IT-supporter til Sund­heds­da­ta­sty­rel­sens ser­vi­ce­de­sk

 

Vil du supportere Sundheds IT i Sundhedsdatastyrelsens servicedesk? Værdsætter du et højt fagligt fællesskab både omkring det sundhedsfaglige og det it-tekniske? Kan du svare ja til dette er du måske vores nye sundheds-it faglige kollega i Servicedesk.

Om kontoret

Sundhedsdatastyrelsen (SDS) koordinerer it-understøttelsen, varetager drift og udvikling af it-systemer mv. i Sundheds- og Ældreministeriets koncern. Servicedesken er SPOC (single point of contact) for brugere af Sundhedsdatastyrelsens systemer. Brugerne er interne fra koncernen, men kommer fra hele sundhedsvæsnet, for en række systemer, som SDS er ansvarlige for.

Stillingen er organisatorisk placeret i afdelingen for infrastruktur og support (IOS). I afdelingen er vi ca. 45 medarbejdere, der yder en pålidelig og værdiskabende it-understøttelse af afdelingens kunder, herunder en professionel support af ca. 2.200 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministreret, der til daglig benytter it som centralt redskab til at udføre deres arbejdsopgaver.

Afdelingen leverer it-ydelser på hele ministerområdet (koncernen) i henhold til standarder og aftaler med de enkelte forretningsenheder, samt varetager centrale driftsopgaver for de nationale sundheds-it løsninger f.eks. Det fælles medicinkort. Der er høj fokus på centrale, standardiserede løsninger og leverance af stabile og effektive driftsydelser. Derudover er informationssikkerhed en vigtig del afdelingens leverancer.

I såvel Sundhedsdatastyrelsen som i afdelingen er der et højt fagligt fællesskab både omkring det sundhedsfaglige og det it-tekniske.

Dit arbejde

Dine primære arbejdsopgaver er 1. line support i vagtordning (inden for almindelig dagsarbejdstid) med telefonsupport. Du vil visitere og sagsopfølge i vores ITSM-system i tæt samarbejde med kolleger fra hele Sundhedsdatastyrelsen og en række 3. partsleverandører.

Derudover bliver dine arbejdsopgaver at:

  • Sende driftsudmeldinger til brugere og kunder
  • Yde brugeradministration og privilegietildeling i AD og enkelte fagsystemer
  • Sørge for løbende dokumentation af afdelingens supportvejledninger
  • Udarbejde brugervejledninger såfremt behovet opstår.

Dine opgaver løses i en dynamisk hverdag, hvor udviklingen aldrig står stille. Det giver gode muligheder for, at opgavernes tekniske indhold kan udvikle sig, når nye teknologier tages i anvendelse.

Din uddannelse og erfaring

Du kan have forskellige indgangsvinkler til stillingen. Vigtigst for os er dog, at du har viljen til at opnå forretningsforståelse.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være som it-supporter eller tilsvarende. Vi ser gerne at du har en sundhedsfaglig uddannelse med vægt på tekniske eller systemmæssige opgaver.

Du har en naturlig interesse for sundhedsvæsnet og gerne 1 til 3 års erfaring med helpdesk funktion af større firma/kunde. ITIL Foundation er et krav og der følges specifikt incident- og change procedurer i stillingen.

Dine personlige kvalifikationer

Du vil få succes i jobbet og hurtigt blive en værdsat kollega, hvis du som person er venlig og imødekommende og viser vilje og lyst til at hjælpe alle typer brugere hurtigt videre uanset deres it-kundskaber eller andre forudsætninger. Du vil blive en del af Sundhedsdatastyrelsens ansigt udadtil i koncernen på den leverede it-understøttelse.

Vi forventer, at du har en servicemindet og selvstændig tilgang til dine opgaver. Du er en teamplayer, der lytter, forstår og kommunikerer respektfuldt.

Vi forventer også, at du med en vis robusthed kan prioritere opgaverne og smidigt få opgaver, som ikke hører under den lokale support, videre til behandling i regi af den kundeansvarlige eller 2nd level support i Sundhedsdatastyrelsen eller andre leverandører.

Vi tilbyder

Samfundsnyttige arbejdsopgaver i en anerkendt virksomhed med høj faglighed og et aktivt forskningsmiljø. Du vil få stor kontaktflade samt engagerede kolleger. Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads centralt i København tæt på offentlig transport. Der er 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi vægter kompetenceudvikling højt.

Om ansættelsen

Du vil blive ansat i henhold til gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-Fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale for kontorfunktionær, laboranter og it-medarbejdere og HK/STAT eller HK-Samdata.

Kontakt os gerne 

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Johnny Christiansen tlf. 3268 8514.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 24-25.

Sundhedsdatastyrelsen har røgfri arbejdstid og et røgfrit campus.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Ansøgningsfrist: 08-06-2020


Bedre sundhed gennem brug af data og stærk digital sammenhæng i sundhedsvæsenet

Sundhedsdatastyrelsen arbejder for at skabe sammenhængende sundhedsdata og digitale løsninger til gavn for patienter og klinikere samt til forskningsmæssige og administrative formål i sundhedsvæsenet. 

Vi er ca. 300 medarbejdere og har et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer. Vi har høje ambitioner for brugen af data og digitale løsninger i sundhedsvæsenet og stort fokus på ledelse og udvikling af alle ansatte, så vores kompetencer kan komme i spil til gavn for det danske sundhedsvæsen.

Gem job

Sundhedsdatastyrelsen
Publiceret: 19. maj 2020

Arbejdssted

Location København S