It-supporter søges til Koncern It i Ud­læn­din­ge- og In­te­gra­tions­mi­ni­ste­ri­et

Har du lyst til at arbejde med både små og store forskelligartede typer af IT-supportopgaver? Har du en positivt og proaktiv tilgang til dit arbejde, så er du måske vores nye IT-supporter i Koncern Its Drift og Supportenhed. 

Om stillingen 

Du bliver som It-supporter en del team i Drift og Supportenheden i Koncern It, der består af 13 dedikerede og fagligt stærke medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, der alle referer til enhedens it-driftschef. Enheden arbejder med 2. og 3. line support, dokumentation, Service Management, Change Management, driftsovervågning, logning samt implementering af opdateringer, nye funktioner, tilpasninger, fejlsøgning m.m. 

Som It-supporter i Koncern It kommer du rundt om mange opgave, store såvel som små, og du vil i stillingen skulle samarbejde med mange faggrupper fra organisationen på alle niveauer, hvor gode relationer og videndeling er en naturlig del af den måde vi arbejde på.

Vi søger derfor en profil, der både har en vis it-teknisk ballast og som motiveres af muligheden for at videreudvikle og bidrage på tværs af forretningen.

Dine primære arbejdsopgaver vil være: 

  • at yde support på produktions- og forretningsapplikationer, samt at lave brugeradministration
  • at overvåge systemdriften ved hjælp af en række systemværktøjer
  • at være medansvarlig for opdatering af dokumentation og servicemanagement-værktøjer
  • at foretage dispatch af indkomne sager og foretage administration og vedligeholdelse af vores ITSM-værkstøj
  • at bistå med opsætning og support på mobiltelefoner og tablets, samt at bistå med at konfigurere, flytte og tilslutte it-udstyr

Om dig 

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, som f.eks. elektroniktekniker, datatekniker, datamatiker eller lignende. Du har gerne relevant erhvervserfaring fra et lignende job, og du kender til de grundæggende principper for ITIL.   

Vi forventer desuden, at du har: 

  • erfaring og viden om anvendelse af ITMS-værktøjer
  • forståelse for vigtigheden i at dokumentere de løsninger du arbejder med 
  • en proaktiv tilgang til opgaver i almindelighed
  • gode analytiske evner og en struktureret tilgang til opgaver
  • et imødekommende og servicemindet sind.

Din nye hverdag  

Du skal arbejde i Koncern It, der har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør. Statens It har ansvaret for basisinfrastruktur dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It har ansvaret for administration af applikationer, middleware og databaser og varetager desuden leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører. 

I kontoret er vi ca. 70 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, og vores omgangstone er uformel. Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener, at en god dialog, vidensdeling og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes i enheden. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag, og du får samtidig gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, således at du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv.

Som ny i kontoret bliver der udarbejdet et introduktionsforløb for dig, hvor du får tilknyttet en kollega, som guider dig igennem den første tid. Og vi sikrer, at du bliver oplært i de ting, du ikke allerede kan.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. 

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelsen ”HEMMELIGT”, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse. 

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte it-driftschef, Kenneth Rasmussen på telefonnummer 22 18 23 18. eller e-mail kr@uim.dk.

Søg stillingen  

Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest fredag den 7. februar 2020, kl. 12.00.  

Vi forventer at holde to samtalerunder.  Samtalerne forventes afholdt den 13. og den 17. februar 2020.  

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker. 

Behandling af persondata

Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig


Udlændinge- og Integrationsministeriet har overordnet to politikområder: Hvem må indrejse og opholde sig i landet – og hvordan sikrer vi, at udlændinge bidrager til og tager del i samfundet?

Ministeriet har omkring 1200 medarbejdere fordelt på Styrelsen for International Rekruttering og Integration, Udlændingestyrelsen og departementet, herunder Nationalt ID-center, Udlændingenævnets sekretariat og Flygtningenævnets sekretariat.

Ansøgningsfrist:

07-02-2020

Arbejdstid:

37

Arbejdssted:

Adelgade 11-13
1304 København K

Hjemmeside:

www.uim.dk


Læs hvad medarbejderne synes om at arbejde hos os. 

Gem job

Udlændinge- Og Integrationsministeriet
Publiceret: 10. januar 2020

Arbejdssted

Location København