Data Analyst med flair for data ma­na­ge­ment til ICE-pro­gram­met


Har du styr på, hvordan data kan anvendes til at skabe ny viden, og hvordan resultater kan præsenteres og formidles til forskellige interessenter? Har du stærke analytiske evner, og er du proaktiv og kan drive processer? Har du ambitioner om og lyst til at være med til at skabe de bedst tænkelige service management rammer for Danmarks skatteforvaltning? Så har vi jobbet der bringer din service management faglighed til nye højder.

I Informationsarkitektur under kontoret ”Udvikling og Test, ICE” i ICE-programmet (Implementeringscenter for Ejendomsvurderinger) arbejder vi med logiske, semantiske og fysiske datastrukturer med henblik på at kunne dokumentere lovmedholdeligheden af den løsning, som udvikles til værdifastsættelse af samtlige privat- og erhvervsejendomme i Danmark.

Kontoret, Udvikling og Test i ICE-programmet har ansvaret for udviklingsteams på tværs af programmet, samt kvalitetsstyring.

Dine arbejdsopgaver 

Et af hovedkravene til det nye Ejendomsvurderings System er, at dette skal være datadrevet, anvende korrekte og opdaterede data, dokumenteret, og anvendelsen af data skal være tydelig og gennemsigtig.

Jobbet som Data Analyst har derfor rigtigt mange snitflader, og du skal som person have interesse og vilje til at udforske og analysere indsamlet viden med henblik på at fremskaffe og dokumentere, hvordan data i ICE hentes fra offentlige og private registre, beriges, integreres og anvendes i ”Ejendomme og grunde Systemet (E&G”).

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå i at:  

  • Udarbejde og vedligeholde datadokumentation, herunder: data lineage samt foreningsregler for datapunkter i samarbejde med Udviklingsteams
  • Bistå i at gennemføre dataanalyser og rapportering i takt med programmet skrider frem
  • Gennemføre data- og dokumentationsafklaringer på tværs af udviklingsteams i ICE
  • Sikre fremdriften og færdiggørelse af datadokumentation til Release 3, Release 4 etc.
  • Konvertering og oprydning af data i Oracle Enterprise Metadata Management (OEMM)
  • Opdatering af Logisk og fysisk datamodel Oracle Enterprise Metadata Management i samarbejde med informationsarkitekter og forretningen

Foruden ovenstående skal du i et tæt samarbejde med Kammer Advokaten og de ansvarlige for ICE’s dokumentations­værktøj OEMM (Oracle Enterprise Metadata Management) skulle bistå og sikre detaljeret og korrekt dokumentation af det enkelte dataelementer (fra vugge til grav) samt slutteligt at få Kammer Advokatens signoff på identificerede og prioriterede dataelementer.

Dine kompetencer

For at lykkes i jobbet skal du kunne lide og blive udfordret af, at arbejde i en stor og kompleks udviklingsorganisation. Det afgørende ift. erfaring er ikke nødvendigvis hvor mange år du har været på arbejdsmarkedet, men at du har det drive, som vi leder efter for at kunne sikre fremdrift i leverancen.

Dog vil det være en fordel, at du har forståelse for eller eventuelt specifikt kendskab til agile processer, IT-arkitektur og teknologi med henblik på indsamling, strukturering, udstilling og anvendelse af data, samtidig med at du evner at formidle resultaterne. Konkret vil det være en fordel med erfaring i anvendelse af meta management systemer.

Indgang til jobbet kan være flere; vi forestiller os, at du enten har en relevant mellemlang eller lang videregående it-uddannelse, eller anden tilsvarende it-erfaring. Er du ITIL certificeret, har kendskab til Oracle (OEMM) og er superbruger i Excel er det en fordel, men herudover er det afgørende at du har lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem mennesker, agile processer og data management-værktøjer. 

Alt afhængig af din profil,  vil du blive ansat i kontoret Udvikling og Test, ICE, eller hos kontoret ICE, Data og Analyse.

Ansøgning og kontakt  

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest mandag d. 10. august 2020. Spørgsmål besvares gerne af projektleder Gustav Lockenwitz på telefon +45 72 37 39 64 eller kontorchef Brian Lygh på tlf. 72 37 23 93. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.  

Du bliver ansat på overenskomstvilkår, som fuldmægtig el. specialkonsulent i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Nybrovej 110, 2800 Lyngby.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende IT-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 7. juli 2020

Arbejdssted

Location Lyngby