Digital Product Owner med stærke ana­ly­ti­ske evner

Vil du bruge dine kompetencer og din passion for digital produktudvikling til at hjælpe dem, der hjælper de udsatte i Danmark? Så er jobbet som Product Owner i KMD Nexus måske noget for dig.

Om os

KMD Nexus er opstået ved opkøb af en succesfuld startup og efterfølgende massive investeringer, som har sikret et stærkt digitalt produkt, der er markedsledende inden for sit område og i fortsat vækst.

Du bliver en del af produktteamet, hvor du vil få ca. 15 dygtige og engagerede kollegaer med kompetencer inden for analyse, UX, projektledelse mv. Du får mange at sparre med; mange at lære af; og mange at give din viden videre til. Teamets størrelse gør det desuden muligt at tilpasse indholdet i jobbet efter, hvilke områder netop du brænder mest for eller er stærkest inden for.

I teamet er der et godt socialt sammenhold. Gennemsnitsalderen er lidt over 35 og kønsfordelingen er 50-50.

Selvom vi er en af landets største it-virksomheder, har vi ikke tunge processer, og du vil få rig lejlighed til at få indflydelse.

Vi forventer selvfølgelig, at alle bidrager og går til opgaven med stort engagement, men samtidig er det afgørende for os, at der er en god balance mellem privat- og arbejdsliv – herunder fleksibilitet i planlægningen af din arbejdsdag samt mulighed for ind i mellem at arbejde hjemmefra.

Om jobbet

Det produkt du kommer til at arbejde med er webbaseret og anvendes af mange tusinde medarbejdere inden for sundheds- og socialområdet hver dag. Du vil være med til at gøre brugernes hverdag lettere ved at skabe et produkt, som løser deres behov på en simpel og brugervenlig måde.

Du vil som udgangspunkt arbejde med alle dele af produktet, alt efter hvor behovet er størst. Du vil typisk arbejde på et par features ad gangen, hvor du enten vil være den primære Product Owner eller hjælpe en anden med opgaverne. Dette giver dig rig lejlighed til at opbygge bred viden om produktet og et godt afsæt til din videre udvikling i teamet.

Ved udviklingen af en ny feature består dine opgaver fx i:

  • Afklaring af brugernes behov
  • Analyse af hvordan vi bedst løser behovene under hensyntagen til det eksisterende produkt
  • Design af en god og brugervenlig løsning
  • Beskrivelse af løsningen – fx i form af user stories og mock-ups
  • Løbende samarbejde med et team af udviklere i enten Danmark eller Polen
  • Sparring med de øvrige Product Owners og vores UI-designer
  • Test af at funktionaliteten virker som forventet
  • Kommunikation til kunder og andre interessenter vedr. funktionaliteten - i form af manualer o. lign.

Vi forventer ikke, at du er ekspert i det hele, men du skal have lyst og evner til hurtigt at lære det.

Målet er generiske løsninger, der løser brugernes reelle behov på en simpel, konsistent og brugervenlig måde. Selvfølgelig i en høj kvalitet og til den lavest mulige omkostning. Alt sammen for at hjælpe dem, der hjælper de udsatte i Danmark.

Om dig

For at få succes i jobbet er det afgørende at du:

  • Er analytisk stærk, så du kan gennemskue komplekse problemstillinger
  • Evner at finde gode, simple løsninger på problemstillingerne
  • Tager ansvar og løber med bolden
  • Sikrer at der også er styr på detaljerne og ikke lader noget falde mellem to stole
  • Brænder for user experience-design
  • Er engageret og behagelig at arbejde sammen med
  • Kommunikerer ubesværet på både dansk og engelsk i skrift og tale.

Derudover er det en fordel, hvis du

  • Har 1-3 års erfaring fra en lignende stilling
  • Har teknisk indsigt og/eller økonomisk forståelse
  • Har den rette forståelse for agile og ideerne om MVP
  • Har en videregående uddannelse fra fx DTU, ITU, CBS el.lign.

Vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat – så hold dig ikke tilbage, hvis du mener, at det er dig!

Vil du vide mere?

Hvis du har uddybende spørgsmål, så kontakt Head of Product Team, Lasse Kajberg, på 21 48 38 92.

Gem job

KMD A/S
Publiceret: 10. januar 2020

Arbejdssted

Location Ballerup