Løs­nings­o­ri­en­te­ret it- og sy­stemad­mi­ni­stra­tor til Vej­di­rek­to­ra­tet


Ønsker du at arbejde med hands-on it, leverandørstyring og systemadministration? Har du et øje for at kombinere processer og procedurer med den daglige drift? Så er stillingen som it-administrator måske noget for dig.

Dine opgaver

Du skal varetage it-drift opgaver i vores Service Management Team.

  • Varetagelse af it-vagt i vores Trafikcenter
  • Varetage systemadministration på udvalgte systemer.
  • Afhjælpe ad hoc-problemer for brugerne af Trafikcentret
  • Deltage i projektarbejde, og køre mindre projekter selv
  • Arbejde proaktivt med fejlfinding i logs
  • Planlægge nyindkøb af f.eks. storskærme, pc’er etc.
  • Leverandørstyring af Trafikcentret it-leverandører

Efter en grundig oplæring, vil du indgå i en 24/7 vagtordning af Trafikcentret. Vagtordningen deles imellem tre medarbejdere, hvor du vil være én af de tre. Du skal derfor forvente at være på tilkaldevagt hver tredje uge. At være på vagt indebærer udbedring af små og store IT-problemer Trafikcentret måtte opleve udenfor normal arbejdstid. 90 % af alle tilkald kan ordnes hjemmefra, og de fleste tilkald tager under 30 min. at udbedre.

Din profil

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant uddannelse og relevant erfaring med fokus på operationel it
  • Har et godt kendskab til it og digitalisering og til netværk, MS SQL-databaser og servere, herunder IIS
  • Har kendskab til AD, ADFS og AAD – og gerne også til IdM
  • Har en god forståelse af, hvad det vil sige at yde god support i et 24-7 samfundskritiks Trafikcenter
  • Kan overskue komplekse problemstillinger og arbejde analytisk (og alternativt) med løsninger
  • Kan dokumentere dit arbejde og er god til at kommunikere på dansk og engelsk
  • Vi forventer også, at du har en proaktiv, udadvendt og struktureret tilgang til dine opgaver, og kan skabe og vedligeholde stærke relationer til dine kollegaer og samarbejdspartnere.

Du vil på sigt få et stort selvstændigt ansvarsområde, og det er derfor vigtigt, at du kan arbejde resultatorienteret i forhold til din portefølje af opgaver.

Om os

Digitaliserings- og IT-området består af afdelingerne Strategi og forretningsudvikling, Udvikling og vedligehold samt Drift og support. I alt er vi ca. 55 medarbejdere, hvoraf størstedelen har tjenestested i Fløng. Vi ønsker at være kendetegnet ved en professionel håndtering af vores ansvar i et arbejdsmiljø, hvor vi er uformelle, positive og viser respekt for hinanden.

Du bliver en del af afdelingen Drift og support, der består af ca. 20 medarbejdere med ansvaret for ITSM, drift, support samt vedligehold og nyudvikling af hele Vejdirektoratets it-infrastruktur til og med Windows Server operativsystem. Afdelingen har også drift- og vedligeholdelsesansvaret for mange administrative it-systemer f.eks. O365, Exchange Server, Skype, SharePoint samt Vejdirektoratets Azure Cloud.

I Digitalisering og IT er vi i gang med en omstilling fra en it-organisation med hovedfokus på drift af it, til en organisation med hovedfokus på at sætte retning for digitalisering og yde strategisk digitaliseringsstøtte til de vej- og trafikfaglige enheder.

Dine løn- og ansættelsesvilkår

Du får løn efter overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg afhængig af dine kvalifikationer.

Vejdirektoratet er en styrelse under Transport- og Boligministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transport- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du vil blive ansat i Vejdirektoratet på adressen Guldalderen 12, 2640 Hedehusene (Føng).

Din tid vil være delt imellem opgaver i vores Trafikcenter i København, og it-området (Digitalisering og IT) i Fløng. I starten under oplæring vil du primært befinde dig i Trafikcentret, men på sigt vil fordelingen blive 40/60 København og Fløng.

Læs mere

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og om hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder i Digitalisering og IT, Per Krogsgaard, der kan træffes på telefon 4115 4979 eller e-mail pkro@vd.dk.    

Er du interesseret?

Send din ansøgning senest onsdag den 12. august 2020. Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 20. august og fredag den 21. august 2020.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg jobbet her”. Vedhæft ansøgning, CV, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.

Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Gem job

Vejdirektoratet
Publiceret: 16. juli 2020

Arbejdssted

Location Fløng