Strategic Project Manager til Jyske Finans

 

Brænder du for at gøre en forskel med projektledelse som 'håndværk', og for at være med til at skabe løsninger, der skaber værdi for både interne og eksterne kunder? Synes du det vil være spændende, at arbejde i en ambitiøs digital virksomhed, der konstant er i udvikling?

Så vil jobbet som Strategic Project Manager hos Jyske Finans lige være noget for dig.

Projektledelse i en dynamisk organisation

Det går stærkt hos Jyske Finans, så arbejdsformen er agil og vi har generelt en pragmatisk tilgang til tingene. Fælles for det hele er, at vi udvikler kvalitetsløsninger med kunderne (interne som eksterne) og speed to market for øje.

Du kommer til at arbejde i et miljø præget af stor grad af frihed og indflydelse på eget arbejde, og du vil få berøring med hele organisationen og arbejde med alle lag i virksomheden.

Jyske Finans er stærke på IT og udviklingsområdet, og i mange af dine projekter vil du arbejde tæt sammen med netop kollegerne i IT og Forretningssupport.

I det daglige arbejde vil du primært arbejde med ledelse og koordinering af alt fra større strategiske forretningsudviklingsprojekter til mindre interne projekter. Projekterne kan fx være implementering af nye systemer og forretningsgange som følge af ny lovgivning, ledelse af forretningsudviklingsprojekter, hvor Jyske Finans implementerer nye brands på nye markeder eller projekter med fokus på optimering af interne processer.

Derudover vil du få en central rolle i at vedligeholde og udbygge Jyske Finans' agile projektmodel med projektstyringsværktøjer og processer, ligesom du vil indgå i tæt samarbejde med lederteamet, og her bidrage med professionel sparring på projekter og udvikling.

Den forretningsorienterede Strategic Project Manager

Vi ser gerne, at du:

  • har en relevant videregående uddannelse som fx Cand. Merc.
  • har minimum 3-5 års praktisk erfaring med projektledelse - gerne fra en større organisation
  • er vant til at arbejde med alle facetter af projektarbejdet og at det er naturligt for dig, at arbejde med fx foranalyser, risikoanalyser og interessentanalyser
  • ved, at den sidste hand-over til forretningen/driften er af afgørende betydning for projektets succes
  • har høje ambitioner i forhold til kvaliteten i dit arbejde og sigter efter løsninger, der er enkle at arbejde med og lette at vedligeholde
  • arbejder struktureret og er god til at kommunikere i agile projektforløb, hvor det er vigtigt med klare aftaler og forventningsafstemning - både internt og med eksterne interessenter
  • er den, der tager teten i møder og sørger for, at der bliver indgået klare aftaler - og at der bliver fulgt op på aftalerne bagefter. Action og eksekvering er nøgleord
  • er en stærk kommunikator - på alle niveauer i organisationen.

Afdelingen

Du vil arbejde med projekter i hele Jyske Finans, og organisatorisk være tilknyttet udviklingsorganisationen, der udgøres af IT, Forretningssupport og BI. Vi er en enhed på 20 engagerede og kvalificerede medarbejdere, der har ansvaret for at udvikle, forvalte og delvis drifte de platforme og produkter, som Jyske Finans benytter sig af og tilbyder i markedet. Opgaverne i afdelingen spænder bredt fra at arbejde med nye features til Forretningen, til fejlretning af samme, udvikling af nye produkter til eksterne kunder og til udvikling af løsninger i samspil med eksterne partnere. Vores filosofi er ikke, at vi partout skal udvikle alting selv. Vi gør det, hvis det giver mest mening og hvis ikke, så partner vi op med de bedste på markedet og udvikler os sammen med dem.

Jyske Finans

Vi er blandt de førende finansieringsselskaber i Danmark, og har gennem mere end 40 år skabt en betydelig balance fordelt på over 200.000 kontrakter. Vi har 'speed to market' som en væsentlig målsætning, hvor vi leverer effektive finansieringsløsninger - lån og leasing - til både erhvervskunder og forbrugere. Porteføljen udbygges og administreres af 175 dygtige medarbejdere, der har til huse i velindrettede lokaler i Tåstrup, Aalborg, Malmø og Silkeborg. Arbejdsstedet er Silkeborg.

Ansøgning

Senior HR Partner Tina Dejbjerg vil tage sig af din ansøgning. Vi behandler ansøgninger løbende.

Mere information

Vil du videre mere, så er du velkommen til at kontakte Afdelingsdirektør Michael Bækgaard Johnsen på tlf. 29 70 12 60 eller Adm. Direktør Klaus Naur på tlf. 51 90 39 90.

  • Arbejdssted: Silkeborg
  • Selskab: Jyske Bank
  • Afdeling: JF IT
  • Ansøgningsfrist: Snarest. Vi behandler ansøgningerne løbende.
  • Indrykningsdato: 04.03.2020
Gem job

Jyske Bank
Publiceret: 11. marts 2020

Arbejdssted

Location Silkeborg