IT-konsulent med kom­pe­ten­cer inden for GIS og Geodata og mod på at spille ind i en ambitiøs di­gi­ta­li­se­rings­plan


Vil du være en del af maskinrummet i en af statens største IT-afdelinger? Brænder du for at udvikle gode geospatiale IT-løsninger, der sikrer en større automatisering af sagsgange og samtidig understøtte en vigtig samfundsopgave med at udbetale støtte til ét af Danmarks største eksporterhverv? Så er du måske vores nye kollega til konfiguration af geospatiale IT-løsninger.

Visionær virksomhedsstrategi og ambitiøs digitaliseringsplan

Vores IT-enhed udvikler sig med hastige skridt i disse år. Vi har en visionær virksomhedsstrategi og digitaliseringsplan, hvor der er sat ambitiøse mål, som vores IT-enhed spiller en vigtig rolle i at opnå. Et af disse mål er eksempelvis optimering af systemernes performance – til glæde for både interne og eksterne kunder. Derudover er vi også midt i en spændende agil transformation, som betyder, at styrelsens støtteordninger og IT-understøttelse fremover vil blive konfigureret og designet i agile teams, der består af IT-udviklere, testere, regel- og produktionsenheder.
Som vores nye interne IT-konsulent får du ansvaret for design og opsætning/konfiguration af geospatiale IT-løsninger, så vores kunder, de danske landmænd, får udbetalt deres støtte nemt, enkelt og til tiden. Helt konkret betyder det, at du kommer til at tage eksisterende og kommende regler fra EU og omsætte dem til automatiserede systemer, som vores kunder og kollegaer kundevenligt kan anvende.

I rollen kommer du til at samarbejde og videndele med dygtige politikudviklere og sagsbehandlere rundt omkring i huset, når du skal løse følgende opgaver:

  • Opsætning i vores markkortsystem, IMK.  De primært anvendte værktøjer er Geoserver, SQL, ArcGIS. Der konfigureres primært plantyper, korttemaer, valideringer og brugerprofiler.
  • Relateret konfiguration i vores fleksible rammesystem CAP-TAS baseret på Microsoft teknologi og serviceorienteret arkitektur. De anvendte værktøjer er: Infopath 2013, Word (2013 med brug af tilføjelsesprogrammer), Frontend i Angular, Typescript og html, Workflowfoundation, Reporting Service, avanceret Excel, Visio og TFS. Dit primære arbejdsområde vil dog være markkortsystemet IMK.
  • Fremsøgning og udtræk af data ved brug af Oracle SQL Developer og Microsoft SQL Server
  • Kommunikation og samarbejde med fagenhederne om kravspecifikationer og design af løsninger. Opsætning og test af geospatiale løsninger baseret på kravspecifikationen
  • Analyse og afklaring af forretningsregler og koordinering af opsætningsopgaver
  • Unitest og dokumentation af egen opsætning

Vi sørger for en grundig oplæring eller sparring, hvis der er systemer eller værktøjer, som du ikke er fortrolig med.

IT-uddannet med en løsningsorienteret tilgang til IT

Du har en IT-uddannelse som fx ingeniør, geoinformatik eller noget tilsvarende. Vi forestiller os, at du har en god IT-teknisk forståelse og tidligere har arbejdet med geodata og GIS konfiguration. Det er en fordel, at du arbejder struktureret og er vant til at dokumentere dine arbejdsprocesser. Du har en forretningsmæssig og løsningsorienteret tilgang til IT og god erfaring med at løse større opgaver selvstændigt.

Som person motiveres du af at skabe resultater, der gør en forskel for andre, og er i stand til at skabe overblik i hektiske perioder, hvor der er stor efterspørgsel efter vores vigtige kompetencer hos kollegaer rundt omkring i huset. Vi samarbejder og kommunikerer med kollegaer fra mange faggrupper, så du kommer til at få en stor berøringsflade i organisationen og få input fra mange forskellige faggrupper og enheder.

IT i Landbrugsstyrelsen

Du bliver en del af Team IT Tværgående Opsætning, der er et af fire teams i vores IT-Driftsenhed på i alt ca. 40 medarbejdere. I teamet arbejder vi med opgaver, der går på tværs af både drift og opsætning i vores agile organisation og bidrager til det vigtige arbejde med at skabe sammenhæng mellem opsætning, test og drift.

Landbrugsstyrelsen er en af statens største IT-afdelinger, og vi er i gang med at udvikle og implementere en meget omfattende digitaliseringsplan. Planen bygger på solide resultater i de tidligere strategier især omkring driftsstabilitet, effektiv systemforvaltning og omfattende digitalisering og automatisering af sagsgange. Planen er meget ambitiøs og vil frem mod 2022 understøtte, at vi kan levere løsninger hurtigere og i endnu bedre kvalitet til vores kunder og brugere, samtidig med at automatiseringsgraden øges yderligere.

Du bliver en del af en styrelse med en høj faglighed og mange spændende opgaver, hvor der gode udviklingsmuligheder både rent fagligt og personligt. Vi tager alle aktiv part i både opgaveløsning og sociale aktiviteter, så trivslen forbliver i top.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest uden forhold af betydning for stillingen.

Vi gør opmærksom på, at det daglige arbejdssprog er dansk, hvorfor det forventes, at du kan læse og skrive dansk på et arbejdsmæssigt niveau.

Kontakt

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Ib Spanggaard, Teamleder i Team IT Tværgående Opsætning, på tlf. 2513 8591 eller Thomas Gotlieb Hennecke, Enhedschef i IT-drift, på tlf. 9359 7354.

Du kan læse om Landbrugsstyrelsen på www.lbst.dk/job.

Ansøgning

Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV, eksamensbevis og evt. referencer online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg jobbet her”) senest 22. september 2020. Vi vil indkalde til ansættelsessamtaler løbende, og holde samtalerne hhv. den 21. og 24. september.

Gem job

Landbrugsstyrelsen
Publiceret: 9. september 2020

Arbejdssted

Location København