It-konsulent til client ma­na­ge­ment ved Danmarks Domstole


Vil du være med til videreudvikle client management i en spændende it-driftsorganisation, der har fokus på brugeroplevelsen og stabil drift?

Danmarks Domstole står i de kommende år foran modernisering og udskiftning af flere it-systemer, der har stor betydning for arbejdet i retterne. Samtidig skal vi sikre en stabilisering af vores eksisterende systemer. Domstolsstyrelsen er derfor i fuld gang med at styrke vores it-organisation og søger i den forbindelse en række nye kollegaer.

Vi søger nu en ny kollega til vores client management funktion, der vil være med til at udvikle og vedligeholde image og softwarepakker til vores Windows 10 platform.

Vi tilbyder dig en spændende stilling,

  • hvor du får mulighed for at bidrage til en stor digitaliseringsindsats for en vigtig samfundsinstitution
  • i et alsidigt fagligt miljø med stor kontaktflade til bl.a. vores leverandører, brugere, it-infrastrukturkonsulenter og systemejere
  • på en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, der lægger vægt på høj faglig standard, professionalisme og ikke mindst arbejdsglæde

Mere om stillingen

Som vores nye it-konsulent vil du sammen med din kollega i client management-funktionen sikre, at Windows 10 image er opdateret, og at softwarepakker udarbejdes og vedligeholdes i tæt samarbejde med vores softwareleverandører, systemejere og vores brugere. I vil i fællesskab løse disse opgaver, men dit primære arbejdsområde er udarbejdelse og deployment af softwarepakker i SCCM. Stillingen kræver derfor et godt kendskab til Windows 10, SCCM, MSI og App-V samt Group Policies og Active Directory. Du har desuden kendskab til Powershell.

Dine opgaver vil desuden være:

  • Sparring med systemejere og forretningsspecialister om pakkernes udformning
  • Opbygge og vedligeholde et softwarekatalog
  • Bidrage med din viden til videreudvikling af client management området

Som vores nye kollega bliver du en del af styrelsens Center for IT, som består af de fire enheder: It-projekter, It-udvikling og It-drift og It-fagsystemer.

Du ansættes i It-driftsenheden, hvor vi hver dag arbejder for at sikre en stabil og sikker it-drift for retternes brugere. Vores enhed består af to teams, hhv. support og infrastruktur, med samlet 27 medarbejdere, der ledes af hver sin teamleder. Du ansættes i infrastrukturteamet, hvor vi bl.a. har kompetencer inden for arkitektur, servere, cloud, netværk og sikkerhed.

Hvem er du?

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Vi lægger derimod vægt på, om du har erfaring med de beskrevne opgaver fra et lignende job eller fra en stilling som systemkonsulent, it-driftskonsulent eller lignende.

Du har derfor formentlig erfaring med alle eller flere af følgende opgaver:

  • Udarbejdelse, test og vedligehold af komplekse softwarepakker bestående af legacy komponenter
  • Udarbejdelse af pakker med standard software uden de store tilpasninger
  • Erfaring med deployment af software pakker til Windows 10 pc’er, VDI, RDS og HyperV
  • Fejlsøgning af software pakker ud fra logfiler og anden tilgængelig information
  • Udarbejde af Windows 10 image

Som person er du struktureret og analytisk i din tilgang til dine opgaver, og du formår at holde fokus på fremdrift, indtil målet er nået. Du får en bred kontaktflade med kollegaer og forskellige brugere i retterne og styrelsen. Det er derfor vigtigt, at du er serviceminded og kan indgå og vedligeholde gode samarbejdsrelationer. Derudover forestiller vi os, at det er naturligt for dig at arbejde selvstændigt, at prioritere og planlægge dine opgaver og levere dem til tiden.

Vi er en organisation med meget skriftlig kommunikation. Det er derfor vigtigt, at du formulerer dig flydende på dansk - i både skrift og tale. Endelig har du gode engelske læsefærdigheder, da meget dokumentation kun findes på engelsk.

Løn og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat som it-medarbejder i henhold til organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/stat for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere samt fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO eller evt. anden relevant overenskomst.

Der vil afhængig af dine erfaringer og kvalifikationer kunne forhandles et pensionsgivende kvalifikationstillæg.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde din sikkerhedsgodkendelse under hele din ansættelse.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Mere om os og stillingen  

Oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til it-driftschef Michael Kalmberg på tlf. 22 60 73 76 (træffes frem til 3. juli og igen i perioden 27. juli – 9. august).

Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen, Danmarks Domstole og vores vision, værdier og mål på www.domstol.dk. Her kan du også læse Danmarks Domstoles digitaliseringsstrategi 2019 - 2022.

Ansøgningen  

Du sender din ansøgning online via ansøgningsknappen "Søg jobbet her" nederst på siden.

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v.  

Vi skal have modtaget din ansøgning senest søndag den 9. august 2020.

Vi forventer at holde indledende samtaler den 13. og 14. august. 2. samtaler forventes afholdt med udvalgte kandidater den 17. og 18. august.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold m.v.

Gem job

Domstolsstyrelsen
Publiceret: 30. juni 2020

Arbejdssted

Location København