IT-business analyst til en spændende rejse på et nyt ud­vik­lings­pro­gram


Synes du at det er spændende at oversætte kompleks forretningslogik til IT-løsninger? Har du en baggrund indenfor beskrivelse af løsningskrav eller forretningsarkitektur, og kunne du tænke dig at være bindeleddet mellem forretningen og IT-udvikling? Vi søger dig, som kan forstå forretningen og omsætte deres krav og behov til ”simple” IT-løsninger.

Vi søger flere medarbejdere og du vil blive ansat på enten kontoret for Udvikling Boligprogram eller kontoret Udvikling Legacy. Begge kontorer er nyoprettede. Sammen med forretnings- og proceskolleger skal vi udvikle de løsninger, der skal gøre det muligt for Staten at opkræve ejendomsskatter. Det forudsætter tværfagligt samarbejde, dels indenfor Udvikling og Forenklingsstyrelsen og Skattestyrelsen, men også med eksterne leverandører. Herved har du muligheden for at gøre en forskel ved at bygge bro mellem forretningen og IT på et udviklingsprogram af væsentlig samfundsvigtig karakter. Vi arbejder i et agilt setup og under SAFe rammeværket, hvor du bliver en del af et fullstack team.  

I øjeblikket består programmet af ca. 50 deltagere, men som vi nærmer os gennemførelsesfasen etableres flere full stack teams, og derfor er vi ved at få alle nødvendige profiler ombord Det bliver en spændende rejse, som du kan være med til fra starten.  

Dine primære opgaver er at:

  • oversætte forretningskrav og -processer til løsningskrav
  • planlægge og gennemføre analyseaktiviteter, der understøtter de forretnings- og IT-mæssige valg, der foretages i projektet
  • review af proces- og kravbeskrivelser
  • deltage i refinement af backloggen
  • udarbejde features og user stories
  • deltage i kvalitetssikring af funktionalitet sammen med teamets testere og testere fra forretningen
  • gentænke processer og skabe regelforenklinger
  • udfordre forretning, arkitekter og it-udviklere på prioritering af krav og valg af løsninger
  • deltage i en kontinuerlig forbedring af vores udviklingsproces.

Om dig

Vi forventer, at du besidder en relevant IT-faglig uddannelse gerne med et par års erfaring fra en lignende stilling, der har givet dig indsigt i kravspecifikation, processer og kvalitetssikring i IT-løsninger.

Det er vigtigt, at du kan kommunikere med såvel tekniske som forretningsfaglige profiler og at du er vant til at færdes mellem forretningen og IT.

Vi forventer at du har erfaring med flere af nedenstående områder:

  • arbejde tæt med både forretnings- og IT-siden
  • Udarbejdelse af feature-roadmaps, user story maps, features og User Stories
  • omsætte strategiske og operationelle mål til konkrete løsninger og processer
  • Agile udvikling gerne SAFe.

Som person er du:

  • analytisk tænkende
  • god til at formulere dig og omsætte forretningstermer til IT-termer
  • kan sætte dig ind i et forretningsområde og opnå forretningsforståelse
  • befinder dig godt som bindeled mellem IT og forretning
  • god til at sætte dig ind i forretningsprocesser og IT-arkitektur.

Hvad vi tilbyder:

Du kan se frem til varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der er gode muligheder for læring og kompetenceudvikling. Der er gode muligheder for at arbejde med nye teknologier og løsninger og et IT-udviklings setup der arbejder efter nyeste metoder og rammeværktøjer.

Du får rig mulighed for at være med at til at præge opbygningen af kontoret og du får en chef, som er nærværende og inddragende, og som bruger tid på sparring med teamet. Der er stor frihed til at træffe beslutninger inden for dit kompetenceområde.  

Sidst men ikke mindst kommer du til at arbejde med engagerede kolleger i en stor IT-organisation med mange forskellige kompetencer, hvor der er mulighed for at lære af hinanden. Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for, at du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Det er vigtigt for os, at vi har det sjovt når vi går på arbejde.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 17. september 2020. Der afholdelse løbende samtaler. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Mia Christiansen på 7237 7496 eller kontorchef Hedvig Andersen på 7237 2238. Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren.  

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.   

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, men vil i slutningen af året flytte til Nybrovej 110-116, Lyngby.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’ 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.   

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.   

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 4. september 2020

Arbejdssted

Location Frederiksberg