En­ter­pri­se Data Warehouse Product Owner til Back-End-teamet

 

Motiveres du af at være med på en udviklingsrejse med opbygning af et helt nyt data warehouse, der skal være med til at understøtte, at Telenor træffer endnu flere beslutninger baseret på et solidt og gennemtestet datagrundlag? Du kommer til at gøre en markant forskel for et område, som er en strategisk hjørnesten i Telenor og har topledelsens bevågenhed. Lyder det spændende så læs mere her:

Opbygning af nyt data warehouse i Business Intelligence (BI)

Back-End-teamet, der består af fem medarbejdere, er en del af BI-afdelingen, der består af 18 medarbejdere: datamodellører, ETL-specialister, front-end-udviklere, analytikere mv. I BI har vi end-to-end-ansvar for levering af rapporter og dataindsigter til hele forretningen; fra kildesystem til Enterprise Data Warehouse (EDW) til visualisering og udvikling af rapporter og analyser.

Sammen med dine dygtige kollegaer i Back-End-teamet skal den nye EDW Product Owner arbejde mod det overordnede mål: At medvirke til at gøre Telenor mere datadreven ved at opbygge et nyt EDW – hvilket bl.a. forudsætter indsamling af forretningsbehov og udvikling af processer og datamodeller – der skal bibringe information og indsigt til forretningsbrugerne.

”Vi leverer data til den brede enterprise-rapportering i Telenor og har derfor en central rolle. Vi har meget varierende arbejdsopgaver lige fra ad hoc-dataleverancer til større projekter. Som team er vi mange forskellige profiler, som supplerer hinanden godt, både fagligt og socialt. Telenor giver os rig mulighed for at udvikle os fagligt", fortæller Heidi Gregersen, der er Udvikler i Back-End-teamet.

Om jobbet

Vores nye EDW Product Owner skal – i tæt samarbejde med lederen for afdelingen – tage ejerskab for leverancen i EDW-projektet og sikre fremdrift i road-mappet, herunder uddelegering og opfølgning på aktiviteter.

Indsamle forretningskrav og konsolidere dem med eksisterende løsninger for at danne et holistisk billede af forretningens samlede behov og sikre, at disse afspejles i datamodellerne. For at få succes i stillingen er det derfor vigtigt, at du trives med og motiveres af at interagere med mange forskellige dele af forretningen, og at du er god til at omsætte forretningsbehov til konkrete kravsspecifikationer, der kan være med til at løse udfordringer i forretningen og dermed medvirke til reel værdiskabelse.

Til dele af EDW-løsningen benyttes en ekstern leverandør. En del af dine arbejdsopgaver vil bestå i at interagere med leverandøren, specificere opgaver til denne og kontrollere kvaliteten af leverancerne, at deadlines overholdes mv.

En mindre del af dit arbejde vil bestå i at sikre overholdelse af GDPR-bestemmelser og koordinere med Legal og Security i forhold til adgang til og sikkerhed på platformen.

Endelig forventer vi, at du ikke er bange for at 'få fingrene i mulden' og også kan tage fat og bidrage til hands-on data warehouse-udvikling. Det er derfor en forudsætning, at du har indgående teknisk forståelse for data warehouse som teknologisk komponent.

Din faglige profil

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, men dine kundskaber, evne til at arbejde struktureret og høje faglighed er vigtigere for os end din formelle uddannelsesmæssige baggrund.

Ideelt har du relevant, faglig erfaring med projektledelse krydret med tekniske kompetencer som f.eks. SQL, datamodellering eller ERP-systemer.

Det er afgørende, at du har gode stakeholder management-evner.

Derudover vil det være en fordel, hvis du har erfaring med:

  • Proces- og kravspecifikationsanalyse
  • At bevare overblikket over komplicerede modeller og processer
  • At udvikle og drive projekt-road-maps
  • Datamodellering (design, implementering og vedligeholdelse mv.)
  • Kendskab til Telco som industri og forretningsmodel, især selvfølgelig i en datamæssig kontekst

Vi vil gerne høre fra dig som...

Motiveres af at være en holdspiller, der både kan byde ind med erfaring og løsningsforslag, og som kan modtage det fra kollegaer og forretningen. Vi har fokus på dialog og klar tale: Når man har fået en opgave, så forventes det at man selv kan sige til, hvis man ikke har forstået den eller har opfølgende spørgsmål – kritisk tilgang til både opgaver og andre er vigtigt, da det kun er ved spørgsmål, man får rigtig værdi.

Telenors nye dataorganisation

Data & Analytics-divisionen refererer direkte til Telenor Danmarks CEO og består af et Data Office som stabsfunktion samt yderligere tre afdelinger: Analytic Platforms, der bygger datainfrastrukturen, BI&DW, der driver Enterprise-rapportering, og Advanced Analytics & AI, der står for de avancerede use cases. Det er divisionens opgave og formål at drive Telenors rejse frem mod at blive en kundecentrisk, datadreven virksomhed med fuld demokratisering af data til Telenors ansatte.

Som ny kollega i vores team bestående af 5 andre udviklere, vil du indgå i et dynamisk team med en resultatorienteret ledelsesstil, hvor du har stor indflydelse på egne opgaver og løsninger samt mulighed for personlig udvikling. Vi tror på, at mennesker i balance skaber de bedste resultater, og du vil derfor opleve en god work-life-balance.

Vi har et fagligt kompetent miljø og udpræget frihed under ansvar og en god team-kultur i divisionen. Der er plads til humor og en uformel omgangstone. Selvstændighed og egne holdninger og kompetencer er i højsædet, og vi har fokus på faglig sparring og udvikling.

Nysgerrig?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Manager, Tommy Bell (60 50 61 02 / todb@telenor.dk).

Du er også meget velkommen til at søge stillingen via linket her på siden. Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 1. juni 2020. Samtaler vil afholdes løbende, og vi sigter efter en opstart 1. august 2020.


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur. Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 52 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Gem job

Telenor
Publiceret: 22. maj 2020

Arbejdssted

Location Aalborg