Drift­s­tek­ni­ker til drift og ved­li­ge­hold af Oracle databaser og mid­dlewa­re systemer

Vil du være en del af opbygningen af et nyt kontor med fokus på applikationsdrift og -vedligehold af kritiske systemer og applikationer? Ønsker du at have gode rammer for dit arbejde og sætte standarden for fremtidens vedligehold og drift i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen? Så er du måske den driftstekniker, vi leder efter.

Vores afdeling

Du bliver en del af kontoret med ansvar for applikation management, som blev etableret i starten af 2018. Vi er driftsansvarlige og ejere af en række tværgående grundsystemer, applikationsnære middlewarekomponenter, databaser og mindre forretningsapplikationer. Vi bruger infrastruktur leveret af andre kontorer men har ansvar for hele applikationsstakken. Vi drifter 24/7, gennemfører videreudvikling, hjemtagelser, transitioner fra udviklingsprojekter samt rådgiver.

Udover de daglige driftsopgaver samarbejder kontoret med interne agile udviklingsprojekter af nye applikationer i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), hvor driftsansvaret efterfølgende kommer til at ligge i vores kontor. Kontoret deltager også aktivt i transitioner af applikationer fra leverandører.

Vi har driftsansvaret for en række kritiske tværgående fælleskomponenter, som anvendes til datadeling med resten af skatteforvaltningen; et område som på sigt vil ekspandere.

En central rolle med fokus på drift og videreudvikling

Vi er lige nu fem driftsteknikere, to udviklere, tre service managere og en kontorchef på kontoret. Vi er allerede godt i gang med opbygningen af applikationsenheden.  Som vores nye driftstekniker kan du se frem til at være med i denne opbygning og til at blive en integreret del af vores drifts- og udviklingsteam.

Dine daglige opgaver som driftstekniker er eksempelvis:

  • planlægge, etablere og udføre driftsopgaver
  • fungere som 2. og 3. line support
  • yde direkte brugersupport hvor nødvendigt
  • indgå i vagtordning med tilkald ca. hver 4. uge
  • planlægge overvågning og reagere på alarmer
  • løse fejl (Incidents) og deltage proaktivt i tilbundsgående fejlsøgning (Problem)
  • planlægge, konfigurere, teste og gennemføre ændringer (Change, release og deployment)

Udover de daglige opgaver, kan du se frem til løbende at deltage i projekter i forbindelse med udbygning, videreudvikling og optimering af applikationer og infrastruktur. 

Struktureret driftstekniker

Din uddannelsesmæssige baggrund er mindre vigtig, så længe du har din værktøjskasse i orden og kan dokumentere både praktisk erfaring og relevante kurser og evt. certificeringer.

Du har stort kendskab og interesse for:

  • Oracle Database, Oracle Service Bus og Weblogic Server samt andre UNIX baserede systemer
  • at drifte og optimere databaser
  • komplekse systemlandskaber, hvor mange forskellige applikationer hænger sammen via tværgående systemer
  • at planlægge, konfigurere, teste og gennemføre ændringer på systemer med flere deployment miljøer
  • at arbejde med driftsovervågning
  • at dokumentere løsninger og driftsprocedurer.

En attraktiv arbejdsplads, hvor du har mulighed for at påvirke

Du bliver en del af en organisation i udvikling, hvor du selv får mulighed for at påvirke og sætte standarden for god drift. Vi har en stabil drift med de nuværende systemer, men vi skal gøres klar til, at overtage flere applikationer, der er udviklet efter nyeste teknologier i UFST. I den forbindelse får du mulighed for at tilegne dig nye kompetencer via uddannelse og kurser.

Ansøgning og ansættelse

Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest 29. marts 2020.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Tina Yde Pedersen på 7237 3623 eller Jens Raakjær Vind på 7237 5812.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå person- og logikanalyse i rekrutteringsprocessen.  

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’   

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.   

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.   

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 16. marts 2020

Arbejdssted

Location Frederiksberg