Nysgerrig og løs­nings­o­ri­en­te­ret sy­stem­kon­su­lent til client ma­na­ge­ment team


Vi sætter ekstra fokus på client management-området, og du kan få mulighed for at sætte dit præg på, hvordan Energinet i fremtiden skal tilbyde sine medarbejdere relevante it-værktøjer. Som vores nye kollega er du med til at drifte, vedligeholde og udvikle, hvordan Energinet styrer mere end 1500 computere og mobile enheder. Samtidig er du med til at drive sikkerhedsinitiativer i vores client management set-up sammen med et stærkt fagligt team - i et job, hvor du er med til at gøre en forskel. Din nye arbejdsplads bliver på vores hovedkontor i Fredericia.

Drift og udvikling af klientløsninger for hele Energinet-koncernen

I Energinet styrker vi fokus på vedligehold og udvikling af digitale klientløsninger med en ny og moderne platform, der skal gøre vores klientløsninger mere smidige og klar til fremtiden. Til at opruste vores client management team i afdelingen IT Service Desk søger vi derfor en ny kollega, der skal hjælpe med at drifte, vedligeholde og udvikle vores klientløsninger. I afdelingen har vi fokus på at skabe værdi for vores kunder i forretningen i form af god service og support, gode brugeroplevelser samt drift og udvikling af de rigtige it-værktøjer, så vores kolleger kan udføre deres arbejde.

Dit hovedansvar bliver sammen med resten af teamet at sikre en fortsat stabil drift af vores løsninger til mere end 1500 klienter samt understøtte udviklingen af fremtidens løsninger inden for Energinets strategi for klientløsninger. Energinet har flere forskellige klientløsninger for at tilgodese forretningens mangeartede behov, og det er derfor nødvendigt, at du har et højt teknisk niveau og kan gennemskue komplekse sammenhænge. Du arbejder bl.a. med drift og udvikling af patch management, server applikationer, serverfunktioner samt er med til at udvikle sandkasse- og udviklingsmiIjøer til forskellige teams. I tæt samarbejde med teamets øvrige to systemkonsulenter understøtter du den daglige drift og overholdelsen af it-sikkerhedsstandarder, ligesom du sikrer en fortsat udvikling af fremtidssikrede klientløsninger. Dette gør du gennem tæt dialog med resten af afdelingen med inddragelse af dagligdags-brugeroplevelser samt samarbejde med it-arkitekter, eksterne partnere og leverandører.

'Som leder har jeg stor tillid til medarbejderne, og det er vigtigt for mig at uddelegere både ansvar og mandat i opgaveløsningen. Jeg forventer også, at medarbejderne er engagerede og passionerede og selv proaktivt tager ansvar', fortæller afdelingsleder Diana Thaysen Bach-Laursen.

Glæd dig til at blive en del af en afdeling med engagerede kolleger, et højt teknisk niveau og en vilje til at yde den bedste service. Energinet er en fleksibel arbejdsplads med stort fokus på medarbejdernes trivsel og mulighed for faglig og personlig udvikling.

Åben og proaktiv it-profil med bred erfaring inden for Microsoft-produkter

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har erfaring med klient- og/eller serverdrift fra store enterprisemiljøer, en bred viden inden for sikkerhed samt solid erfaring med følgende teknologier:

  • Microsoft Endpoint Configuration Manager CB (SCCM)
  • Intune
  • 3rd party patching
  • Windows 10
  • Windows server 2016 / 2019
  • PowerShell
  • Azure
  • Active Directory and Group Policies
  • Automation and scripting
  • OneDrive
  • Office365
  • VDI/virtuelle klienter
  • Windows VDA

Med dit høje personlige drive og din store nysgerrighed er du ivrig efter at opsøge ny viden, indgå i tværgående samarbejde og være med til at sætte retningen for nye initiativer. Du har et positivt mindset og stort engagement, og du trives med at drive og forme dine egne arbejdsopgaver. Desuden formår du at agere i et travlt miljø med varierende arbejdsdage og -opgaver, hvor du bevarer overblikket og sikrer stabile driftsløsninger med fokus på høj sikkerhed.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med cv og andre relevante bilag via linket 'Søg jobbet her', så vi har den senest den 9. august 2020. Vi forventer at afholde samtaler 17., 18. og 21. august 2020 (1. samtale) og 28. august 2020 (2. samtale). Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Diana Thaysen Bach-Laursen på telefon 30 92 30 03. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.

Energinet IT understøtter koncernen og koncernens forretningsenheder med it-udvikling og -drift. IT skal sikre, at Energinets forretningsprocesser understøttes effektivt og sikkert med informationsteknologi. Vi er et datterselskab i Energinet-koncernen, som varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og gas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vores kultur hænger tæt sammen med vores samfundsansvar, og vi arbejder aktivt med FN's verdensmål omkring bæredygtig energi, klimaindsats, partnerskaber for handling samt industri, innovation og infrastruktur. Ved at vise vejen for grøn omstilling kan vi være med til at løse den globale klimaudfordring. Nye løsninger kræver, at vi evner at se problemstillinger fra mange vinkler, og derfor er mangfoldighed et nøgleord i vores kultur. Vi bestræber os på at lytte, involvere og dele vores viden. Med afsæt i værdierne mod og tillid lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.

Se film om Energinet.

Gem job

Energinet
Publiceret: 10. juli 2020

Arbejdssted

Location Fredericia