Agile Product Owner


Vil du være en del af Danmarks største IT-udviklingshus? Vil du være en del af en virksomhed, hvor der er højt til loftet, og hvor du får mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt? Vil du arbejde agilt og være med til at sætte nye standarder for fremtidens IT-løsninger? Så er du måske vores nye Product Owner! 

KMD er Danmarks største IT-udviklingshus og er den virksomhed, der investerer mest i at udvikle digitale løsninger, der kommer danskerne til gavn. Vi har nogle af branchens dygtigste medarbejdere, som dagligt udfordrer hinanden og gør hinanden bedre – og lige nu har vi en ledig stilling i vores forretningsenhed Energy Solutions.

Om jobbet

Som Product Owner bliver du en del af forretningsenheden Energy Solutions. Kerneopgaven er at udvikle og vedligeholde KMD Elements, der er afløser for vores klassiske systemer på energi- og forsyningsområdet. KMD Elements udvikles og driftes i Microsoft Azure Cloud. Kunderne er private og offentlige – danske og internationale.

I Energy Solutions arbejder vi efter agile principper. Vi forventer derfor, at du har erfaring med agile metoder og agil softwareudvikling.

I rollen som Product Owner vil du i samarbejde med udviklingsteams i både Danmark og Polen stå for udviklingen af KMD Elements. Du vil bevæge dig i spændingsfeltet mellem forretning og it og indgå i tæt dialog med både udviklingsteams, fagspecialister og kunder. Vi arbejder med responsivt web-design og med moderne teknologier som f.eks. Azure, Angular og TypeScript.

Dine ansvarsområder vil være:

  • At foretage analyse af epics og features i samarbejde med det øvrige produktteam. Erfaring med administrative it-løsninger vil være en fordel, men først og fremmest forventer vi, at du som Product Owner er i stand til hurtigt at sætte dig ind i et nyt forretningsområde.
  • At sikre nedbrydning af epics og features i konkrete user stories, som kan implementeres af udviklingsteamet. Du har en god forståelse for, hvordan forretningskrav kan opdeles og nedbrydes i forhold til den tekniske implementering. Samtidig er du god til at kommunikere og formidle opgaverne til udviklingsteamet på engelsk.
  • At vedligeholde og prioritere backlog i forhold til at opnå en effektiv udnyttelse af udviklingsressourcer.
  • At udarbejde reviews og kvalitetssikre udviklede features. Som person er du grundig og struktureret i din tilgang til opgaverne, og vægter kvalitet i løsningerne med øje for at sikre fremdrift.

Om dig

  • Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse inden for spændingsfeltet IT og forretning.
  • Du har minimum 3-5 års erfaring med at omsætte forretningsbehov og brugerkrav til gode IT-løsninger.
  • Du har kendskab til Scrum og erfaring med at arbejde med softwareudvikling efter agile principper.
  • Du har en god forståelse for softwaredesign, herunder både usability og applikationsarkitektur. En teknisk baggrund vil være en fordel, men er ikke et krav.
  • Du er god til at kommunikere og kan hurtigt sætte dig ind i nye problemområder.
  • Du er struktureret og analytisk i din tilgang til opgaveløsning.
  • Du er flydende i både mundtligt og skriftligt dansk og engelsk. 

Er det dig, vi har beskrevet, og har du lyst til at høre mere om stillingen og om KMD, vil vi se frem til at høre fra dig.

KMD som arbejdsplads

KMD er en førende leverandør af forretningskritisk software, løsninger og it-tjenester primært til Danmarks offentlige sektor, men med et voksende fodaftryk i den private sektor både i hjemlandet og i Sverige og Norge. Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation. KMD A/S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. kr. og ca. 3200 ansatte.

I KMD mener vi, at god kommunikation er nøglen. Vores pragmatiske ledere tror på flade strukturer, og de stoler på deres medarbejdere til at gøre deres job. Vi arbejder hårdt på at udvikle eller implementere innovative løsninger, der gør en forskel for danske borgere. Vi lærer af vores kunder og hinanden.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere, så er du velkommen til at kontakte Business Line Director Jesper Dragsbæk Ruus-Pedersen på 4132 7738.

Samtaler finder sted løbende med henblik på ansættelse snarest.

KMD (a NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Gem job

KMD A/S
Publiceret: 27. august 2020

Arbejdssted

Location Odense