Full stack-udvikler med fokus på frontend, og som gerne vil være med til at skabe den gode bru­gero­p­le­vel­se

 

Er du klar til at tage et ansvar i udviklingen af fremtidens IT-løsninger til skattevæsnet?

Som IT-udvikler i det relativt nye kontor "Udviklingsprojekter OSM" vil du have mulighed for at præge den agile udvikling og at være med til at udvikle centrale IT-løsninger til fremtidens skattevæsen. Arbejdet vil være forankret i agile teams, hvor din nysgerrighed, ambition og evner til at udfordre ift. optimering af løsningsdesign vil være i centrum.

Vi søger ambitiøse og engageret udviklere, som vil være en del af et af vores nyere kontorer, der skal drive gennemførelsen af IT-udviklingsprojekter i Skatteforvaltningen. Kontoret bidrager som en af de primære opgaver med fullstack-, frontend- og backend-udviklere i IT-udviklingsprojekter, der også består af teams af arkitekter, løsningsdesignere, tekniske testere, mv.

Som IT-udvikler i Udvikling OSM (One Stop Moms) bliver du en del af et agilt, tværfagligt team, med basis i agile arbejdsprincipper, hvor vi arbejder vi i korte sprints og med daglige stand-up møder. Det er en vigtig del af opgaveløsningen at medvirke til at udfordre opgaver og løsninger, og der er derfor vigtigt, at du er nysgerrig af natur og trives i et uformelt, dynamisk og til tider hektisk miljø.

Kontoret indgår som en enhed i fagafdelingen Kvalitet og Udvikling, som har ansvar for den IT-tekniske del af Skatteforvaltningens IT-projektportefølje. Afdelingen består af i alt 7 kontorer med tætte snitflader, relationer og samarbejde med hinanden. De øvrige kontorer beskæftiger sig med sammenlignelige opgaveporteføljer tilknyttet programmer og projekter, ligesom kvalitetssikring i relation til IT-udviklingsopgaver også er forankret her.

Som den første opgave vil du blive en del af One Stop Moms-projektet, som i dag er en af de største IT-udviklingsopgaver i Skatteforvaltningen. One Stop Moms er et EU-projekt, der skal opbygge en IT-løsning til tilsikring af lettelser til erhvervslivet og mere fair konkurrence på tværs af EU, samt nedbringe svindlen med moms. På længere sigt skal du bruge dine kompetencer i relation til nogle af vores mange andre kommende udviklingsprojekter i Skatteforvaltningen.

Kompetencer og erfaring

Du kan enten have flere års erfaring med i bagagen eller være i starten af din karriere indenfor IT-udvikling, med udgangspunkt i en relevant videregående uddannelse fra f.eks. DTU, ITU, DIKU, Erhvervsakademi eller tilsvarende. Erfaring med Vue og bootstrap er en fordel.

Du har lyst til at arbejde med mange forskellige teknologier, er løsningsorienteret og tænke kreativt, når det kommer til anvendelsesmulighederne. Du er social og handler proaktivt, og du er nysgerrig af natur og opbygger viden i tæt samarbejde med dine kolleger. Desuden har du en god forståelse for udfordringer og styrker, der er forbundet med IT-udvikling.

For at få succes i stillingen er det vigtigt, at du har kendskab til og har arbejdet med følgende teknologier:

  • Vue, typescript
  • Bootstrap, Java, Spring Boot

Vi ser også gerne, at du har kendskab til disse:

  • Git, Jenkins, Docker, OpenShift, Artifactory
  • PostgreSQL
  • REST API
  • Microservices og event-drevet arkitektur
  • Continuous Deployment og Integration
  • Agile og Scrum

Vi tilbyder

Vi er en innovativ og moderne arbejdsplads med attraktive arbejdsforhold i balance, god introduktion til opgaverne, og med plads til personlig udvikling.

I det daglige har vi en uformel omgangstone, og vi prioriterer den løbende sparring imellem medarbejdere imellem. Du vil i nødvendigt omfang kunne støtte dig op ad erfarne kolleger i både kontoret og i projekterne, og du vil derfor løbende kunne bygge videre på og skærpe dine kompetencer. Herunder vil blive lagt særlig vægt på at understøtte din evne til at kunne forholde dig til forretningskrav med henblik på at omsætte dem til effektiv kode.

Ansøgning og kontakt 

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 28. august 2020.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Marie With Jørgensen på tlf. 72373885 Send gerne din ansøgning hurtigt, da vi afholder samtaler løbende. Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. 
Dit arbejdssted vil på kort sigt være Østbanegade 123, 2100 København Ø. Til september forventes arbejdsstedet at skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens nye fælles lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.  

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 29. juli 2020

Arbejdssted

Location Frederiksberg