Teamleder til Telenor Onsite Support

 

Er du en nysgerrig og udadvendt lederprofil, der drømmer om at lede et team på 8 dedikerede specialister? Er en af dine spidskompetencer at engagere og motivere medarbejdere, så de lykkes med deres opgaver? Og interesserer du dig for IT og teknologi samtidig med, at du er skarp til både økonomi- og leverandørstyring? Så er du måske den nye Teamleder til Onsite Support, vi leder efter til Telenor! 

Du er ansvarsbevidst og identificerer optimeringsmuligheder

Telenor Onsite Support er eksperter i End-User-Computing og sørger for, at alle kolleger i Telenor Danmark har en computer og andre elektroniske hjælpemidler, der hjælper dem i deres daglige arbejde. Som vores nye Teamleder for Telenors Onsite Support får du ansvaret for at sikre, at Onsite Support-teamet bedst muligt kan supportere kollegerne i de tekniske problemstillinger, de måtte opleve. Ud over at have ansvaret for kollegernes pc-udstyr, har teamet også ansvaret for det tekniske udstyr i over 100 mødelokaler jævnt fordelt i København og Aalborg, samt udstyr i Telenors butikker i hele Danmark. Både medarbejderne og leder har, som en del af dagligdagen, en stor berøringsflade med kolleger, leverandører og driftspartnere.

I rollen som Teamleder får du derfor ledelsesansvar for en gruppe dygtige medarbejdere fordelt over vores to lokationer, Aalborg og København. I rollen kommer du til at sparre med teamet omkring deres personlige og faglige udvikling, men også omkring den daglige, tekniske drift. Du bliver ansvarlig for beslutningstagen inden for dette specifikke fagområde, som Onsite Support befinder sig i. I den forbindelse vil du have det overordnede beslutnings- og budgetansvar for omkostninger relateret til teamets arbejde, herunder identificering af løbende optimeringer af arbejdsgange, omkostninger og kvalitet, samt eksekvering af forbedrings- og besparelsestiltag.

Derfor vil nogle af dine opgaver være:

  • Personaleledelse af 8 tekniske specialister, herunder sikre trivsel, motivation og performance
  • Det overordnede økonomiske overblik og budgetansvar for bl.a. OPEX- og CAPEX-omkostninger inden for området
  • Tilrettelæggelse af teamets arbejde, både hvad angår drift og det specifikke fagområde med udgangspunkt i brugernes behov
  • Afstemning og prioritering af opgaver på tværs af Telenor og vores Technology-division

I stillingen må der forventes ca. 2 rejsedage om måneden, hvor du vil besøge vores kontor og dine medarbejdere i København.

Du er en nærværende personaleleder, der nemt skaber forståelse for forretningen

Vores nye Teamleder skal være nærværende, samarbejdsorienteret og i stand til at lede et samlet team, selvom det er fordelt på to lokationer. Din ledelsesstil er derfor coachende, og du sætter altid dine medarbejdere i første række. Som leder arbejder du tillidsbaseret, og formår at udnytte dit teams faglige og personlige styrker, der hvor det giver bedst mulig værdi for forretningen. Forventningen er, at du stoler på individerne i teamet og praktiserer frihed under ansvar. Som person er du robust og god til at se tingene i et bredere perspektiv. Du har fokus på opgaver og foretager klare prioriteringer samtidig med, at du er god til at kommunikere hvad der forventes for, at I lykkes som team.

For at blive en succes i rollen er det ikke en forventning, at du kommer med en tung teknisk baggrund. Det er dog en fordel, hvis du har viden om og interesse i fagområdet og nemt kan sætte dig ind i tekniske spørgsmål og problemstillinger. Du skal have interesse i nyere teknologier og følge med på området samtidig med, at vi forventer, at du har naturligt flair for IT. Du skal altså have viljen til at forstå og sætte dig ind i komplekse, tekniske problemstillinger og være i stand til at sparre med teamet om disse. Teamets store berøringsflade med resten af Telenor gør det vigtigt, at du trives med at navigere i spændingsfeltet mellem Onsite Support og brugerne, samt hurtigt får skabt føling for forretningens aktuelle og fremtidige tekniske behov.

Derudover har idealkandidaten:

  • En naturlig autoritet og kan stå fast på politikker, dokumentationskrav og guidelines
  • Minimum 3 års ledererfaring med både personale- og opgaveledelse
  • Erfaring med leverandørstyring og -samarbejde, herunder budgetansvar
  • Gode engelskkundskaber, både i skrift og i tale
  • Gerne en lederuddannelse eller, som minimum, en mellemlang uddannelse inden for det tekniske felt

Hvem er vi?

Du vil blive leder for vores Onsite Support, som er et team i Telenors Tech Operations. Temaet er kendetegnet ved en høj professionel stolthed, en uformel tone og flad struktur. Vores fornemste opgave er at yde god service til vores brugere, og vi motiveres af at hjælpe andre igennem tekniske udfordringer. Vi har det sjovt hver dag, trives i en foranderlig og travl hverdag, og prioriterer en åben og ærlig dialog. Du vil blive en del af et team fyldt med kompetente og gode kollegaer, der prioriterer den daglige trivsel og som alle har faglig og personlig udvikling højt på agendaen.

I Telenor har vi nedskrevet fire værdier - Telenor Behaviours, som guider os igennem vores arbejdsliv, og som beskriver, hvordan vi agerer ikke blot overfor vores kunder, men også overfor vores kollegaer; Vi er respektfulde, Vi holder hvad vi lover, Vi er nysgerrige og tror på udvikling, og Vi tror på at forskellighed skaber bedre løsninger mest af alt, når vi gør det sammen.

Interesseret?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Director Louise Haurum, på tlf. +45 60507086. Du er også meget velkommen til at søge stillingen via "Søg jobbet her" på siden. Vi ser frem til at modtage ansøgning, CV og øvrige relevante dokumenter senest den 8. april 2020.


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur. Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 52 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Gem job

Telenor
Publiceret: 19. marts 2020

Arbejdssted

Location Aalborg

Job hos virksomheden