It-pro­jekt­le­de­re søges til Ud­læn­din­ge- og In­te­gra­tions­mi­ni­ste­ri­et

Brænder du for it-projektledelse, og vil du være en del af et stærkt, projektfagligt team? Udlændinge- og Integrationsministeriets departement søger et antal projektledere til Koncern It’s projektkontor. 

Om stillingen  

Udlændinge- og Integrationsministeriet er godt i gang med at implementere Digitaliseringsstrategi 2021, som blandt andet omfatter udskiftning og modernisering af centrale forretningssystemer og implementering af en række vigtige EU-initiativer. 
Som projektleder kommer du til at indgå i et projektlederteam med reference til projektchefen, og du vil derudover skulle arbejde tæt sammen med både forretningen, øvrige medarbejdere i Koncern It og eksterne leverandører. Du vil, i samarbejde med projektchefen og de andre projektledere, få mulighed for at præge hverdagen og de arbejdsprocesser, projekterne ledes i. I teamet sætter vi faglig sparring og hjælp højt, så vi får bedst muligt udbytte af vores fælles viden. 

Stillingen som it-projektleder indebærer blandt andet:  

  • analyser af behov, processer og evt. barrierer 
  • udarbejdelse af projektets ledelsesdokumenter (jf. den statslige it-projektmodel) 
  • planlægning, udførelse og implementering af projekter fra start til slut 
  • udarbejdelse af kravspecifikationer i samarbejde med eksempelvis forretningen  
  • leverandørstyring og -samarbejde 
  • opfølgning på projektøkonomi, styregruppebetjening og rapportering 
  • sikring af et godt samarbejde med kollegaerne i Koncern It og forretningen.

Om dig  

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, med flere års erfaring som it-projektleder, brænder for dit arbejde og udstråler en passion for at levere en god arbejdsindsats. Det vil være en fordel, hvis du er vant til at arbejde strategisk og analytisk, samt sætter en ære i, at dine projekter leveres til aftalte tid, pris og kvalitet.

Du bliver en del af et politisk miljø, hvor vi forventer, at du: 

  • har erfaring med at få projekter forankret succesfuldt i forretningen og i driften 
  • har stærke kommunikative kompetencer både skriftligt og mundtligt 
  • kan sikre fremdrift og er løsningsorienteret 
  • kan strukturere, dokumentere og selvstændigt planlægge dit arbejde 
  • er god til at opbygge og skabe relationer 
  • er robust og trives i en hektisk hverdag, hvor der stilles krav til dig, og hvor du ofte skal have mange bolde i luften uden at miste humør og overblik

Det er en fordel, hvis du: 

  • har erfaring med EU-projekter
  • har politisk tæft og god forståelse for arbejdsgange i en politisk styret organisation
  • har erfaring med anskaffelse af it-løsninger i offentlige udbud 
  • er PRINCE2-certificeret og har erfaring med PRINCE2, agile metoder og/eller den fællesstatslige it-projektmodel  

Din nye hverdag  

Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres.

Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør. Statens It har ansvaret for basisinfrastruktur, dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører.

I kontoret er vi ca. 65 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, og vores tone er uformel. Vi værdsætter vidensdeling og sparring, og der er plads til grin i en travl hverdag. Vi ønsker at give vores medarbejdere gode udviklingsmuligheder og udviser stor fleksibilitet, så der er balance mellem faglige ambitioner og privatliv. Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, som matcher dine kvalifikationer.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Koncern It-chef Charlotte Wedel på telefonnummer 20 48 06 90 eller på e-mail wedel@uim.dk eller program- og projektchef Lotte Enevold Snedker på telefonnummer 61 98 35 40 eller på e-mail lens@uim.dk.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelse til ”HEMMELIGT”, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.  

Søg stillingen   

Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning mv. senest mandag den 20. januar 2020, kl. 12.00.  

Der holdes samtaler torsdag den 23. januar 2020. 

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtigt. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker. 

Behandling af persondata

Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside

Udlændinge- og Integrationsministeriet har overordnet to politikområder: Hvem må indrejse og opholde sig i landet – og hvordan sikrer vi, at udlændinge bidrager til og tager del i samfundet?

Ministeriet har omkring 1200 medarbejdere fordelt på Styrelsen for International Rekruttering og Integration, Udlændingestyrelsen og departementet, herunder Nationalt ID-center, Udlændingenævnets sekretariat og Flygtningenævnets sekretariat.

Ansøgningsfrist:

20-01-2020

Arbejdstid:

Fuldtid

Arbejdssted:

Adelgade 11-13
1304 København K

Hjemmeside:

www.uim.dk


Læs hvad medarbejderne synes om at arbejde hos os. 

Gem job

Udlændinge- Og Integrationsministeriet
Publiceret: 2. januar 2020

Arbejdssted

Location København K