Office 365 konsulent


Vi søger en erfaren Office 365 konsulent med flair for forretning og lyst til at forme implementeringen af MS Office 365 platformen hos vores kunder i Norden.

Du bliver en del af et nyoprettet 'Office 365 Kompetencecenter' med dygtige kollegaer, der skal levere modning og implementering af Office 365 platformen til vores kunder. Afdelingen består af Office 365 specialister, arkitekter og projektledere og søger nu en profil, der kan være bindeled mellem kunder og afdeling på løsningssiden og gå forrest i forhold til at få afdækker kundernes specifikke krav og behov i forhold til platformen.

Dine opgaver bliver blandt andet at:

  • indsamle og validere kunders krav til implementering af Office 365 løsninger som Teams, SharePoint, Power BI osv.
  • oversætte kravene til løsningsdesigns i samarbejde med de øvrige medarbejdere i afdelingen
  • verificere løsningsdesigns sammen med kunderne
  • følge PoCer og pilotforløb med henblik på evaluering af kundernes feedback
  • medvirke i afprøvning af de opsætninger, som skal rulles ud til kunder
  • tage rollen som Office 365 produktspecialist i forbindelse med modning af løsningerne sammen med resten af afdelingen
  • assistere med udrulning af løsningerne hos vores kunder og være 'ansigtet udadtil' i forhold til opfølgning på det løsningsmæssige plan efterhånden som behovet opstår
  • at etablere kundekrav og behov i forbindelse med udvikling af egentlige applikationer til Office 365 platformen
  • sikre sammenhængen til vores leverancer på Workplace Services
  • drive dialogen med SDC’s udviklingsområder hvor O365 skal integreres til disse

Din profil:

Du har måske en konsulentbaggrund, gerne erfaring fra den finansielle sektor, og kan arbejde både selvstændigt og i teams. Du har lyst til og erfaring med at engagere kunder i kravs- og løsningsdialoger og er god til at kommunikere skriftligt og mundtligt. Du har stærke planlægnings-, kommunikations-, og samarbejdsevner samt en udadvendt personlighed.

Professionelle kvalifikationer:

  • Videregående uddannelse (IT, økonomi, ingeniør, etc.)
  • Flere års erfaring med Office 365
  • Erfaring med kundevendte aktiviteter, forstå krav og etablere løsninger for eksempel som intern eller ekstern konsulent
  • Erfaring med flere af Office 365 komponenterne som for eksempel Sharepoint, Teams, OneDrive og PowerBI
  • Microsoft certificeret inden for relevante områder
  • Demonstreret evne til at kommunikere effektivt med interessenter hos kunder og internt
  • Forstå at motivere andre. I stand til at engagere teamet samt etablere gode samarbejdsrelationer til kunder
  • Behersker dansk og engelsk i skrift og tale.

Nice to have - men ikke et krav:

  • Erfaring med arkitektur arbejde.

Personlige kvalifikationer:

  • Udadvendt og empatisk
  • Målbevidst
  • Analytisk og metodeorientert
  • Proaktiv – energisk og nysgerrig
  • Stærk kommunikator
  • Team orienteret
  • Tør udfordre det bestående og stille spørgsmålstegn på en konstruktiv måde
  • Problemløser med en konstruktiv tilgang
  • Bevarer overblikket og kan træffe beslutninger under pres
  • Motiveres af at arbejde i en projektorganisation og i skiftende projekter

Du bliver en del af et stærkt team med gode kollegaer og vil have gode muligheder for at kunne forme opgaverne i projekterne. Som medarbejder hos os, får du rigtig fine og fleksible udviklings- og arbejdsvilkår, herunder flekstid, pensionsordning og sundheds- og tandlægeforsikring, og det stopper ikke her, ud over den lovbetingede ferie får du en 6 ferieuge, 5 ekstra fridage, forhøjet feriegodtgørelse m.v.

Ønsker du mere information om SDC og om stillingen, så ring gerne til afdelingsleder Mathias Larsson +45 29 35 48 82.

Vi ser frem til at modtage din motiverede ansøgning med CV og uddannelsespapirer.

Vi opfordrer alle uanset personlig baggrund til at ansøge, da vi finder mangfoldigheden som værende en styrke som bidrager til vores fælles succes.

Ansøgningsfrist: 10. august 2020.

Gem job

SDC A/S
Publiceret: 10. juli 2020

Arbejdssted

Location Ballerup