Scrum Master til spændende nyt ud­vik­lings­pro­gram

 

Vil du være med til at skabe et agilt udviklingsteam helt fra starten af? Som vores Scrum Master, har du muligheden for at gøre en forskel for at sikre effektiv udvikling på et IT-udviklingsprogram af samfundsvigtig karakter.

Vær med til at bygge skattevæsenets fremtidige boligprogram

Stillingen er forankret i et nyoprettet kontor ”Udvikling Bolig”. Kontoret indgår i det tværorganisatoriske ledelsesteam, der sammen er ansvarlige for udvikling og implementering af boligprogrammet, og derfor vil du både få mulighed for at sætte rammerne som Scrum Master på programmet og være med til at forme den nye afdeling. Boligprogrammet er et af de største udviklingsinitiativer i Skatteforvaltningen og rollen som Scum master vil være central i at løfte de mange komplekse udfordringer.  

Vi benytter SAFe som rammeværktøj og arbejder efter agile metoder og sammen med forretnings- og proceskolleger tilpasser og udvikler vi de løsninger, der gør det muligt for Staten at opkræve ejendomsskatter. Det forudsætter tværfagligt samarbejde internt, samt med eksterne leverandører.

Som Scrum Master vil du blive tilknyttet et udviklingsteam, som vil bestå af udviklere, PO, Business analyst, og testere. Dit primære ansvar er at hjælpe temaet til at nå sine leverancer ved at støtte, træne, facilitere og coache dem til at være et high-performing-team. Da teamet pt. er ved at blive etableret, får du en vigtig rolle i forhold til at facilitere trivsel og modningen af det nye team mod agile praksis, sådan at de får en god start på udviklingsprogrammet. 

Herudover vil dine opgaver være at:

  • Guide og udvikle dit team til at levere effektivt ved at facilitere diskussioner og beslutningsprocesser
  • Coache teamet i det agile rammeværk SAFe
  • Skærme dit team fra udefrakommende distraktioner og forstyrrelser for at sikre fremdrift og forudsigelighed samt sikre leverancer
  • Facilitere de agile ceremonier såsom backlog refinement, sprint planning, stand-ups, retrospective samt forberede og deltage i PI Planning
  • Kommunikere teamets fremdrift via fremdriftsmøder og ledelsesrapportering
  • Samarbejder med andre Scrum Masters og RTE med henblik på koordinering, afhængigheder m.v.
  • Hjælper PO med at skabe struktur, overblik og organisere produkt backlog.
  • Opbygge en kultur, hvor der løbende reflekteres og optimeres ift. hvordan teamet bedst skaber værdi.

Om dig

Vi forestiller os, at du har erfaring som Scrum Master eller kommer fra en rolle som teamleder eller projektleder. For at få succes i rollen skal du være en stærk kommunikator og facilitator. 

Herudover forventer vi, at du har erfaring med:

  • forandringsleder
  • coaching
  • Agerer naturligt som Servant Leader, som støtter teamet i at være selv-organiserende og selv-ledende
  • Erfaring med Lean-Agile praksis og mindset
  • Erfaring med at levere værdi med et tværfagligt, selv organiserende team
  • Arbejder relationelt og inddrager og afstemmer med teamet, Product Owner og interessenter løbende
  • Kan motivere andre og skabe et godt arbejdsmiljø
  • Erfaring med IT-udvikling.

Det er en fordel hvis du er bekendt med SAFe-rammeværket, JIRA og confluence, men det er ikke et krav.

Hvad vi tilbyder

Du bliver en del af programmet for implementering af boligforliget 2017, som i øjeblikket vokser.  Vi er pt. i analysefasen og som gennemførelsesfasen kommer nærmere, skal vi udvide deltagerskaren. Der opstår derfor hele tiden nye opgaver og der er god mulighed for kompetenceudvikling.  Du kommer til at arbejde med nye teknologier, løsninger og et it-udviklings set-up, der arbejder efter nyeste metoder og rammeværktøjer.

Sidst men ikke mindst, kommer du til at arbejde med engagerede kolleger i en stor IT-organisation.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet” senest 30 juni 2020. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Mia Christiansen på 72377496.  Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren.  

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.   

Dit arbejdssted vil være i slutningen af året være Nybrovej 110-116, Lyngby og indtil da hjemmefra eller fra Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.    

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 19. juni 2020

Arbejdssted

Location Frederiksberg