Ind­købs­da­ta spe­ci­a­li­ster med stærke IT-værk­tøjskas­ser

 

Har du en stærk IT-værktøjskasse herunder solid erfaring med SAP og viden omkring dynamikken imellem indkøb, logistik og økonomi?

Vi søger to stærke Indkøbsdata specialister, som kan være med til at fortsætte vores digitalisering af indkøbsprocesser. Banedanmark er inde i en rivende udvikling, hvor en effektiv indkøbsorganisation spiller en central rolle. Fremtiden kalder på en fortsat styrkelse af det digitaliseret område, hvor systemunderstøttelse af vores indkøbsprocesser har stort fokus.

I Operationelt Indkøb er vi cirka 30 medarbejdere, der hver dag arbejder på at skabe effektive indkøb til jernbanen. Du bliver en del af vores team Procesoptimering og Digitalisering, som allerede besidder stærke kompetencer indenfor fx SAP og webportaler. Vi prioriterer faglighed og samarbejde, hvorfor vi også bruger tid på vidensdeling, sparring og løbende udvikling af operationelt Indkøbs kompetencer og ydelser. Tempoet er ofte højt, og vi møder udfordringer med en optimistisk tilgang. Vi har det gerne sjovt imens.

Yderligere styrkelse af digitalt indkøb

Vi tilbyder et job, hvor du kan få stor indflydelse på din arbejdsdag, og hvor du vil have muligheder for at udleve dine faglige ambitioner. Du vil får en central rolle i vores udviklingsinitiativer, og din profil vil afgøre, hvilke initiativer du konkret skal have fokus på:

  • Operationelt Indkøb er blandt andet i fuld gang med at forberede overgangen til SAP S/4HANA, hvor implementeringen vil løbe over de næste tre til fire år. Det er vitalt, at indkøbsområdet kommer effektivt over på SAP S/4HANA, og at vi får taget de nye funktionaliteter i brug.
  • Vi har en målsætning om, at langt hovedparten af vores indkøb skal foretages via webportalløsninger. Det skal være nemt og effektivt for vores organisation at bestille vare og ydelser, samtidig med at vores indkøbere skal frigøre ressourcer til en styrkelse af Contract Management-området.
  • Vi vil samtidig gerne være endnu mere datadrevet i vores tilgang til indkøb både i relation til indgåelse af aftaler, men også når vi laver vores leverandørstyring.

Banedanmark har stor fokus på compliance og myndighedsrollen, hvor Operationelt Indkøb også har en vital rolle.  

Du får arbejdssted i centrum af København på Carsten Niebuhrs Gade nær ved offentlig transport (Dybbølsbro station), hvor vi holder til i nye og meget lækre kontorfaciliteter.

Forskellige indgangsvinkler til stillingerne

Vi er på udkig efter to nye kollegaer, og der kan være forskellige indgangsvinkler til stillingerne, da vi ser diversitet som en styrke og grundlaget for fortsat udvikling. Din uddannelsesmæssig baggrund kan være en længerevarende uddannelse som cand. merc., cand. scient. pol., cand. scient. adm., cand. it. eller tilsvarende. Du blev måske færdig for nogle år siden eller indenfor de sidste år. Du kan også have en solid erfaring kombineret med diverse SAP-efteruddannelser og en relevant diplom- eller masteruddannelse.

Du har en dybdegående erfaring med indkøbsstyring i SAP MM, og du forstår sammenhæng og dynamikker imellem indkøb, logistik og økonomi. Det er samtidig væsentligt, at du har erfaring fra større, komplekse og gerne politisk styrede organisationer. Du må meget gerne have erfaring med Contract Management fra vugge til grav, og hvis du har erfaring med konkurrenceudsættelser og indgåelse af kontrakter, vil det også være en fordel.

Du skal medvirke til, at vi har en datadrevet tilgang. Det kan være, at du allerede har erfaring med fx Power BI, SAP BI, Datawarehouse og Machine learning. Generelt er det også vigtig, at du har en systemforståelse, og at du kan bidrage til vores videre udvikling af systemunderstøttelse i forbindelse med indkøbsprocesser.

Løn

Er du akademiker ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. 

Ellers er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 5.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen så kontakt sektionschef Martin Gardezi Aggergaard - 24272092 eller teamleder Asta Maria Jepsen - 50762727. Send og din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtaler.

Ansøgningsfrist: 09-06-2020

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stilling” og følger instruktionerne.


Banedanmark er en styrelse under Transport- og Boligministeriet med over 2.000 medarbejdere. Vores hovedkontor ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele Danmark. Vi har ansvaret for den danske jernbane. Det betyder, at det er os, der styrer togtrafikken og informerer om den på skærme og højttalere på stationerne på fjernbanen.

Vi vedligeholder banen og udfører milliardstore jernbaneprojekter, der til sammen er med til at forme fremtidens bæredygtige jernbane.

Gem job

Banedanmark
Publiceret: 20. maj 2020

Arbejdssted

Location København