Dedicated Technical Product Manager

 
Vil du bruge din passion og dine stærke tekniske kompetencer inden for digital produktudvikling til at gøre hverdagen nemmere for dem, der hjælper de mest udsatte borgere i Danmark? Nexus er en markedsledende, digital platform i konstant vækst – og vi leder lige nu efter flere ildsjæle til at fortsætte udviklingen. 
 

Om os

I KMD Nexus hjælper vi over 60.000 brugere med at tage hånd om borgere med særlige behov. Inden for de kommunale sundheds-, social- og omsorgsforvaltninger hjælper KMD Nexus bl.a. vores kunder med levering af ydelser og services til borgerne – økonomiafregning, planlægning og logistik, helbredsmonitorering og digital involvering af borgerne.

Selvom vi er en del af en af landets største it-virksomheder, er vi ikke tunge på processer, og du vil få rig mulighed for at få indflydelse og ansvar – lige så meget du kan bære, hverken mere eller mindre.

Du bliver en del af et velfungerende team, hvor vi respekterer og lytter til hinanden. Det er derfor vigtigt, at det falder dig naturligt at være både lyttende og samarbejdende. Vi hjælper hinanden i teamet, og der er altid en kollega at sparre med og lære af. Vi tror også på, at man godt kan være ambitiøs og have en spændende karriere, samtidig med at man har en velfungerende work-life-balance.

Dine opgaver

Som Technical Product Manager vil du få ansvaret for dit eget område af KMD Nexus-platformen, og du vil dermed få mulighed for at sætte dit eget fingeraftryk på videreudviklingen af de eksisterende services og udvikling af helt nye. Målet er at følge med markedskravene, gøre platformen endnu mere attraktiv for vores kunder samt at genere vækst.

Rollen vil have fokus på de dele af platformen, der går på tværs, og de mere teknisk tunge services og integrationer, så det er vigtigt, at du har et stærkt teknisk fundament. Du skal ikke nødvendigvis være it-arkitekt eller kunne kode, men du skal kunne forstå og deltage i de tekniske dialoger.

Som ansvarlig for funktionalitet, der går på tværs af platformen vil du desuden få en bred kontaktflade internt, og du vil skulle skabe og vedligeholde projektrelationer til en række eksterne samarbejdspartnere og interessenter, fx KL og Sundhedsdatastyrelsen. Udvikling af nye områder vil ofte ske i projektform, og nogle gange med eksterne samarbejdspartnere.

Det er din opgave at bygge bro mellem forretning, kundebehov og teknologi og samtidig sikre, at vi på bedst mulig måde understøtter krav og forventninger fra vores kunder. Som Technical Product Manager ejer du processen fra idé, koncept, business case og high-level-produktbeskrivelse og helt frem til idriftsættelse. Undervejs vil du bruge din brede erfaring til at guide vores Product Owners, Arkitekter, Domænespecialister og Udviklere igennem hele produktudviklingsprocessen.

Dine ansvarsområder bliver:

  • At etablere en dyb forståelse af markedet og systemlandskabet herunder sammenhængen til de økosystemer, vi skal integrere med kundernes/brugernes behov
  • At identificere og prioritere markedsmuligheder samt formulere og formidle produktvision og -strategi
  • At omsætte komplekse problemstillinger til håndterbare leverancer og værdiskabende koncepter herunder også fokus på behov for brugsmetrikker
  • At drive produktudviklingen af nye generiske moduler og services

Vi lægger vægt på at du har/er:

  • Analytisk stærk og har erfaring med digitalisering af komplekse processer – evt. i en offentlig kontekst
  • En relevant uddannelse indenfor fx IT, datalogi, forretningsudvikling, ingeniør, sundhedsteknologi eller lignende
  • En logisk og struktureret tilgang til dine opgaver
  • Er nysgerrig og udadvendt
  • Er vedholden, tager ansvar og løber med bolden
  • Kommunikerer ubesværet på både dansk og engelsk i skrift og tale
  • Som minimum 5 års relevant erhvervserfaring, fx som it-projektleder eller product manager

Det er en fordel men ikke et krav, at du har:

  • Erfaring med IT til det offentlige – i bedste fald med offentlig sundheds-it
  • Erfaring med digital forretnings- og produktudvikling – fx som Product Manager, Product Owner eller Arkitekt
  • Evner til at opbygge stærke, produktive relationer med samarbejdspartnere - forretningsmæssigt og teknisk
  • Erfaring med agil softwareudvikling

Vil du vide mere?

Sidste ansøgningsfrist er d. 17. august 2020, men vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat – så hold dig ikke tilbage, hvis du mener, at det er dig!

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Head of Product Managers Randi Jørgensen +45 25 10 38 78.


KMD (an NEC company) is committed to providing equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire/cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Gem job

KMD A/S
Publiceret: 20. juli 2020

Arbejdssted

Location Ballerup