Erfaren it-pro­jekt­le­der med ud­bud­ser­fa­ring til Center for IT, Medico og Telefoni


Har du sort bælte i disciplinen it-projektledelse, kan du dokumentere dine succeser, har du erfaring med offentlige udbud og kunne du tænke dig at være it-projektleder på et spændende mammografiprojekt, så kan du være den nye kollega, som vi søger i Center for IT, Medico og Telefoni (CIMT). 

Din hverdag hos os

Som it-projektleder hos os bliver du involveret i et eller flere projekter i vores projektportefølje. Dit første projekt vil være at lede et udbud på et nyt system.

Dele af it-understøttelsen for det nuværende mammografiscreeningsprogram står overfor end-of-life, så derfor er et nyt projekt i CIMT under opstart. Det nuværende system består af to delsystemer (RIS og PACS) som oprindeligt kun blev udbudt fra en enkelt leverandør. Nu er der flere leverandører at vælge imellem, hvorfor vi har en forventning til, at du som it-projektleder har mindst et par års dokumenteret erfaring med offentlige udbudsprocesser, kravhåndtering og leverandørstyring.

En ny velfungerende it-understøttelse af mammografiscreening er afgørende for, at Region Hovedstaden fortsat er i stand til at overholde ventetiden på kræftpakker.

Sektionen er på i alt 31 medarbejdere fordelt på to projektchefer, projektledere, en projektmedarbejder RTE og Scrum Mastere. Vi arbejder for at gøre en forskel for Region Hovedstadens hospitaler og patienter og navigerer i et strategisk felt med mange interessenter og høj kompleksitet. Vores projektmodel i CIMT er inspireret af PRINCE2, og vi arbejder med agil udvikling efter SAFe rammeværket med hospitalerne for bordenden. Vi vægter faglighed højt og vores ambition er at blive endnu bedre.

Sektionen ledes af en sektionschef med personaleansvar for alle sektionens medarbejdere samt to projektchefer, som har det faglige ansvar for projektledere i en af sektions tre projektporteføljer.

CIMT’s portefølje af projekter er varieret og rummer både programmer og projekter af høj bevågenhed, tværregionale projekter samt Sundhedsplatforms-projekter og ART’er, der afvikles i samarbejde med Region Sjælland.

Dine kvalifikationer og kompetencer som erfaren og robust it-projektleder

Du har mindst 8-10 års dokumenteret erfaring med gennemførsel af it- og forretningskritiske projekter i større komplekse organisationer. Ligeledes har du en relevant it-uddannelse og relevante certificeringer som PRINCE2 og MSP - evt. suppleret med SAfe.

Derudover vægter vi, at du:

  • er metodestærk, har styr på din værktøjskasse og er vant til at følge vedtagne processer
  • har erfaring med offentlige udbudsprocesser
  • kan tage lederskab og selvstændigt styre et projekt i mål
  • har politisk tæft og god forståelse for arbejds- og beslutningsgange i en politisk styret organisation
  • har indsigt i gængse it-processer og har god teknisk forståelse, som kan omsættes til detaljerige planer og risikologs
  • har indgående erfaring med at styre eksterne leverandører
  • kender og forstår vigtigheden af et godt samarbejde med styregruppen
  • har kendskab til sundhedsvæsenet
  • er humoristisk, uformel og i stand til at tackle udfordringer med et smil og uden at give op
  • er lyttende, tillidsskabende, empatisk og relationsskabende 

Vi tilbyder dig

Som it-projektleder hos os kommer du til, at få muligheden for at udvikle dig fagligt og personligt. Vi udfordrer dig med strategiske og komplekse opgaver, og din erfaringsbredde vil blive styrket gennem stærkt samarbejde og en central placering i organisationen. Vi har fokus på din udvikling og arbejder med best practice metoder og rådgivning. Sammenhold og løbende erfaringsudveksling i vores sektion er af stor betydning, og dine meninger og faglige input bydes velkommen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Lena Petersen på telefon 42 47 02 08 / mail lena.petersen@regionh.dk eller projektchef Thomas Jensenius på telefon 21 34 99 22 / mail thomas.bovien.jensenius@regionh.dk.

Ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer i gennemsnit pr. uge, og dit ansættelsessted vil være på Lyngbyvejen 28, 2100 København Ø.

Forventet startdato er den 1. oktober 2020.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og uddannelsesbevis online, senest den 10. august 2020. Samtaler forventes afholdt i uge 34.

Gem job

Region Hovedstaden - Center for It, Medico og Telefoni
Publiceret: 15. juli 2020

Arbejdssted

Location København