Fire it-sup­por­te­le­ver til Statens It

Vil du være elev på en dynamisk arbejdsplads, hvor du kan afprøve din it-viden i praksis og lære mere? Så er en stilling som it-supportelev i Statens It måske noget for dig. Du skal have lyst og evner til at være med til at gøre en forskel for ca. 28.000 ansatte i staten ved at levere en professionel, kompetent og serviceminded it-support. Du skal kunne varetage mange forskellige typer opgaver, samtidig med at du bevarer overblikket og den venlige tone.

Om stillingen

Du vil blive it-supportelev i vores Serviceområde, der består af tre Servicedesk-teams, et team, der arbejder med brugeradministration, et onsite-team, et Service Operation center samt et team, der arbejder med komplekse bestillinger. Du vil komme rundt i området og få opgaver inden for hele paletten af it-support. 

Som it-supportelev kommer du blandt andet til at arbejde med:

  • It-support til vores kunder og slutbrugere via telefon og ude hos kunden
  • Brugeradministration 
  • Registrering, kategorisering, visitering og løsning af sager
  • Bruger- og kundeservice
  • Hardwareklargøring
  • Driftsovervågning
  • It-Service management-processer.

Om dig

Vi forventer, at du har gennemført grundforløbet på It-supportuddannelsen, inden du begynder i Statens It, og at du:

  • synes det er sjovt og udfordrende at arbejde med it
  • har en bred interesse inden for it og er indstillet på nye teknologier og udfordringer
  • er imødekommende, engageret og videbegærlig 
  • er serviceminded, ansvarsbevidst og har lyst til at hjælpe andre mennesker
  • er selvstændig og initiativrig og en aktiv medspiller i et team
  • er en mødestabil arbejdskraft og kan begå dig på en arbejdsplads.

Vi tilbyder

  • En uddannelse i et travlt og inspirerende miljø, hvor du vil få mange forskellige opgaver
  • En læreplads i en it-virksomhed, der arbejder professionelt med it-support efter principperne i ITIL 
  • Mulighed for at prøve din it-viden af i praksis og lære mere
  • Et job, hvor du er med til sikre, at mere end 28.000 ansatte i staten får den bedst mulige it-support og service 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes som it-support elev efter Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer - Det Statslige Område og (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Håndværkere og teknikere i staten med forventet starttidspunkt efterår 2020/vinter 2021.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse til niveauet HEMMELIGT.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere, kan du kontakte teamleder Lene Nielsen på telefon 72 31 13 32.

Ansøgning

Din ansøgning med CV og eventuelle eksamenspapirer og bilag skal sendes via statens e-rekrutterings system via Statens It's hjemmeside. Vi indkalder løbende til samtaler, så send din ansøgning snarest eller senest den 18. september 2020.

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Specialiseret it-drift i staten

Statens It er sat i verden for at levere bedre, billigere og mere sikker it-drift og service til den danske stat. Med fokus på tilgængelighed, stabilitet, effektivitet og informationssikkerhed servicerer Statens It's mange forskellige ministerier og deres brugere.  Vi er en organisation i hastig vækst, men er også en fleksibel og dynamisk arbejdsplads, der kender værdien af alle vores medarbejdere.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 7. august 2020

Arbejdssted

Location Ballerup