtering, salgsaktiviteter, processtyring etc. Vores fælles mål er at sikre nutidige og stabile løsninger, der giver pengeinstitutternes konkurrenceevne et stort skub fremad og deres kunder nye muligheder.
Vi er en del af BEC's 11 agile release trains (ART'er), hvor agile teams udvikler IT-løsninger til og i tæt samspil med pengeinstitutterne. Som business architect er du bindeled mellem vores kunder, teamet og andre interessenter i BEC. Du vil være product owners forlængede arm og hjælpe med at refine løsningerne samt være med til at prioritere backlog.

Du skal bl.a. arbejde med at:

  • sikre, at drift og forvaltning af IT-løsningerne, udviklet i teamet, varetages effektivt og følger aftaler og økonomi
  • varetage en løbende professionel dialog med BEC's mange forskellige kunder
  • sætte dig ind i kundens forretning og behov og formidle dem til teamet og øvrige interessenter
  • bidrage til udarbejdelse af beslutningsoplæg
  • afklare og forventningsafstemme kundernes behov i tæt samarbejde med product owner
  • deltage i nedbrydning og prioritering af features og definere acceptkriterier
  • deltage i udarbejdelse af produktstrategier
  • facilitere møder, præsentationer og workshops med nye og eksisterende kunder.
     

Hvem er du?

Du har et stort drive, og som person er du desuden udadvendt, ansvarsfuld, involverende, selvkørende og ledende. Du besidder pondus, diplomatisk sans og stærke kommunikationsevner, så du kan samarbejde på alle niveauer og med alle persontyper. Din arbejdsstil er præget af, at du går struktureret til værks, søger resultater og bevarer overblikket i udfordrende situationer.

Vi forventer, at du:

  • har en akademisk, finansiel uddannelse
  • har erfaring med daglige arbejdsgange, processer og kommunikation i et dansk pengeinstitut - herunder de IT-understøttende integrationer og sagsflow mellem front-end og back-end
  • har erfaring med forretningsudvikling af finansiel IT
  • kan kommunikere ansvarsfuldt og professionelt med mange forskellige stakeholders - fx kunder, ledelse sikkerhedsfunktion og revision
  • kommunikerer klart og sikkert på alle niveauer, på engelsk og dansk
  • har kendskab til og/eller interesse i at arbejde i et agilt SAFe setup og i et scrum team.
     

En særlig arbejdsplads

Afdelingen har ca. 20 medarbejdere og dit agile team består af syv dygtige IT-udviklere med forskellige kompetencer, en scrum master og en product owner. Derudover har vi kolleger i vores afdeling i Polen, som vi samarbejder med. Samspillet i teamet er tillidsfuldt og afslappet. Vi har et rigtig godt arbejdsklima, hvor vi har fokus på faglighed og kundernes behov. Omgangstonen er uformel, og du får nogle professionelle og kvalitetsbevidste kolleger. Vi lægger stor vægt på videndeling og læring, og at vi har det sjovt, når vi går på arbejde. Der er gode muligheder for kompetenceudvikling, og vi sikrer os, at du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver. Vi har desuden en velfungerende personaleforening med et spændende udvalg af klubber og aktiviteter, hvor vi, som medarbejdere, har mulighed for at netværke med hinanden uden for de vante rammer.

Søg jobbet

Har jobbet fanget din interesse, og kan du se dig selv som BEC'er, så glæder vi os til at få din ansøgning og CV. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte department manager Dorthe Rosenville, på tlf.: 4638 2455. Vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 30. december 2019.

Gem job

BEC
Publiceret: 4. december 2019

Arbejdssted

Location Roskilde