Frontend-udvikler

Er du en dygtig frontender, der gerne vil udvikle dybt integrerede kommunikationsløsninger og brugeroplevelser? Og vil du gerne gøre det i et bureau, der kombinerer webudvikling, marketing, reklame og kommunikation – og som har et målrettet fokus på kunder med bæredygtige agendaer? Hvis ja må du meget gerne læse videre, så vi kan finde ud af, om det mon er dig, vi skal skrive den næste kontrakt med.

Hvem leder vi efter?

Vi leder efter dig, der kan forstærke vores udviklingsteam med høj front-end faglighed og erfaring, har hovedet skruet rigtigt på og de rette værdier med i bagagen. Vi kigger særligt efter følgende:

  • Professionel erfaring med (open source) webudvikling, særligt JS, PHP, HTML, CSS og SCSS.
  • Erfaring med React, Vue er et plus
  • Vant til at arbejde med REST og gerne GraphQL
  • Fortrolig med GIT
  • Teamplayer der kan indgå i et tværfagligt hold
  • Erfaring med webtilgængelighed (WCAG 2.1 AA)
  • Grafisk forståelse og fokus på hvordan en løsning ser ud på tværs af browsere og devices
  • Evne til at formidle tekniske forhold til andre faggrupper/ikke-teknikere

Derudover værdsætter vi en struktureret og metodisk tilgang til opgaverne, hvor du har helheden for øje og ikke blot enkeltopgaven. Relevant uddannelse fra fx ITU, DTU eller KEA er en fordel men ikke afgørende. Det afgørende er din tilgang og dine evner som udvikler. 

Hvem er vi?

”Vi” er er udviklingsteam i Advice, som er et fuldt integreret bureau med cirka 120 mennesker på tværs af 12 forskellige discipliner. Vi er bundet sammen i et mål om, at det skal give mening at gå på arbejde, og det gør det for os ved at løse stærke faglige opgaver for kunder, der har noget på hjerte og ønsker at yde et bidrag her i verden.

Der er bredde og variation i vores projekter som spænder over CMS-/webapplikationsudvikling og integration til eksterne kildesystemer for private og offentlige kunder, der tæller kommuner, virksomheder, foreninger og medier. 

Sidste år relancerede vi fx www.kp.dk, lavede et multisite for FN om Parismålene, (unepdtu.org), hjalp Rockwool med at digitalisere en stribe faglige lommebøger (info.rockwool.dk/da) og lavede en årskort app til Københavns Zoo.

Vores kunder har høje forventninger til os og til den kvalitet vi leverer – og det har vi egentlig også selv. Det er vigtigt for os, at vi ikke bare løser den opgave kunderne kommer med, men at vi hjælper dem med at få løst reelle forretningsmæssige behov. Derfor bruger vi tid på at afklare, hvad der er den rigtige løsning at lave. Den proces skal du kunne indgå i for med din viden og faglighed at rådgive om teknologiske muligheder og begrænsninger.

Vores udviklingsproces er inspireret af scrum med fokus på direkte dialog i teamet, og at kunden er en aktiv medspiller, der indgår til løbende prioritering og demo og ofte sidder fysisk sammen med os.

Kvalitet er for os ikke blot, at vi hjælper kunderne med at bygge den rigtige ting, men også at vi bygger den rigtigt. Test og kvalitetssikring er derfor et fokusområde, og vi arbejder med en klart defineret Definition of Done i alle vores projekter.

Hvad er vores tech-stack?

Vi er teknologiagnostiske, idet vi ikke har en én bestemt teknologi, som vi insisterer på altid at benytte. Det vigtige for os er at vælge den rette teknologi til opgaven. Det betyder også, at vi prøver en del forskellige teknologier af. Vi har det seneste år fx været omkring Wordpress, Kontent og Dato CMS, Gatsby, React, Nuxt, Vue og Gridsome - udover selvfølgelig HTML, CSS og JS.  Derudover har vi haft et par projekter med React Native. Vi bruger Jira til styring af projekterne, Bitbucket til versionsstyring og har et hostingmiljø hos Sentia.

What’s in it for you?

Du vil blive en del af udviklingsteamet, hvor vi arbejder på tværs af platforme og digitale strategier og alle har stor passion for webteknologi og -udvikling. Opgaverne løser vi i tværfaglige teams der oftest består af UX’ere, designere, udviklere og en projektleder med mulighed for at præge løsningerne fra start til leverance.

I Advice har vi derudover også fokus på faglig udvikling, læring og udvikling af vores processer. Vi deltager i relevante faglige konferencer, fokuserer på evaluering af vores projekter og hver 2. uge afholder vi Advice University, hvor en ekstern gæst kommer og holder et fagligt oplæg for hele virksomheden.

Hvad er ansættelsesprocessen?

I Advice tager vi rekruttering alvorligt forstået på den måde, at vi bruger en del tid på at finde den hele rigtige, når vi ansætter nye kolleger. Det gør vi, fordi det er en stor ting at skrive under på en ansættelse, og det skal skabe værdi for både os og den vi ansætter. Det er både i vores og ansøgerens interesse. 

Der indgår følgende i processen:

  1. Vi har besluttet, at vi gerne vil udvide teamet med en spiller mere og har derfor lavet det jobopslag, som du læser.
  2. Du svarer på opslaget ved at sende os en ansøgning, der beskriver dig som udvikler, og hvorfor du ser dig selv som et godt match. Tip: Det er vigtigt, at vi kan læse, hvorfor du gerne vil ind til os og være en del af teamet.
  3. Vi gennemgår ansøgninger og indkalder dig til en samtale, hvis vi kan se, at din udviklerprofil og personlighed er relevant for os.
  4. Hvis vi efter samtalen vurderer, at der er et match, inviterer vi dig ind til en faglig test. Testen er ikke en eksamen, men en mere dybdegående samtale om faglige problemstillinger, hvor du kan fortælle hvordan du ville gribe dem an, og hvilke veje man kunne gå for at løse dem.
  5. Hvis både samtalen og den faglige test forløber godt, tilbyder vi dig ansættelse.

Hvordan ansøger du?

Vi indkalder som sagt løbende til samtaler og ansætter, når vi har den rigtige kandidat. Du må meget gerne angive referencer til løsninger, du har været med til at lave eller sende kodeeksempler, som vi kan tale ud fra.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte Chief Advisor John Christensen på tlf. 2557 2196 / john.c@adviceas.dk.

Ansøgningsfrist: 9. februar 2020.

Du kommer til at arbejde tæt sammen med 120 specialister i branding, marketing, kommunikation, PR, PA, digitale platforme, analyse og koncepter. Vi har en uformel kultur og bor på Gammel Kongevej i dejlige lokaler, hvor du dagligt møder en masse kunder, samarbejdspartnere og kolleger i branchen. Og så lægger vi vægt på et godt arbejdsmiljø med dejlige kolleger, effektive interne processer og fokus på udvikling og læring.

Gem job

Advice A/S
Publiceret: 16. januar 2020

Arbejdssted

Location København