cBrain søger tekniske kon­su­len­ter med SQL-viden til ser­ve­rin­stal­la­tion og -op­gra­de­rin­ger


cBrain øger bemandingen i afdelingen for tekniske services og support. Det sker som led et stigende aktivitetsniveau hos kunder både i Danmark og internationalt. 

  • Kan du se dig selv i rollen som både udførende tekniker og rådgiver, og vil du være en del af en yderst succesfuld virksomhed i vækst, med alle de udviklingsmuligheder det giver dig i fremtiden? 
  • Vil du arbejde med Microsoft SQL, applikationsinstallation og -opgraderinger på servere i komplekse omgivelser og i tæt samspil med vores kunder og dygtige udviklere i et unikt softwarehus med meget høj faglighed? 

Så har vi måske jobbet til dig. 

Et kort indblik i din nye uge 

De praktiske opgaver består typisk af serverarbejde med applikationsinstallationer, opsætning af integrationer, opgraderinger, 2nd level support og håndtering af fejlmeddelelser i samarbejde med udviklings- og konsulentafdelingerne. Opgaver løses typisk fra kontoret i Danmark, men hos udvalgte kunder tager du på besøg enten i Danmark eller f.eks. i Tyskland og der må påregnes rejseaktiviteter og til tider opgaver uden for normal åbningstid. Hos vores kunder udføres opgaver i tæt samarbejde med kundens IT afdeling. Du bidrager også til den løbende metodeudvikling og automatisering, herunder med input til product board. 

Om afdelingen 

Technical Services & Support er den afdeling i cBrain der står for en lang række af opgaver af teknisk karakter og som også har ansvaret for supporten. Gruppen varetager projektopgaver som applikationsinstallation og -opgraderinger på kundeservere, varetager serverdrift, varetager cBrains interne support og den eksterne support, hvor kunder og kompetence centre kan henvende sig med forskellige former for incidents eller opgaver. 

Support varetager både henvendelser i relation til den funktionelle anvendelse og i relation til andre tekniske forhold. 

Vi ønsker både at sikre, at vi overholder de aftalte SLA’er, giver kunden en optimal drift af løsningerne og støtte til deres brugere, samtidig med at vi har et super godt samarbejdsklima, både som kollegaer i afdelingen, til resten af cBrain og til vores kunder. 

Du kan læse mere om afdelingen her.

Et gennemført on-boarding-forløb i en social virksomhed 

Vi sørger selvfølgelig for et grundigt introduktionsforløb, og at du får en stejl læringskurve via cBrain University, cBrain Beginners Club, mentorordning og sidemandsoplæring. Vi lægger vægt på, at vi har det godt med hinanden, og derfor er miljøet også præget af sociale arrangementer. Så hvad enten du er til brætspil, bordfodbold, vinsmagning, yoga, fester, løb, vinterbadning eller noget femte, så er der masser af plads til det. 

Er du klar til en udfordrende rejse sammen med os? 

Vi forestiller os en person med følgende baggrund: 

  • Du kan være nyuddannet IT-supporter, datafagtekniker, datamatiker eller tilsvarende, og du har opnået gode karakterer gennem din studietid samt bevist, at du virkelig kan dit stof. Du kan også have nogle års erfaring fra en stilling med installation og drift af Microsoft SQL-databaser og serverinfrastruktur. 
  • Det er en klar fordel, hvis du har erfaring eller kendskab til en eller flere af følgende teknologier: Internet Information Services, SQL, Powershell, Task Scheduler, Group Policies, DNS, NTFS & SSL-certifikater. 
  • Du behersker dansk og engelsk i skrift og tale på højt niveau. 
  • Du er struktureret og drives af, at vi gør tingene lidt bedre hele tiden. 
  • Du trives i et hektisk miljø, hvor der er pres på leverancerne og hvor vi hele tiden kvalitetssikrer og har fokus på at forbedrer vores leverancer. 

Som person

Som person har du god indlevelsesevne og almindelig omtanke for andre mennesker. Du er god til at skabe relationer internt og med vores kunder, og du vægter nysgerrighed og samarbejde højt. Selvom dit tekniske fundament er i orden, og du kan dit kram, skal du stadig have lyst til at lære nyt og udvikle dig – det er vigtigt, for at vinde respekt via din faglighed. Og så skal du kunne navigere i en hverdag, hvor der ikke altid er en facitliste på udfordringerne. Og så skal du egentlig bare have lyst til at samarbejde og deltage i vores sociale arrangementer. 

Interesseret? 

Hvis du har spørgsmål relateret til indholdet i stillingen er du velkommen til at kontakte Peter Kristensen, Chef for Technical Services & Support på 4058 1516. 

Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser allerede i dag til job@cbrain.com. Tiltrædelse er snarest muligt, men vi venter naturligvis på den rigtige kandidat. Vi indkalder kandidater til samtale løbende. 

Vi glæder os til at høre fra dig. 

Gem job

cBrain A/S
Publiceret: 21. august 2020

Arbejdssted

Location København