In­nova­ti­ve BPM-workflow og robotics udviklere til in­tel­li­gent pro­cesau­to­ma­ti­se­ring


Er din store passion at arbejde med automatisering og brugercentreret udvikling, og har du lyst til at arbejde med den nyeste low-code teknologi og kunstig intelligens? Kunne du tænke dig at indgå i et full-stack team der udvikler nytænkende workflow apps på en BPM-automatiseringsplatform, der integrerer robotics og AI? Vi søger nye BPM-workflow og robotics udviklere til innovation og udvikling indenfor intelligent procesautomatisering!

Vi vil skabe fremtidens løsninger. Vi arbejder ud fra et innovations mindset og vil rykke grænserne for hvad teknologi kan. Vi står nu midt i etablering af en BPM-automatiseringsplatform, som bliver den nye platform for intelligent automatisering i skatteforvaltningen. Platformen samler fremtiden indenfor robotics, BPM, AI, big data og machine learning. Du kommer til at spille en aktiv rolle i at automatisere og sætte en ny retning for det danske skattesystem, med udviklingen af avanceret automatisering.

Din rolle som BPM-workflow og robotics udvikler?

Du vil blive en del af Artificial Intelligence enheden som er placeret i center for Avanceret Analyse. Centeret har til ansvar at sætte den strategiske retning for anvendelsen af Robotic Process Automation (RPA), Big Data, Machine Learning, AI, iBPMS, m.m. for hele Skatteforvaltningen. 

Du vil være en del af etableringen af vores nye BPM automatiseringsplatform, og skal bl.a. være med til at udforske og sætte rammerne for, hvordan vi bedst leverer nytænkende automatiseringsløsninger, der anvender en modulær og fremtidssikret tilgang, med fokus på hurtig time-to-market, continuous delivery og brugerdrevet udvikling. Det arbejde kommer du til at gøre på helt konkrete forretningsvendte projekter som allerede ligger i vores pipeline klar til at blive realiseret, samt på innovative løsninger ud fra nye forretningsbehov og teknologiske muligheder.

Vi er i fuld gang med at omsætte de første piloter til driftssikre løsninger, så automatiseringspotentialet realiseres og vi kan indhente de første produktionserfaringer. Herefter skal back-loggen fyldes med spændende opgaver, der strækker sig fra mindre automatiseringsopgaver til større end-to-end løsninger.

Som BPM-workflow og robotics udvikler skal du bl.a. arbejde med at:

  • udvikle højkvalitets end-to-end automatiseringsløsninger med udgangspunkt i eksisterende komponenter og ud fra et low-code mindset
  • integrere til kognitive teknologier, 3. parts eller interne services fra teamets AI-, robotics- og integrationsudviklere, primært via REST eller SOAP
  • undersøge nye tekniske muligheder for anvendelsen af low-code og modulær tilgang der sikrer brugerne den optimale digitale platform for deres arbejde
  • indgå aktivt i samarbejdet og dialogen med fagområder, forstå deres behov og understøtte formidlingen af tekniske muligheder i samarbejde med teamets Product Owner

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse og at du er nysgerrig af natur på de nyeste teknologier, rammeværk og metoder indenfor udvikling. Vi fokuserer på at løse opgaven sammen og lære af hinanden, og du skal derfor være åben for at lære nyt og naturligt dele din viden og erfaringer med dine kollegaer.

Vores teams arbejder normalt i 2 ugers sprints, hvor der er plads til at lære nyt og gennemtænke opgaver og løsninger.

Vi lægger derudover vægt på, at du:

  • er fagligt nysgerrig på tværfaglig udvikling, low-code, UX og automatisering. Måske er du interesseret i app-, games-, web- el. RPA-udvikling, eller ligefrem har erfaring med dette fra studiet og klar til dit første job
  • har erfaring med, eller lyst til at lære mere om BPM-workflow udvikling på vores Appian low-code platform, robotics udvikling på vores Blue Prism platform, API integrationer, Azure og en lyst til at arbejde med både front-end og back-end
  • evner at opbygge gode samarbejdsrelationer med fageksperter i styrelser, proceskonsulenter og andre udviklere. Meget er planlagt, men endnu mere skal opfindes og afprøves, og der er derfor en fordel, hvis du har lyst til at arbejde i miljø, hvor ikke alt er planlagt og tilrettelagt
  • du har en løsningsorienteret tilgang til tingene og tænker kreativt når det kommer til teknologiernes anvendelsesmuligheder samtidig med at du har et konstant øje for værdiskabelsen og brugerens behov.

En særlig arbejdsplads

I Udviklings og Forenklingsstyrelsen er vi mere end 1.100 specialister med forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø. Fælles for os er, at vi dyrker fagligt nørderi og tværfagligt samarbejde. Der er gode muligheder for kompetenceudvikling, og vi sikrer os, at du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver. Vi lægger i det hele taget stor vægt på videndeling og læring, og at vi har det sjovt, når vi går på arbejde. Størstedelen af dine kollegaer i Procesautomatisering sidder i København, men vi har et ønske om også at sikre en større regional tilstedeværelse i Middelfart, for bedre at kunne understøtte vores samarbejdspartnere på Fyn og i Jylland.  

Ansøgning og kontakt  

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 12. august 2020.

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Simon Wang Thellesen på telefon 72 37 29 14 eller Chefkonsulent Mikkel Christiansen på tlf. 72 37 95 49. 

Vi forventer at benytte test og/eller case i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart eller Østbanegade 123, 2100 København Ø. Såfremt ansættelsesstedet bliver København, så vil arbejdsstedet på sigt skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.  

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 16. juli 2020

Arbejdssted

Location Middelfart