Erfaren DevOps ge­ne­ra­list med ansvar for de tekniske løsninger

 

Vi søger en ny kollega til kontoret Udvikling og Innovation, som kan være bindeleddet mellem vedligeholdelsen af kontorets egenudviklede IT-løsninger og udviklingen af fremtidige projekter. Er du erfaren inden for IT, vil du have ansvar og være med til at definere din egen rolle i et stærkt socialt kontor - så er du den vi mangler!

I kontoret Udvikling og Innovation arbejder vi med projekter, der har stor samfundsmæssig betydning ud fra DevOps-princippet ’you build it – you run it’. Lige nu arbejder vi på at færdigudvikle en ny, digital indberetningsløsning til deleøkonomiske platforme, så deleøkonomiske platforme kan oplyse Skatteforvaltningen om brugernes lejeindtægter. Projektet afsluttes sommeren 2020, hvorefter kontoret for første gang skal både vedligeholde og videreudvikle projektet samtidig med, at vi skal påbegynde et nyt projekt. Derfor søger vi nu en erfaren kollega til en nyetableret rolle, som kan bidrage til kontorets DevOps-rejse.

Dine arbejdsopgaver bliver at understøtte kontorets vision om ’you build it – you run it’ ved at være ansvarlig for driften for deleøkonomi-løsningen, samt kontorets fremtidige projekter. Derudover forventer vi, at du kommer til at påtage dig en stor rolle ift. udviklingen af de nye projekter. Dertil får du stor mulighed for at definere dine egne opgaver.   

Dine arbejdsopgaver vil derfor bl.a. omfatte:

  • Prioritering af drift og videreudviklingsopgaver i samarbejde med Skattestyrelsen
  • Håndtering af budgetter inkl. daglig monitering
  • Præge retning for nye projekter
  • Støtte op om det tekniske ansvar for nyudviklede løsninger
  • Support af strategi- og innovationsarbejde
  • At være ansvarlig og go-to person for løsninger og systemer i drift
  • Koordinere incidents og releases, samt sikre at systemerne til enhver tid understøtter de aktuelle behov for professionel it-drift

Forventninger til dig på længere sigt er, at du skaber en effektiv og stabil drift, samt bidrager til en effektiv udviklingsorganisation, der bygger på godt samarbejde. Hvorigennem der skabes en kultur i kontoret, som balancerer både vedligeholdelse og udvikling.

Din nye arbejdsplads

Udvikling og Innovation er en del af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), og vi er i dag omkring 20 medarbejdere i kontoret. Enheden blev oprettet i 2015 og har siden arbejdet med in-house IT-udvikling med innovation som omdrejningspunkt. Målet er at levere fremtidssikre, digitale løsninger og sætte Skatteforvaltningen i stand til at følge med den teknologiske udvikling. Når vi udvikler løsninger, arbejder vi agilt og teambaseret og efter DevOps-mindset. Det betyder, at vi både udvikler og drifter egenudviklede IT-systemer. Vores teams er tværfaglige og består af forskellige medarbejderprofiler, der hver især er supernørder indenfor netop deres område. Vores kontormiljø er præget af en uformel og dynamisk vibe, og til daglig dyrker vi det kollegiale fællesskab med fokus på trivsel og personlig udvikling.

Om dig

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, så længe du har bred teknisk erfaring samt forståelse for både udvikling og vedligehold. Vi leder efter en ny kollega, der er ansvarsfuld, selvstændig og proaktiv i sit arbejde. Du skal være interesseret i at varetage opgaver med drift, men du behøver ikke at have stort indgående kendskab fra tidligere ansættelser. Du skal være åben og have en god forståelse for relationer og mennesker, da du får et tæt samarbejde med andre kontorer. Herunder DevOps og infrastruktur samt andre systemrelaterede forretningsområder i UFST og de øvrige fagstyrelser i Skatteforvaltningen. Erfaring med ITIL er en fordel ift. UFST øvrige driftsorganisation. Da vi arbejder agilt og ud fra SAFe©-rammeværket ser vi gerne, at du har erfaring med agil IT-udvikling. Til ITSM anvender UFST Remedy, så erfaring hermed kan også være en fordel.

Projekterne drives gennem en teambaseret indsats, og det er vigtigt for os, at du er engageret og initiativrig. Vores teams arbejder i små hurtige sprints og er ikke bange for at eksperimentere eller fejle. Vi håber derfor, at vores kommende kollega er nysgerrig af natur og trives i et uformelt og dynamisk miljø, hvor du løbende lærer og opbygger viden i tæt samarbejde med dine kolleger. Desuden skal du være opsøgende af natur, da du selv kommer til at indflydelse på din rolle ift. resten af kontoret.

Vi tilbyder en arbejdsplads med højt, fagligt niveau og interessante, samfundskritiske projekter, der løser en vigtig opgave for velfærdssamfundet. Som medarbejder arbejder du under gode personaleforhold, ligesom du kan se frem til at arbejde i et rummeligt, ambitiøst og sjovt kontor med masser af personligheder og fagligheder, der arbejder tæt sammen på tværs. Der er gode muligheder for at få indflydelse i de projekter, du arbejder på og for at udfordre rammerne for offentlig IT. Samtidigt er der gode muligheder for personlig kompetenceudvikling og for at gøre karriere i den samlede organisation.

Ansøgning og ansættelsesvilkår

Samtaler afholdes løbende, så søg jobbet allerede i dag ved at sende din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet”. Fristen for at søge jobbet er senest 18. august 2020.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Scrum Master Ulrik Noringriis på tlf. 72 37 57 16 eller kontorchef Carsten Hejlskov på tlf. 72 37 10 26.
 
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. 

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle IT-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende IT-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 27. juli 2020

Arbejdssted

Location Frederiksberg