Ser­vi­ce­min­ded og løs­nings­o­ri­en­te­ret sup­port­kon­su­lent til Statens It’s ser­vi­ce­de­sk


Statens It’s servicedesk har åben til kl. 23.00 i hverdage samt i weekenden kl. 08:00-23:00. I den forbindelse søger vi en fast medarbejder til aften og weekendarbejde. Er du mødestabil, serviceminded og har analytisk sans? Og har du lyst til at gøre en forskel for ca. 26.000 ansatte i staten ved at levere en professionel, kompetent og serviceminded it-support, så er det dig, vi søger.

Om stillingen

Som supportkonsulent skal du yde faglig 1. level support pr. telefon og registrere alle henvendelser i vores registreringssystem Servicenow. Du skal løse sager og kommunikere med brugerne telefonisk og skriftligt samt vurdere og prioritere incidents og service requests.

Du kommer til at arbejde med følgende:

  • Vurdere og prioritere sager, der skal visiteres videre til andre teams
  • Udføre daglige driftstjek på baggrund af driftsinstrukser
  • Håndtere central overvågning, udføre instrukser og eskalering af incidents på baggrund af alarmer
  • Vurdere og gennemskue sammenhænge på baggrund af de forskellige overvågningsbilleder
  • Skabe et samlet overblik over driftssituationen både på service-, system- og kundeniveau.

Vi har også brug for dig til at bidrage til knowledge på tværs af Statens It samt uddføre statistik- og analyseopgaver.

Om dig

Vi forventer, at du har erfaring med klientsupport, herunder VPN og Citrix. Du kan fejlsøge på klientniveau og løse installationsopgaver og har kendskab til ITIL version 3. Du skal bidrage til at sikre tilfredse kunder og brugere, så vi lever op til vores kundeaftaler, det er derfor vigtigt, at­:

  • du er serviceminded, brugerorienteret og villig til at tage fat og gøre en forskel
  • du har basisviden og erfaring med overvågning af en stor driftsplatform med mere end 19.000 brugere, shared services som fx exchange samt fagsystemer
  • du har grundlæggende viden om infrastruktur
  • du vil indgå i en vagtturnus hvor du som udgangspunkt skal dække aften og weekend/helligdage.

Som person er det vigtigt at

  • du er selvstændig, opsøgende og har overblik
  • du følger sagerne til dørs og får dem eskaleret eller afsluttet
  • du er fagligt dygtig og har solidt kendskab til brugersupport af bla. windows, office og lignende
  • du kan kommunikere professionelt med vores brugere og give dem en god serviceoplevelse.

Om os

Vi tilbyder en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling. I Statens It vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse på niveauet HEMMELIGT.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte souschef Derya Balci på telefon 72 31 15 80 eller teamleder Emma Ljungdahl på telefon 52 10 88 08.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest torsdag den 9. juli 2020.

Vi forventer at holde jobsamtaler løbende.

Statens It opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Specialiseret it-drift i staten

Statens It er sat i verden for at levere bedre, billigere og mere sikker it-drift og service til den danske stat. Med fokus på tilgængelighed, stabilitet, effektivitet og informationssikkerhed servicerer Statens It's mange forskellige ministerier og deres brugere. Vi er en organisation i hastig vækst, men er også en fleksibel og dynamisk arbejdsplads, der kender værdien af alle vores medarbejdere.

Gem job

Statens It
Publiceret: 26. juni 2020

Arbejdssted

Location Ballerup