IT-pro­jek­t­chef som brænder for miljø- og kli­ma­til­pas­ning

Er du en erfaren projektchef med gode kompetencer indenfor IT-projektledelse, forretningsanalyse og forretningsudvikling? Brænder du for at gøre en forskel så Danmark bevæger sig i en mere bæredygtig retning? Så har vi jobbet til dig.

Danmarks Miljøportal er i en rivende udvikling, hvor vi gradvist får overdraget flere og større IT-opgaver indenfor miljø, vand, natur, arealanvendelse og klimatilpasning. Vi har de seneste år oplevet en vækst i vores omsætning på 40 % og søger derfor en IT-projektchef til at drive vores fremtidige udvikling.

Vi har p.t. en portefølje på ti projekter med budgetter fra 0,5 til 55 mio. kr. og forventer, at vores portefølje af projekter udvides over de kommende år. Vores projekter styres af seks interne projektledere, som er ansvarlige for forretningsanalyse, projektledelse og leverandørstyring.

De interne projektledere understøttes af i alt 40 IT-arkitekter, projektledere og udviklere, som er hyret ind på en rammekontrakt. Styringsmæssigt er projekterne forankret i projektgrupper og styregrupper med repræsentanter fra stat, kommuner og regioner samt evt. andre eksterne samarbejdspartnere.

Vores projektledere har det fulde ansvar for projekterne herunder vores eksterne leverandørers leverancer. Vi kører alle projekter agilt ud fra en Cloud First tilgang og med benyttelse af en fælles Azure DevOps toolchain. Dette har bevirket, at vi er blevet anerkendt som en organisation, der kan levere projekter hurtigt, effektivt og i god kvalitet. Som organisation agerer vi som en lille agil enhed, som primært benchmarker os op imod private virksomheder. Vores største udfordring i forhold til projektledelse knytter sig til identifikation og prioritering af behov. Hvor vi qua vores understøttelse af 98 kommuner, 5 regioner, statslige styrelser og andre interessenter har en meget kompleks opgave.

Som projektchef forventer vi, at du personligt står i spidsen for de største og mest komplekse projekter samtidig med, at du leverer sparring til de andre projektledere. Derudover forventer vi, at du er i stand til sammen med vores samarbejdspartnere at identificere og få finansiering til nye initiativer.

Kvalifikationer

Du skal være en person, der hviler i din faglighed og er ikke bange for at udfordre andre eller selv at blive udfordret. Du har gode sociale kvalifikationer, så du er i stand til at lytte og forstå dine samarbejdspartnere i projekterne og håndtere konflikter og uoverensstemmelser på en konstruktiv måde. Du skal have lyst til at gå forrest og opbygge nye samarbejdsrelationer og initiativer på tværs af miljøsektoren og med vores mange forskellige anvendere af data. Derudover har du følgende specifikke kompetencer:

  • Projektlederkvalifikationer på IPMA B niveau eller tilsvarende
  • Erfaring med forretningsanalyse i forhold til store IT-projekter
  • Erfaring med at køre IT-projekter i et agilt setup, hvor du har ansvaret for at projektet leverer flest mulige gevinster til forretningen
  • Erfaring med at køre IT-projekter med inddragelse af mange eksterne interessenter
  • Erfaring med at styre IT-arkitekter, data modellører og udviklingsressourcer
  • Erfaring med forretningsudvikling i forhold til at skabe opbakning og finansiering til nye initiativer

Hvad tilbyder vi

Et arbejdsklima, med søde og hjælpsomme kolleger og samarbejdspartnere, hvor vi i fællesskab løfter nogle af de store samfundsmæssige udfordringer med omstillingen til et bæredygtigt samfund. En arbejdsplads, hvor du kan bringe alle dine kompetencer i spil og får gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Mulighed for at indgå i en professionel organisation, som er anerkendt som et velfungerende fællesoffentligt samarbejde samt som effektiv IT drifts- og udviklingsorganisation.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten). Afhængig af uddannelsesmæssig baggrund kan anden relevant gældende overenskomst komme på tale.

Yderligere oplysninger

Yderligere oplysninger kan fås på vores hjemmeside miljoeportal.dk og ved kontakt til sekretariatsleder Nils Høgsted på tlf. 31 75 04 27 eller driftschef Ane Klok på tlf. 31 36 17 27.

Sådan søger du stillingen

Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 17. februar 2020. Vi forventer at holde første samtale d. 20. og 21. februar 2020 og anden samtale d. 25. og 26. februar 2020.


Danmarks Miljøportal betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Danmarks Miljøportal er et fællesoffentligt partnerskab mellem Miljø- og Fødevareministeriet, KL og Danske Regioner. Vores løsninger er intelligente og kan typisk integreres til brugernes øvrige systemer. Miljøportalen havde i 2015 ca. 5 millioner besøg i vores systemer fordelt på over 100.000 unikke brugere. Det resulterede i 25 milliarder storage transaktioner i vores databaser.

Gem job

Danmarks Miljøportal
Publiceret: 23. januar 2020

Arbejdssted

Location København